Gjest Sandoz Skrevet 16. september 2006 #1 Del Skrevet 16. september 2006 Hvis noen her inne driver/har drevet med dette, kan dere fortelle litt? Jeg har litt lyst til å begynne. Er det det samme som Vale Tudo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 21. september 2006 #2 Del Skrevet 21. september 2006 Har vært litt borti den slags, ja. Freefighting, MMA, Vale Tudo, uansett hva du kaller det er det omtrent det samme. Slag og spark med full kontakt, holdegrep, nedrivinger/kast, bryting, leddlåser, osv. Artig, men dessverre egner det seg best for folk som ikke har defekt ryggrad. Alle kamper er ikke like, det er vanligvis en del regler, og disse kan variere fra sted til sted, avhengig av forskjellige lovverk så vel som organisator. I Norge er det f.eks. nokså strenge regler som gjør det umulig å arrangere brukbare konkurranser; de som trener konkurranserettet her til lands må til utlandet for å gå ordentlig kamp. Moderne fightere trenger et brukbart grunnlag både i stående kamp og på bakken (selv om mange foretrekker enten det ene eller det andre). MMA-trening er generelt veldig krevende fysisk, og vil vanligvis ikke være beregnet på helt ferske folk som aldri har trent noe før. De stedene som tilbyr MMA-orientert trening satser stort sett på å tilby nybegynnerkurs i enten bakkekamp eller stående eller begge deler, og legger "ordentlig" MMA på videregående nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandoz Skrevet 21. september 2006 #3 Del Skrevet 21. september 2006 Ok! Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kung Gustav Skrevet 27. september 2006 #4 Del Skrevet 27. september 2006 Först vil jag säga ursackta för min norska, men jag skal pröva och skriva så ni förstår mig .. Jag har drevet lite med freefightning i Sthlm. Och jag viste inte at det fantes här i Norge ! Men mina erfaringer är at der er en mycket intimt och mycket töff sport, men som sagt över här: det egnar seg inte för människor med plagar i ryggraden... Men det är dessverre en sport som man kan verkligen skada sej på! På alla plan! för detta är jo en idrott på högt plan (mycket hefftitt!) Tack för mig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #5 Del Skrevet 25. oktober 2006 http://www.frontlineacademy.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå