Gå til innhold

Kakao skal bli mamma!

Kakao

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

smile, Cr@sh: Klementiner er skikkelig førjulskos, altså. De er jo så gode nå. Kjøpte sikkert 10 i går, og nå er det tomt igjen. :)

marthepia: vi får melde oss inn i skarpneseklubben. Hehe, tror du mente 2 dager og ikke 2 uker, men det er ikke så nøye. :ler:

Jeg ser at eksamen nærmer seg.... Klarer ikke å sette meg ned ordentlig og lese.... :sjenert: Sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei marthepia og Sniffern! :ler:

I dag har jeg funnet ut at jeg vil sy en Mei Tai i løpet av våren. Mei Tai galleri. Har spurt her på forumet og funnet ut at det er ergonomisk bedre med sjal og Mei Tai. På Babybjørn har babyen bare støtte akkurat mellom beina, mens på f.eks. Mei Tai blir på en måte hele stumpen støtta. Bedre for babyen, og så var det visst bedre for ryggen til den som bærer, også.

Sjal ser også bra ut. Kan bære babyen veldig tidlig i sjal. Det er jo en fordel. På andre bæreting må en vente til babyen holder hodet selv, tror jeg.

Akk, mye å lære! Og enda har jeg ikke begynt på barnevogner.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mitt elastiske sjal i posten i går. Synes det ser veldig greit ut, altså, og gleder meg til å teste det på Kyllingen. Har også tro på litt alternative bære-greier. Jeg har også kjøpt en Ergo bæresele i stedet for babybjørn og bæremeis, og så får vi se an behovet etterhvert.

:)

Men å sy selv... Ikke sjans! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I siste GRAVID-blad er det tester av ulike slynger, seler og sjal . SYnes babybjørn ser ålreit ut jeg men sikkert fordi det er den eneste jeg har prøvd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa: Skal prøve å huske å spørre deg utpå nyåret hvordan du liker sjalet og ergoselen. Jammen ikke lenge til du får se Kyllingen! :babyjente:

marthepia: :ler:

smile: Supert, da skal jeg kjøpe Gravid-bladet. Droppet det forrige, for da var det ingenting spennende på framsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver ogsaa aa vurderer sjal/baeremetoder....synes kanskje det ser litt hippieaktig ut med sjal og mei tai, men det virker veldig smart! Virker som de fleste har to og tre forskjellige slynger/sjal, men holder det ikke med ett egentlig? Hmm....

Takk for paaminnelse til aa kjoepe klementiner, forresten! :sikle:

Ha en fin dag! :vinke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som de fleste har to og tre forskjellige slynger/sjal, men holder det ikke med ett egentlig? Hmm....

Jeg innbilder meg at det holder med en bæreinnretning, sånn stort sett. Bærer man veldig mye, så er det kanskje greit med flere siden de har litt forskjellige styrker og svakheter?

Grunnen til at vi har to, er forskjellig bruk og aldersgrupper. Ergo-selen har vi først og fremst kjøpt for å bruke i stedet for bæremeis: lange turer med en større (og tyngre) Kylling. Sjalet har jeg tenkt å bruke fra hun er nyfødt, og mye inne. Prisen er ikke avskrekkende, så jeg synes det er greit å ha to. Og egentlig er jo ikke det mer enn å ha en BB og en bæremeis, og det er jo heller ikke uvanlig.

Kuppet visst Kakao-boken litt her, jeg... Sorry! :sjenert:

Du må rapportere hvordan det går med syingen, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holly Hobbie: Ja, enig at det meste av sånne sjalting kan se veldig hippieaktig og alternativt ut. Men jeg har sett en selvsydd Mei Tai lagd av ei her inne som var skikkelig frisk og fin i fargene. Den så skikkelig kul ut. :) Får prøve å sy noe sånt, tenker jeg. Ellers så blir det vel kanskje Babybjørn i tillegg.

Fjellrypa: Bare å kuppe det. ;) Hva betalte du for sjalet? Sikkert veldig smart å ha når babyen er nyfødt. Bare jeg blir trygg på at krabaten henger fast, så. :overrasket: Sikkert godt for babyen å være så inntil mor. (Far er kanskje ingen sjaltype uansett. :ler: ) Ja, hvis jeg får til å sy, skal jeg love deg jeg skal inn og skryte! :ler: Tror jeg skal kjøpe med stoff og sy hjemme i romjula. Skal feire jul hver for oss for siste gang.

smilie: Ja, hvis du tenker på sånn metervis med stoff som skal surres rundt og sånt, så skjønner jeg det er tungvindt. Noe sånt hadde jeg aldri giddet. Fant ikke gravid-bladet på nærbutikken min, spørs om jeg må lengre unna.

Cr@sh: :klem:

Kjøpt meg tre basisplagg i Large i dag! Hehe, jeg er small til vanlig. Komisk. :ler: Men ufattelig godt å ha laaange singletter under gensre, er blitt så frysen på magen i det siste. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smilie: :Nikke:

Har bestemt oss for å kjøpe stellebord og seng+madrass på Ikea, men ikke dyne som vi først tenkte. Har nemlig sett så mange mye søtere dynetrekke andre steder. Koselig å prate om sånne ting om dagen. Dessuten lettere å bestemme seg for sånne småting enn storting som vogn.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette sjalet kjøpte jeg etter diverse anbefalinger her inne. Kjøpte det i Forrest, så det er veldig enkelt og nøytralt. Prisen var vel 399, og det synes jeg er greit hvis jeg får brukt det som jeg har tenkt.

Dette er et sånt langt stoff-stykke, ja, men jeg synes ikke knytingen ser så værst vanskelig ut. Regner med at det går seg til, og vi fikk en grei bruksanvisning med sjalet så det bør være mulig å få til.

Ørnen kikket på det + bruksanvisningen, og mente faktisk at han kunne tenke seg å bruke det også. Tror det har noe med fargen å gjøre... Vi får se, hadde jo vært hyggelig hvis han også liker det. Jeg skal uansett komme tilbake med erfaringer når Kyllingen har kommet og vi er i gang med bruken.

Jeg har forresten det Gravid-bladet, og er ferdiglest for lenge siden. Har du problemer med å få tak i, må du bare sende meg adressen din, så skal jeg putte det i posten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa: Takk for langt svar! :klem: Så fint ut det sjalet, men litt mye stoff for min del. Så bra at Ørnen også vil bruke det. :) Blir godt for Kyllingen med mye kroppskontakt. Tror de blir veldig trygge av sånt. + at dere får armene fri.

Takk for blad-tilbudet! Jeg kjøpte faktisk i morges. Ikke fått sett i det enda, for jeg sitter (egentlig) å skriver semesteroppgave... :sjenert: Kanskje jeg skal prøve å ta ut internettkabelen. :ler: Det bruker å funke, ei stund. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Her jobbes det hadt og intenst ja :ler:

Kjenner meg godt igjen må jeg si! Men det er bare sånn det er når man har tuuusen andre ting man vil gjøre enn akkurat det man MÅ gjøre!

Koser meg med forberedelsene deres jeg!Mimrer litt tilbake,det er jo ikke lenge siden jeg var der selv men man opplever så utrolig mye med baby i huset at det kjennes ut som evigheter!

Ha ei riktig god helg og ei herlig adventstid snuppa!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Her jobbes det hadt og intenst ja :ler:

:Nikke: Hehe. :ler:

Supersnuppskytte! :klem:

Akkurat nå gleder jeg meg sånn til å kjenne liv for første gang. Driver og kjenner etter når jeg har lagt meg, men det er ingenting enda. De første tegnene til liv kommer vanligvis mellom uke 18 og 22, har jeg lest. Er jo snart i uke 16, så. :) Er veldig spent på hvordan det kommer til å føles.

I dag har vi feiret 1.desember med den første julebrusen! Den smakte godt!

:-D Og så har vi kjøpt pinnekjøtt for første gang, har lagt det i vann nå og skal ha til middag i morgen med kålrotstappe, sossisser og rødkål. :sikle: Har stekt ribbe før om åra, men Kakaomannen synes det lukter ribbe i flere dager etterpå, så vi venter til romjula i år. Skal hjem hver til vårs. Lurer på hvor vi skal være neste år med krabaten.. Jeg har lyst til å være hjemme hos mine, men Kakaomannen vil kanskje være hjemme hos sine. Jaja, lenge til neste jul. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...