Gjest Jersey Skrevet 16. september 2006 #1 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg sliter så fælt med å være kreativ når det gjelder frokost og lunsj. Prøver å unngå å spise brødskiver, fordi jeg prøver å gå ned i vekt. (Spiser jeg èn skive, så MÅ jeg bare ha flere...). Noen som har noe forslag til hva jeg kan spise til frokost og kvelds utenom brødskiver og knekkebrød? Vil jo gjerne variere. Gjerne noe med endel proteiner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. september 2006 #2 Del Skrevet 16. september 2006 I Norsk Ukeblad denne uken var det en "proteindiett", der var det fakisk mange forslag som så ut til å smake godt. Ellers er det jeg kan komme på, som ikke er brødskiver, frukt eller grønnsaker og det er kanskje ikke så veldig spennende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jersey Skrevet 16. september 2006 #3 Del Skrevet 16. september 2006 I Norsk Ukeblad denne uken var det en "proteindiett", der var det fakisk mange forslag som så ut til å smake godt. Ellers er det jeg kan komme på, som ikke er brødskiver, frukt eller grønnsaker og det er kanskje ikke så veldig spennende? ← Tar imot alle forslag med takk jeg Frukt og grønnsaker går jo ann det også ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #4 Del Skrevet 16. september 2006 yoghurt med eller uten musli er godt. eller havregrøt. jeg bruker fruktose istedet for sukker da. det er hva jeg spiser til frokost eller kvelds, og brød innimellom da. anbefaler deg å ha brød og knekkebrød som er ok på smak. ikke kjempegode for da blir det vanskelig å stoppe, som du sier. og litt frukt eller grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandoz Skrevet 16. september 2006 #5 Del Skrevet 16. september 2006 Havregryn med kesam, f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 16. september 2006 #6 Del Skrevet 16. september 2006 Bak brød selv, med masse grovt mel og kli, da klarer du neppe mer en et par brødskiver. Skjønner godt at du spiser mye hvis du bare spiser kjøpbrød. Det er jo bare luft. Med magert pålegg som f.eks. skinke og tomat er dette slankekost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. september 2006 #7 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg har vel ikke akkurat noen idéer utenom det vanlige, men jeg kan prøve å sette opp en liten liste likevel! - Salater med bønner, frø, nøtter og andre "tunge ting, sammen med smakfulle saker som oliven, melon o.l. - Sånne plastpakka fullkornsbrød i skiver som jeg ikke husker hva heter - Egg i forskjellige former og fasonger - Grove pannekaker med forskjellige godsaker ved siden av - Stekt tofu med grønnsaker - Fullkornspastasalat - (Kald) hjemmelaget grønnsaksuppe Jeg synes det er veldig godt å kombinere mange forskjellige smaker og konsistenser, da blir jeg lettere psykisk mett. Mat skal nytes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 16. september 2006 #8 Del Skrevet 16. september 2006 Hva med bare pålegget..`sitter og spiser roastbeeg med litt ost, ruller det sammen -nam nam! Med litt agurk og tomat og/eller salat er det et veldig ok måltid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandoz Skrevet 16. september 2006 #9 Del Skrevet 16. september 2006 Havregryn med kesam, f.eks. ← ... til frokost, hvis du ikke er veldig aktiv på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 16. september 2006 #10 Del Skrevet 16. september 2006 Kesam med innrørt Fun Light er faktisk veldig godt, med masse proteiner og lite karbohydrater og kalorier. I tillegg henger jeg meg på havregrynsideen til frokost, det er konge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 16. september 2006 #11 Del Skrevet 16. september 2006 Omelett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jersey i.i. Skrevet 16. september 2006 #12 Del Skrevet 16. september 2006 Takk allle sammen, masse fine forslag her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ian Skrevet 16. september 2006 #13 Del Skrevet 16. september 2006 Er helt imponert over hvordan dere klarer å holde dere unna godsakene. Glad jeg ikke er kvinne og har alt presset rundt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandoz Skrevet 16. september 2006 #14 Del Skrevet 16. september 2006 Et eksempel, treningsfri dag: Frokost: havregryn med kesam Mellommåltid: shake og knekkis Lunsj: omelett med skinke Mellommåltid: samme som over Middag: kylling og ris Mellommåltid: samme som middag, men mindre Kvelds: shake og fett Shaken byttes gjerne ut med ordentlig, proteinrik mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandoz Skrevet 16. september 2006 #15 Del Skrevet 16. september 2006 Er helt imponert over hvordan dere klarer å holde dere unna godsakene. Glad jeg ikke er kvinne og har alt presset rundt meg. ← Er det opplest og vedtatt at dersom man lever forholdsvis sunt, så er det fordi man må? Det kunne ikke være fordi man trives med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ian Skrevet 17. september 2006 #16 Del Skrevet 17. september 2006 Er det opplest og vedtatt at dersom man lever forholdsvis sunt, så er det fordi man må? Det kunne ikke være fordi man trives med det? ← Nei, men det er alltid lettere å gi etter for godene i livet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. september 2006 #17 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg spiser veldig sunt, og den maten er stort sett bedre enn mye av det usunne jeg heller kunne ha spist. Maten min er definitiv en gode! Så ingen får høre noen klager om hvor kjipt det er å skulle "holde vekta" fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jersey i.i. Skrevet 17. september 2006 #18 Del Skrevet 17. september 2006 Et eksempel, treningsfri dag: Frokost: havregryn med kesam Mellommåltid: shake og knekkis Lunsj: omelett med skinke Mellommåltid: samme som over Middag: kylling og ris Mellommåltid: samme som middag, men mindre Kvelds: shake og fett Shaken byttes gjerne ut med ordentlig, proteinrik mat. ← Tusen takk Vil du si at dette kan hjelpe meg med å komme ned i vekt? (Og har du forslag til hvilken proteinrik mat jeg kan erstatte shakene med? Jeg er ikke noe shake-person ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandoz Skrevet 17. september 2006 #19 Del Skrevet 17. september 2006 Tusen takk Vil du si at dette kan hjelpe meg med å komme ned i vekt? (Og har du forslag til hvilken proteinrik mat jeg kan erstatte shakene med? Jeg er ikke noe shake-person ) ← Det er vanskelig å si, for jeg vet ikke hvordan du spiser nå. I tillegg kommer det an på hvor mye du spiser - du må hverken spise for mye eller for lite. Jeg kan dessverre ikke hjelpe med det, jeg har aldri lært meg dette med antall kalorier og sånt. Men essensen i opplegget er god, ja. Det er mange, mindre måltider i løpet av dagen, og minst 3 av dem er større og skikkelige, og maten er sunn. Frokosten er kjempeviktig. Få i deg grønnsaker også, jeg er litt dårlig på det for tiden. Dette kommer i tillegg til det andre. I stedet for shake kan du jo bare spise helt vanlig mat, bare en god del mindre. Det pleier jeg å gjøre ihvertfall. Bare husk at det er et mellommåltid, ikke et fullt måltid. Regelen min er hovedsaklig at jeg spiser proteiner til hvert måltid, og kombinerer det med karbohydrater på dagen og fett på kvelden (sunt fett ). Det beste er jo å få vite nøyaktig hvordan og hva man skal spise, men det kan jeg altså ikke si når det gjelder deg, men prøv deg frem. Følger du et slikt opplegg med sunn mat i moderate mengder flere ganger om dagen, så vil det få resultater. Både på utseendet og helse. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå