Gå til innhold

Kakao skal bli mamma!

Kakao

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glad jeg spurte. Er litt fersk i dette gamet. Uansett kan jeg jo ha den til vinteren. Den virket veldig lett, altså.

Men hvilken sommerdyne skal jeg spørre etter? :klø: Det var hun dama i butikken som sa jeg kunne ha denne dyna både til sommer og vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo selvfølgelig ha den dynen om sommeren hvis du passer på hvor varm ungen blir. Jeg bor i et land som sliter med nattemperaturer på rundt 23 grader så her er dyne helt uaktuelt. Jeg skal bruke soveposer i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så masse dere har fått handlet. Vi må nok ta en skikkelig handledag vi også.

Har dere tenkt å la babyen sove på lammeskinn i vogna i sommer også? Synes det høres veldig varmt ut jeg, men det skal visst ikke være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha brukt sånn vanlig sommerdyne (ehh-hva kaller man det da?? Fiber??) Ja det er iallefall ikke noe dun i den! :ler: Etter hva jeg har hørt så blir babyer varme og vi har lett for å kle på de alt for mye. Jeg har ikke en eneste dundyne nå til sommeren. Jeg kommer vel sikkert til å bruke pledd hvis det skulle bli kaldt men det tviler jeg sterkt på.

Forresten fikk jeg et tips fra søstra mi akkurat om å gå rett til str. 100x120(140??) i senga for da var det liksom mer lunt så har de dynen lengre. Den kan se fryktelig stor ut men som regel er jo senga stor også.

Jaja, ikke lett å sette seg inn i alt synes jeg....

Ha en fin søndag!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den gåsedyndyna er veldig lett, altså. Men vi merker jo fort om den blir for varm. Er det bæreevnen som sier noe om varmheten? :klø: For nå kjøpte vi bare den som butikkdama anbefalte og som virket lett.

Har dere tenkt å la babyen sove på lammeskinn i vogna i sommer også? Synes det høres veldig varmt ut jeg, men det skal visst ikke være det.

Vi har kjøpt langhåret lammeskinn på barnas hus. Har ikke helt skjønt alt med lammeskinn, men forstår det er et vidunder-universal-underlag for babyer. :) Skal visst være svalt når det er varmt og varmt når det er kaldt, ja. Har jeg og hørt. Men tror ikke vi kommer til å ha lammeskinn i vogna, mest for at det virker på meg som det blir litt trangt. Må i så fall klippe det til, så det passer, og evt kjøpe korthåret. (?).

Jeg har så mange spørsmål, jeg lurer på så masse sånn utstyrsmessig. Skulle ønske jeg fant meg en bok der alle de praktiske tingene stod.. Har dere noen favorittbok? Der det faktisk står hva en skal gjøre ift lammeskinn, dynevalg, hva en bør pakke inn babyen i, om flanellskluter, og alt mulig rart. Har lest en del bøker, men det står så lite om praktiske ting...

Jaja, ikke lett å sette seg inn i alt synes jeg....

Amen! :ler:

I dag har vi grillet pølser i parken, og jeg har lest i babyboka "Det var lurt!" av Nina Løkke i håp om å få noen praktiske tips. :) Foreløpig mest tips til hva en bør ha med på sykehuset. Men har mange sider igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Pussig, for jeg var på princess og skulle kjøpe dyne i går, og ble satt ut da jeg kunne velge mellom dun og fiber-dyne... Jeg hadde ikke tenkt over at jeg kunne velge :ler: Så jeg endte opp med en av hver jeg da :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha en av hver! :ler:

Lurer virkelig på hvor lett en sommerdyne til sprinkelseng er, for den dyndyna er veldig lett, altså. Tar meg en tur på princess, jeg og, siden de har begge typene.

Og nå har jeg enda ikke begynt å tenkt på vogndyne, folkens! :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Vi har jo vogn, vogge og sprinkelseng, men aner ikke åssen jeg skal organsiere det med dyner og sånn :ler:

De hadde fine og deilig pledd!!! Jeg kommer til å bli pleddoman :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi og. Sprinkelseng, kurv (skal få en rett før termin, som har vært i slekta i evigheter, aner ikke størrelsen på den, må finne madrass når den kommer, kom jeg på nå!) og vogn. Tror jammen vi må ha to vogndyner, for vogna vår blir stående nede i 1.etasje, og da må den ha egen dyne. Men hadde vi bodd i 1.etasje, hadde vi nok brukt samme vogndyne i vogna og i kurven.

Kunne du gitt meg litt pleddopplæring? :-D Har hittil to stk helsetepper, bare. Ikke kjøpt noen andre typer pledd enda. Hva skal de brukes til? Er det for å ha oppå dyna? *føler meg grønn nå* :sjenert:

I vogna ser jeg for meg madrass med stretchlaken, baby med flanellsklut under hodet?, vognsommerdyne, evt helseteppe oppå dyna? Hvordan skal jeg lære alt dette? Babyene burde kommet med bruksanvisning. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'

:ler:

Tja, pledd brukes til masse! Henge over vogn, pakke baby inn, beskytte mot vind, rulles til "pølser" og legges rundt babyen på liggeplassen for å få det tettere, legges på gulvet når de skal ligge der

Sikkert mye mer også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så lett å finne ut av alt men jeg tror du finner litt ut av det etterhvert hva som er praktisk men nå til å begynne med trenger du helt sikkert ikke flere pledd i såfall er det en fin ting å ønske seg når folk spør! ;)

Når sommeren virkelig setter inn kan du jo bare ha et helsepledd over babyen i vogna og et myggnett over vogna igjen, da er det ikke behov for dyne ;)

Angående å henge over vogna for at det skal bli mørkt så pass på å ha ei lufte luke så det ikke blir helt tett, det har iallefall jeg fått tips om. Ser mange tetter ganske godt igjen! :overrasket:

Jeg tipper at vi kommet til å ha ei dyne som kommer til å ligge i vogna som står i første etasje så bytter vi på dyna som skal ligge i senga og voggen. :rosasmil:

Jaja, det var mine tanker om pledd ;) Jeg har forresten fått noen gamle pledd av søstra mi som er litt tettere enn helsepledd og de tenkte jeg å legge over madrassen før lakenet liksom, som en liten lun overmadrass... Jaja, ble mye dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på ett bruksområde til til pledd! Å ha over skulder og baby når man ammer for å "skjule" litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sant!!! :idesmil: Men er ikke en ren sånn klut litt svalere? Ser for meg at det blir varmt med en unge inntil seg og et teppe, kluten er der uansett ;)

Men det jeg egentlig tenkte på at jeg har sett unger som liker å dekke til litt over hodet ansikt sånn at de sovner når de er i fanget, ikke helt tett altså! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det jeg tenkte på. Jeg så forresten sånne kluter nå som var farget i lys roa og lys blå, det var veldig fint.. men jeg vet jo ikke hva det blir enda. Tenker å kjøpe en pakke i hvit nå så farge eller kjøpe "riktig" farge etterpå. Gjør litt mer av seg enn disse hvite fillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...