Gå til innhold

Hvorfor skal jeg som jente...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Sukkersøta
Videoannonse
Annonse
Skrevet
:roll: Grow up!

Pass deg, ellers så kommer jeg og stikker hull på badeballen din :grine:

Skrevet
Ikke kunne kle meg sexy uten å bli nedglodd av gutter

Point being?

Skrevet
Være redd når jeg går alene på kvelden

Ikke kunne sykle opp en bakke uten at bilene som "inneholder" menn sakker ned farten for å stirre

Ikke kunne "kose" med de guttene jeg vil uten å være billig

Bli glodd på av menn som kunne vært min far i forhold til alder..

Er litt frustrert..    :sjenert:

Å hvor vil du hen med dette?

Hm...

Skrevet

Hva er grunnen til at du kler deg sexy/utfordrende da? De fleste gjør det vel enten som et ønske om oppmerksomhet eller for å føle seg attraktiv.

Å klage over at menn ser på deg når du kler deg "sånn" virker veldig umodent spør du meg.

Joda, vi kunne tatt en diskusjon på hvorfor menn ser på damer osv. men den hadde ikke ledet noensteds hen.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Kjøp deg pepperspray!!

Ehm...fordi det er en naturlig ting? Hvorfor... Det blir som å spørre hvorfor eple smaker eple liksom ;)

Ikke kunne sykle opp en bakke uten at bilene som "inneholder" menn sakker ned farten for å stirre

Kjekt med komplimenter, vel!!

Der er jeg enig med deg, men det har ikke noe med guttas holdning å gjøre, heller jentene ;)

Du virker litt negativt fokusert på "vanlige" ting!!

Lighten up, kos deg over at du er pen nok til å få blikk etter deg! ;)

Skrevet

Hvis du ikke kler deg utfordrende for å få oppmerksomhet så ville jeg sett på om jeg synes det var verdt det. Jeg er selvsagt ikke en sånn som mener at gutter har lov å behandle jenter som er slik kledd som objekter, men det er viktig å være bevisst på hva handlingene dine fører til. I et ideelt samfunn skulle man hatt muligheten til å gå med hva man ville uten å få masse uønsket oppmerksomhet og blitt objektifisert, men sånn fungerer engang ikke verden.

Helt enig med det med kosingen, det er utrolig provoserende. Men akkurat når det gjelder det å få oppmerksomhet når man kler seg sexy så er det nå en gang sånn at når man stiller seg på utstilling, får man oppmerksomhet :)

Skrevet

skulle aldri skrevet innlegget....tror det ble litt misforstått..

:forvirret:

Skrevet
Hva er grunnen til at du kler deg sexy/utfordrende da? De fleste gjør det vel enten som et ønske om oppmerksomhet eller for å føle seg attraktiv.

Å klage over at menn ser på deg når du kler deg "sånn" virker veldig umodent spør du meg.

Joda, vi kunne tatt en diskusjon på hvorfor menn ser på damer osv. men den hadde ikke ledet noensteds hen.

Jeg kler meg jo ikke sånn!

Skrevet
skulle aldri skrevet innlegget....tror det ble litt misforstått..

:forvirret:

forklar hva du vil frem til da.

Skrevet

for å svare uten at jeg nødvendigvis vet hva du vil frem til:

om du er redd når du går alene på kvelden, så har det med andre ting å gjøre en at du er jente, jeg er jente og finnes ikke redd når jeg går alene på kvelden.

ikke når jeg går sexy kledd og får masse oppmerksomhet heller, og jada, når jeg kler meg sexy, pyntet eller hva som helst så får jeg også masse oppmerksomhet og blir "nedglodd" av mannfolk, men tar det bare som ett kompliment jeg. og føler ikke blikk, smil og kommentarer som truende.

nå sykler jeg ikke da, så jeg aner ikke hvordan det er å bli beglodd fordi man sykler opp en bakke, men jeg så ei som syklet opp en bakke som fikk min fulle oppmerksomhet, sammen med andres... det var ikke for annet en at hun når hun syklet opp bakken, hadde DEN rørleggersprekken over buksekanten... (uten at hun visste det så det ut som)...

det med at vi ikke kan kose med hvem vi vil uten å bli sett på som billig, vil for det første roe seg noe etterhvert som man blir eldre, det som rett frem blir sett på som billig når man er yngre, blir sett på som egne, bevisste valg for en singel kvinne når man blir litt eldre. ;) så det har nok mer med barnslighet hos folk å gjøre en noe annet, og andres dumskap er det dessverre lite vi kan gjøre med.

eldre menn, dobbelt av vår alder, vil alltid titte.

en ung pike/kvinne er vakker, ungdommelighet er vakkert.

jeg kan selv se at 16åringer er annerledes en meg som 32åring (selv om jeg får like mye oppmerksomhet, bare fra en annen gruppe), for de som er dobbelt av alderen viser vi noe de kanskje ønsker tilbake?

de ser ungdommen.

så lenge ingen gjør noe, så ta blikk og oppmerksomhet mer positivt, for hvordan du selv oppfatter ting, vil endre på mye.

ser du på oppmerksomhet som ubehagelig, så får du en ubehagelig hverdag som attraktiv kvinne.

ser du på oppmerksomhet som positivt (så lenge det ikke går over til klåing), så får du masse komplimenter som er gode å ta med og som kan gi deg ett ekstra smil om munnen.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet (endret)

Helt enig med deg, og jeg forstår hva du mener.

Forestill deg at det var motsatt. At menn var redde kvinner.

Fortsatt har ikke kvinner den samme friheten som menn.

Vi må ta forhåndsregler når vi skal hjem om kvelden. Ferdes ikke like fritt om kvelden. Har ikke den samme friheten når det gjelder å reise alene, må ta flere forhåndsregler her også.

Endret av Ylva Virvla
Skrevet

Jeg er ikke redd menn, å sette rundt 50% av befolkningen i en bås som potensielle voldsutøvere blir litt feil i mine øyne. Jeg syns ikke det å gå alene er en god idé uansett, mann eller kvinne. Menn kan da også bli ranet og slått ned, det ser vi jo eksempler på hele tiden. Det å ha noen å gå sammen med på kveldstid er ikke et tegn på at vi er undertrykte eller redde, det betyr at vi har et minimum av sunn fornuft, og ikke er villige til å ta unødvendige risikoer. Menn burde gjort akkurat det samme.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg er ikke redd menn, å sette rundt 50% av befolkningen i en bås som potensielle voldsutøvere blir litt feil i mine øyne. Jeg syns ikke det å gå alene er en god idé uansett, mann eller kvinne. Menn kan da også bli ranet og slått ned, det ser vi jo eksempler på hele tiden. Det å ha noen å gå sammen med på kveldstid er ikke et tegn på at vi er undertrykte eller redde, det betyr at vi har et minimum av sunn fornuft, og ikke er villige til å ta unødvendige risikoer. Menn burde gjort akkurat det samme.

Enig. Dessuten skrev trådstarter om at hun fikk blikk. Man har et ordtak som heter noe sånt som at "hvis blikk kunne drepe", men det er neppe ment bokstavelig.

Jeg er enig med de andre i at kler du deg sexy må du regne med oppmerksomhet. Det kan faktisk hende du vil få oppmerksomhet uansett. Vi kvinner ser da på pene mannfolk så hvorfor skal det være så galt når det går andre veien?

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Kjøp deg pepperspray!!

Jeg mener å ha lest at den typen "våpen" i de fleste tilfeller fungerer mot sin hensikt. - At voldtekstmannen i mange tilfeller greier å ta dem fra offeret og bruke dem mot henne.

Skrevet
Helt enig me deg, og jeg forstår hva du mener.

Forestill deg at det var motsatt. At menn var redde kvinner.

Fortsatt har ikke kvinner den samme friheten som menn.

Vi må ta forhåndsregler når vi skal hjem om kvelden. Ferdes ikke like fritt om kvelden. Har ikke den samme friheten når det gjelder å reise alene, må ta flere forhåndsregler her også.

Endelig noen som fatter hva jeg mener. Skriver jo ikke noe sånt fordi jeg TROR jeg er NOE (janteloven ?!!!)

Men det er litt med det du sier. Vi blir objekter.

Hvorfor skal ikke vi være trygge??? som menn kan. Må være redd for å bli voldtatt/overfalt når vi går alene. Litt satt på spissen kanskje. MEn det er jo faktisk slik det er.

Jeg elsker å gå tur på kveldene når det er litt kjølig, men kan ikke gå alene.

Bor da heller ikke i en by som er så ille (Stavanger).

Vil faktisk kunne sykle og trene uten at MENN sakker ned farten for å kikke....kvalmt!!

Men for all del, liker oppmerksomhet, hvem gjør ikke det....

Skrevet

Det er flere menn som også har dette "problemet" med at kvinner/jenter titter på de. Så det er ikke noe som er avhengig av kjønn.

Pluss at du kommer helt sikkert til å savne oppmerksomheten om den plutselig skulle forsvinne en dag. Vær glad for at du er tiltrekkende. Veldig mange betaler masse og sliter hardt for å få oppmerksomhet fra det motsatte kjønn.

Skrevet

om man føler seg trygg eller ikke ligger ikke i om man er kvinne eller attraktiv å gjøre heller

jeg har ikke problemer med å føle meg trygg når jeg går ute om kvelden (bor i oslo), og jeg er kvinne, jeg ser bra ut og får min del av oppmerksomhet.

men jeg er altså likevel ikke redd når jeg går tur på kvelden eller beveger meg hjem på nattestider, alene.

noen mener kanskje det er dumt, naivt, jeg ser på det som ett valg jeg tar som gjør at jeg kan leve fint i en storby.

jeg tror det har med måten man ser ting på, måten man selv oppfatter virkeligheten på, og det kan man gjøre noe med selv.

at mange er uenig med meg, kan være så, men det er slik jeg velger å se på det.

og se hva det gjør, det gir meg muligheten til å gjøre akkurat de tingene du savner. ;)

og vær gjerne oppmerksom på at du ser bra ut, det er da bare supert. jeg er anti-jante selv jeg, skulle vært mye mindre a vdet og skulle vært helt stuerent å syntes man så bra ut.

men man må også ta til seg det som medfølger av oppmerksomhet om man ser bra ut.

jeg mener, om du ser DEN kjekkasen, titter du ikke?

om du og en jentegjeng er litt fjasete og er ute å kjører, og ser DEN typen, som gjør noe som kanskje viser en spesielt god side av ham... kikker dere ikke litt ekstra?

og om dere gjør det, er det galt av dere å gjøre det?

ovenfor ham? han har jo ikke bedt om deres oppmerksomhet, kanskje han ikke engang liker å bli sett på.

men det er jo ikke noe vondt i at dere titter og fniser litt, er det vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...