Frida Frosk Skrevet 5. februar 2007 #421 Del Skrevet 5. februar 2007 Hyttekos er stas. Vi har heller ikke hytte, men har tilgang til hytte. Reiseveien er desverre litt for lang til at den blir brukt noe særlig av oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 5. februar 2007 #422 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Garnet heter nøstebarn-garn finnes på nostebarn.no, eller så kan du bruke bånsull-garn (baansull.no). Begge garntypene er merinoull og klør ikke, de er laget ved samme fabrikk så kvaliteten er lik . Jeg har hørt at barn skal kunne sitte sjøl før de plaseres i pulk, så mellom 6mnd og 1år. Avhenger jo av temperatur også. Endret 5. februar 2007 av Pi@ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #423 Del Skrevet 6. februar 2007 Jo, skal sjekke opp det med pulk. Har også hørt at 6 mnd er nedre grense for hva som er lov, og ellers hørt 1 år som vanlig starttid. (bare at da er jo hele neste skisesong over... ). Krabaten er vel en 10 måneder ved neste års påske, og hadde jo vært koselig med noen småturer hvis været var pent. Vi snakket om å ha pulken inne ei stund før det ble tid for pulk ute, slik at babyen kan bli vant til den og sitte litt oppi den på stuegulvet. Ikke så mye spark for tiden.. Håper jeg ikke har det for travelt på skolen.. Er litt redd for det. Er jo faktisk i 6.måned! Magen har krympet litt, også. Nei, nå skal jeg slutte. Er litt flink til å bekymre meg.. Pi@: Takk! Har bestilt meg katalog fra nostebarn.no nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 6. februar 2007 #424 Del Skrevet 6. februar 2007 Magen min ser større ut noen dager enn andre, og noen dager er det mye spark mens andre dager er det lite. Tror det er helt normalt. Leste at man skal kjenne spark hver dag fra rundt uke 25 (tror jeg det var), så da er det vel ikke slik at man må kjenne mye spark hver dag, men at man kjenner noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #425 Del Skrevet 6. februar 2007 Ja, er nok normalt ja. Har heldigvis kjent litt spark i kveld. Det gjør så godt å kjenne at det skjer noe inni der. Jeg tror ikke helt jeg har skjønt at dette er virkelig, jeg. Går sikkert opp for meg snart. Tror det kommer med voksende mage og tydeligere spark. Tenkte å holde meg fra snop helt til lørdag, men nå måtte jeg bare ha! Elsker daim. Kanskje jeg er fysen? Hehe, har nemlig ikke hatt noen særlige må-ha, enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. februar 2007 #426 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg har fått høre at jeg er sååååååå liten for å være så langt på vei av to personer de siste dagene Men ligger rett over gjennomsnittsstreken på grafen! jaja, alle har vel en formening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 6. februar 2007 #427 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg har også hørt både 6 mnd og 1 år for pulk. Vi kommer til å være på fjellet hele november og desember neste år, og da er Kyllingen 10-12 mnd. Regner absolutt med å bruke pulk i den perioden, men kommer til å være litt forsiktige med temperaturen og hvor lenge hun sitter der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 6. februar 2007 #428 Del Skrevet 6. februar 2007 Magen min ser større ut noen dager enn andre, og noen dager er det mye spark mens andre dager er det lite. Tror det er helt normalt. Leste at man skal kjenne spark hver dag fra rundt uke 25 (tror jeg det var), så da er det vel ikke slik at man må kjenne mye spark hver dag, men at man kjenner noe. ← Sånn er det med magen min også, i dag føler jeg at den strutter i forhold til dagene før! Men jeg tror ikke det er før uke 27-28 man SKAL kjenne spark hver dag, hvis ikke skal en kontakte sykehus tror jeg. Det er jo fra da man skal begynne å telle også, hvis dere er med på tell spark? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 7. februar 2007 #429 Del Skrevet 7. februar 2007 Sånn er det med magen min også, i dag føler jeg at den strutter i forhold til dagene før! Men jeg tror ikke det er før uke 27-28 man SKAL kjenne spark hver dag, hvis ikke skal en kontakte sykehus tror jeg. Det er jo fra da man skal begynne å telle også, hvis dere er med på tell spark? ← Du har sikkert rett. Blir helt forvirret av alt jeg leser jeg. Er ikke med på tell spark, men har tenkt på det. Sikkert ikke dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #430 Del Skrevet 7. februar 2007 Er det noe spesielt det der med tell spark? Altså noe mer enn at en teller selv og har litt oversikt? Bare hørtes litt ut som et prosjekt eller noe. Krabaten var ganske så aktiv i gårkveld! Veldig betryggende. Håper det blir litt mindre pes på skolen framover, så jeg får tenkt litt på redebygging, og sånt. Litt "snurt" på skolen, for jeg skulle gjerne hatt mer tid til å forberede meg til babyen. Viktig fase det jeg går i nå, også. Både kroppen og hodet skal jo ha tid til å rekke å forberede seg på å bli mamma. Men jeg har nå valgt skolen selv, og jeg tenkte at om litt, så skal jeg prøve å sette en strek mellom hva jeg ønsker å gjøre før fødsel, og hva jeg kan skyve ett år fram i tid. Nå må jeg få meg litt mat. Hehe, lurer på om jeg har fått et snev av den såkalte oksehungeren. I hvert fall veldig sulten for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 7. februar 2007 #431 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg er også veldig sulten for tiden. Ikke rart jeg legger på meg så mye.. Her varier det veldig fra dag til dag om hvor aktiv han er. Men så lenge jeg kjenner han hver dag så bekymrer jeg meg ikke så veldig. Akkurat nå har jeg ubehagelige spark på siden! For en rakkerunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #432 Del Skrevet 8. februar 2007 marthepia: Jammen ikke lenge til rakkerungen din kommer ut! :-D Du vet jo litt fra før, men jeg må si jeg er spent på det der med fødsel. Håper de har badekar der jeg skal. Det tror jeg blir godt i starten. Nå har jeg vært på et etterlengtet kafebesøk med ei venninne. Så utrolig godt å bare skravle i vei uten at mannfolka er der. Da jeg kom hjem, traff jeg på naboen min som bor over oss. Sjelden jeg treffer han, men han spurte nå hvordan det gikk, og jeg nevnte at jeg var gravid. Ikke at jeg forventer at han skulle bli glad, nei, men han gratulerte ikke eller noe. Så ut som han ble litt arg.. Så nå driver jeg og angrer meg for at jeg sa det....! Han tenkte sikkert automatisk på at nå blir det skriking i gården.... Jaja, det er jo hans problem og ikke mitt, men... jeg kunne jo bare svart: "jo takk, det går fint". I morgen har jeg FRI!!!!!!!! Digg. Aner ikke hvor lenge siden sist jeg ikke skulle på forelesning, gruppearbeid eller møter.. Gleder meg. Jeg og sambo skal ut på en skitur og kose oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 9. februar 2007 #433 Del Skrevet 9. februar 2007 Heia du!! For en frekk nabo Håper han sover dårlig om natta.Kunne da søren meg gratulert deg!Men ikke tenk mer på en sånn mopp! Så deilig at dere har fri sammen og kan kose dere på skitur! Ha ei riktig så fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #434 Del Skrevet 9. februar 2007 Takk for støtten, Skytte! Har kommet over det nå, men jeg tror ikke jeg skal si det til noen andre naboer. De ser det nok allikevel snart, men foreløpig vises det ikke i det hele tatt under jakken. Skituren i dag var isende kald og frisk. Godt å være ute. Går ikke fort med meg, merker at jeg er litt redusert. Men det gjør absolutt ingenting. Koselig å gå i kosefart i løypa, også. Fortsatt ikke merket noe bekkenløsning, det lover godt for ski i påska! I kveld har vi leid oss film og skal bare slappe av. Skikkelig fin fridag dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 9. februar 2007 #435 Del Skrevet 9. februar 2007 Heldig som kan gå på ski!!! NYYYYYT DET! Vi kommer oss nok ikke på hytta i påsken engang.... Tell spark kan du gjøre selv ja. Det viktigste er at du kjenner liv hver dag for det skal du gjøre iallefall fra uke 28. Men jeg har kjent hver dag siden 20-21 tror jeg det var. Ha en kjempefin helg! Det høres veldig godt ut å ikke ha voldsomme planer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #436 Del Skrevet 11. februar 2007 Ah, for en herlig helg. Skal på skitur i dag, også. I ettermiddag må jeg gjøre unna litt skolearbeid. Tror jeg skal prøve en ny ting. Sette klokka på to timer nedtelling, og virkelig jobbe effektivt. Se om det funker. (Nå drar jeg det utover hele dagen, og får kanskje ikke gjort så mye.. ). Det er verdt et forsøk. Mamma har vært her og fiksa opp strikkinga mi! Så nå er jeg i gang igjen! Koselig å strikke til babyen. Gleder meg til å se vår baby i jakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #437 Del Skrevet 11. februar 2007 Nydelig skitur i dag. Sol og veldig fint føre! Første skituren denne sesongen med skikkelig "påskesol". Nå har jeg lest "kraftig og intenst" i 2 timer. Fungerte flott! Var i godt driv da klokka ringte, men nå vil jeg ha en pause. Sambo foreslo å se tv3-filmen kl 21. Gutter er gutter, tror jeg den heter. Nå har jeg begynt å merke litt kriblinger i magen på dagtid når jeg holder på med ting, også. Kanskje krabaten begynner å bli mer aktiv. Er så herlig å kjenne liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 11. februar 2007 #438 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg kjenner også litt mer liv om dagen nå. Og hver gang Froskemannen synger til magen begynner det å sparke inni der. Vet ikke om det er fordi Skurt liker det eller blir irritert... Hørtes deilig ut med skitur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 11. februar 2007 #439 Del Skrevet 11. februar 2007 Innom og hilser på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 12. februar 2007 #440 Del Skrevet 12. februar 2007 Hørtes supersmart ut med nedtelling to timer effektiv jobbing. Slik har jeg også måttet gjøre, ellers bruker jeg 10 ganger så lang tid som nødvendig . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå