Gå til innhold

Kakao skal bli mamma!

Kakao

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fant meg en bedre utstyrt H&M-butikk! Fikk kjøpt meg en figurnær blusegenser, to singletter, en lang genser og ei gravidkosebukse. :hoppe: Endelig, nå har jeg litt mer å velge iblant.

Blir godt med helg nå! :) Gleder meg til å ligge lenge i morgen. Nå driver vi og mekker pizza til kvelden. Det blir godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått handlet mammaklær. :hoppe:

Sliter selv med at alle buksene blir så store, men topper og gensere så bruker jeg en del av det jeg har fra før + at jeg har fått tak på noen.

Ha en fin helg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ja gravidklær er ikke så lett å få tak i nei :riste: Jeg har fått lånt litt i tillegg til at jeg fikk kjøpt litt i usa. Var litt mer utvalg der for å si det sånn. :Nikke:

Ha en super helg Kakao!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, den joggebuksa er helt herlig! Tenkte å kjøpe i grå, men glad jeg tok sort, for da ble jeg litt mer "pyntet" eller hva jeg skal kalle det. Føler meg fin. :)

Veier nå 59,9 kg på morran, er på nippet til å bikke over 60-tallet. Hehe, det blir rart.. Har vært oppi 63 kg, men det er mange år siden. Vektgrafen min går raskt til værs nå, bare siste uka gikk jeg opp 1 kg ekstra.

Godt med helg! Sov leeeeenge i morres. Deilig.

Prøvde meg på en slags bollesuppe/kleppsuppe i dag, smile! Hehe, det ble ikke helt vellykka, men jeg har vel egentlig innsett før at jeg må ha nøyaktige mengdemål på ting for å lage noe. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Så bra!!! Men kanskje ikke fullt så bra at den ikke ble vellykket.... Jeg har dessverre ikke noe ordentlig oppskrift siden jeg alltid bare slumper, men hvis jeg husker på det kan jeg prøve å skrive ned neste gang.

Jeg kjøpte også en sånn svart kosebukse på H&M til 149,- Jeg digger den! Alt som er mykt og tøyelig er behagelig om dagen.

Er du lav kakao?? Tenkte bare på vekta di, jeg er ganske lang og veier en god del mer i utgangspunktet ;) Du slår nok rekorden din på 63kg ja! Det er vel fra nå av og mot slutten en virkelig legger på seg har jeg skjønt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er akkurat den buksa jeg har! Klipte av de knytetrådene i midjen, for så litt teit ut at det bulet ut en sløyfeknute under trang bluse. :ler:

Vil gjerne ha oppskrift en gang, ja, hvis du kommer på det. :)

Er ganske kort, ja. 1,63 m. Foreløpig synes jeg det er litt sånn fasinerende å legge på seg, men vi får nå se etterhvert. ;) Det er jo nå vekta skal balle på seg. Ganske sannsynlig at jeg bikker over 70 kg på slutten, også. Hihi, jeg klarer ikke å se det for meg. :sprettoy: Er veldig fornøyd med puppene for tiden. :sjarmor: Jeg var en tur nedom 56 kg i starten av svangerskapet og da var de flate, altså! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråder i midjen??? Nei, da har vi nok ikke samme bukse. Jeg har også knyting men den går under magen og den strammer jeg buksa litt med (kjøpte den litt stor)

Godt du synes det er fascinerende å legge på seg da. :ler: Jeg vet ikke helt hvor godt jeg trives med det men venner sier at de ikke ser de 10kg mine annet enn magen. Jeg ser det litt rundt hoftene også. Men det er ikke sikkert en ser det så godt siden jeg rager 10 cm mer enn deg. :klø:

Hvordan går det med strikkinga forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordla meg litt feil. Mente under magen, ja. ;) Men det så litt rart ut på meg. Dessuten så hang buksa oppe av seg selv. (Ble så lei av den store gravidbuksa, så denne gangen ville jeg kjøpe ei som passet i nåtid, i stedet for å ha "ei til å vokse i" :ler: )

Den strikkinga ja... :sjenert: Fikk ikke sove i natt, så jeg gikk opp og strikket litt. Var nok litt trøtt, allikevel, for jeg mista ei maske. Jeg får til å hente opp ei maske til vanlig, men nå ble det bare krøll + at nabomaska også ble litt involvert. Ehm, ja, uansett, denne gangen må nok mamma ordne opp. :ler: Men jeg treffer henne ikke på minst ei uke, så det får ligge litt.

Kanskje jeg skal kjøpe meg garn til babyteppe, i mellomtiden.. :) Pi@ nevnte på Nøstegarn, men er det en garntype eller navnet på mønsteret? :klø: Lurer på å prøve med kremfarget i stedet for hvitt, som jeg først tenkte på.

Det der med 10 kg er forresten bare 3 kg mer enn det som står på uke 23 på Mrs N sin liste over vektøkning utover svangerskapet. Hun har funnet en fordeling hvor en ser hvor kiloene kommer, og det aktuelle svangerskapet økte personen totalt 14 kg. Det er jo 1 kg mindre enn snittet for norske kvinner, tror det skal være 15 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Er jeg ikke lengre unna snittet??? Det var jo godt å høre da. Kluet er jo at jeg er blitt så passiv av bekkenløsningen. Så fra å være aktiv og trene flere ganger i uka til å sitte her med megamatlyst sier det seg selv at kiloene røyner på! Men sjitt au. Jeg kan ikke så sagt nok hvor jeg gleder meg til å sommer og trille den lille, lange turer og se på grønne trær og høre fuglene synge. DET blir deilig det!!!

Da er det nok samme bukse ja! :Nikke: Den er iallefall veldig god!

Det har stoppet opp litt med strikkinga mi også. Jeg har jo veldig lite igjen men nå har de tligget noen dager. Angående det teppet så tror jeg både det er garnnøster og oppskrift derifra. Jeg har strikket et teppe der jeg brukte oppskriften men et annet vanlig babyull-garn. Jeg husker ikke hvor mange masker jeg la opp men strikket vel i pinner på rundt str. 5 tenker jeg. Jeg tror det blir veldig godt å ha til høsten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger på oss ganske likt vi tror jeg. Jeg er nok bittelitt lavere enn deg, men startet på ca 56 kg og er nå oppe i 59,3 (tror jeg det var).

Jeg synes ikke det er stas å legge på meg, og vil ikke tippe 70, men innser jo at det er store muligheter for det. Hvertfall hvis jeg skal fortsette å spise som jeg har gjort i dag og i går. :sjenert:

Tror jeg skal la meg inspirere av Smile og gå for sukkerfrie uker. :)

Men selv om jeg ikke liker at vekta kryper oppover, så er jeg veldig glad i magen min da. :hjerter:

Puppene er jeg ikke fornøyd med. De var ikke små fra før, og har vokst en del allerede. Nå mangler jeg bare strekkmerker på magen for at det hele skal bli komplett. :ler:

Og du, kleppsuppe blir ikke godt uansett. Bare ikke si noe til Smile. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du, kleppsuppe blir ikke godt uansett. Bare ikke si noe til Smile.  :plystre:

:ler:

Nå skal vi ut og vindusshoppe i en babyutstyrsbutikk. Må prøve å være flink å få meg litt dagslys.. Er så dårlig vær for tiden at det blir lite trening, men lys må en jo ha for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Froskemannen har laget kleppsuppe til meg flere ganger (er tradisjonsmat hvor han kommer fra) for å få meg til å like det, og vanligvis er jeg veldig glad i melkemat som grøt og pannekaker ol, men de derre klumpene i kleppsuppa... :riste: Endret av Frida Frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

I dag ble det koteletter og så kokte jeg masse grønnsaker ved siden av. Terninger av kålrot, gulrot, kål, potet, sellerirot og på slutten litt brokkoli. Må nesten gjøre det slik, skal jeg klare å få meg nok grønnsaker i løpet av en dag. Har et lite prosjekt på å øke grønnsaksmengden i huset. :) Liker veldig godt frukt og grønt, men jeg må liksom komme på det at jeg skal spise det. ;)

Sakser inn ene linken til iss som jeg må se mer på: Utstyrsliste-tråd.

Veldig nyoppstartet liste over hva vi trenger til krabaten:

- flanellskluter (20?) =litt større kluter - fine under hodet, til å ligge på ved stelling/sofa, gulpeklut. Skal være billige på Sparkjøp.

- gaskluter (20?) - usikker på fuksjonen enda ( :forvirret: ). Tørke baken med? ;)

- Libero papirservietter/Slike Mesoft på 10*10 cm fra apoteket (100 stk/9kr)

- PureLan fra Medela (gul tube) til puppene.

- Coop våtservietter (de er de eneste uten skumle stoffer!)

- sangenic bleiebøtte

- Hensvik sprinkelseng og stellebord fra Ikea.

- madrass, dyne, sengetøy

- badebalje (Ikea sin er stor..., hva med TummyTub?)

- sinksalve (Babyline, apoteket)

- babyolje (Babyline, apoteket)

Nei, jeg får ta meg en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var lurt! Å koke rotgrønnsaker i terninger og ha ved siden av... Begynner å bli kjedelig med gulrot, blomkål og broccoli :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*oppdaterer meg*

Koselig å lese om alle forberedelsene og "reiringen" din!

Føles som en hel evighet siden jeg drev på på samme viset.Man gjør seg så mange erfaringer hver dag så man faller litt av i svingene etterhvert :)

Jeg har ca 12 flanelskluter og det holder i massevis for jeg kan love deg at vaskemaskina går oftere enn før når man får barn!

De bruker jeg til underlag under hodet og til å legge oppå håndduken når han bader.Syns de er litt grove disse hånddukene så..De fra sparkjøp er både billigst og mykest!

Gaskluter er supre gulpekluter!Trenger neppe 20 av dem heller...

Ellers så sydde jeg vaskekluter både av flanell og gas og brukte dem istedenfor serviettereller mesoft!

PureLan er genialt!!Rett og slett!Og utrolig drygt!Og fin både til såre brysvorter og såre lepper!

Sånn..a har du noen av mine erfaringer som småbarnsmamma!

Hehe,dette var jo morsomt!!

Ha ei fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skytte! :-D Koselig at du er innom og deler litt erfaring med meg! Tusen takk!! :klem:

Føler meg virkelig som en svamp etter kunnskap på babyutstyrsfronten for tiden. :ler:

I dag har jeg hatt litt pesdag.. Men kom meg igjennom. Onsdag er pesdag nr 2, og til helgen håper jeg det blir en liten hyttetur på oss. Lenge siden jeg har gått på ski nå. Elsker å være på hytta og bare kose, fyre i peisen og spise god mat. (den er ikke vår, da.. men vi får nå bruke den, så da er den jo litt "vår" ;) ). Gleder oss til å ta med babyen på tur. Pulk er jammen dyrt (5-6000 kr), men det må vi ha. Litt usikker på hvor tidlig de kan i pulk, men tror det er rundt 1 år. (Håper det går an tidligere... må finne ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet en skal være forsiktig med pulk i begynnelsen pga nakkeskader og kulde.. Men Jeg er veldig usikker. Står ikke noe DNT da??

Hyttekos er deilig ja. Det kunne jeg også virkelig trengt meg!!! Men vi har dessverre ikke hytte så da gjelder det å smiske hos kjentfolk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...