Gå til innhold

Kaker til bryllup

Gjest Frida

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter litt med å finne ut hvilke kaker vi skal ha i bryllupet vårt. Dette er disse jeg har tenkt ut så langt;

3-etg bryllupskake

Kvæfjordkake

Suksessterte

sjokoladekake

Ostekake

Hvetekringle

Er det noen av dere som sitter inne med oppskriften til en kjempegod kake, er jeg utrolig takknemlig hvis du vil dele den med meg.

Ha en strålende dag!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Frida,

Nå kommer det jo litt an på hvor mange gjester du skal ha i bryllupet ditt, men jeg synes den listen du har kommet opp med høres nok ut. I tillegg til at det er mange kaker på listen, har du også variert, med alt fra skikkelig tunge kaker (bryllupskaken) til de mer lette, sli-rett-ned kakene som ostekake.

Det eneste jeg kan komme på, er å ha en litt "morsom" kake, som f.eks gelekake eller noe slikt. Og om du har noen skikkelig tradisjonsbundne folk, er det kanskje noen som kommer til å savne bløtkaken...?

Lykke til med bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir ca. 50 stk. Hørte et rykte om en kaka som heter Opp-ned kake, den skal vist være veldig god. Noen som har oppskrift på den???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du har funnet er bra og variert utvalg bryllupskaker, men vil anbefale Gelekaken i tillegg...den er utrolig god...definitivt min yndlingskake..her har du oppskriften:

Gelekake:

Mandelbunn:

4 eggehviter (stivpiskes)

200 gr mandler (males)

200 gr melis

Melis og malte mandler has i eggehvitene.

Ha stekepapir i bunnen av en rund kakeform. Hell i mandelblandingen.

Stekes 1/2 t v/180 grader.

Frômage:

Pisk plommene (4) med 4 ss sukker

Pisk 3 dl fløte

5 plater gelatin legges i bløt i kaldt vann, deretter smeltes den i en kopp i microen.

Blan det piskede sammen og drypp oppi gelatinen, pisk godt samtidig så du ikke får klumper.

Når mandelbunnen er avkjølt, tøm frômagen over og sett kaken i fryseboksen over natten.

Lag gele av 2 pakker (jordbær eller bringebær).....bruk 3,5 dl vann pr. gelepakke istedetfor 5 dl som det står på pakken........ og tøm geleblandingen (avkjølt...men før den begynner å stivne) over den frosne kaka.

sett kaka i kjøleskapet.

En utrolig god kake...må prøves....!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke ha bryllup uten kransekake, kan man det? Det er i alle fall en av mine favoritter, så jeg hadde blitt glad dersom jeg var gjest og fant den på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg skriver ned oppskriften, så får du høre deg litt rundt :)

Ostekake opp-ned

1 pk. grønn eller gul gele

Ostekrem;

1 pk. gul gele med sitronsmak

1/3 l kremfløte

1 beger lettrømme

1 pk philadelfiaost

1 ts vaniljesukker

110 g melis

Kjeksbunn;

175 g smeltet margarin

300 g knust søt havrekjeks (Digestive el Bix-it)

1) Lag grønn eller gul gele etter anvisning på pakket og hell den i en form. Settes kjølig til den stivner

2) Lag gul gele etter anvisning på pakken, men bruk kun 2 dl vann. La den stå på benken til avkjøling, uten at den stivner.

3) Stivpisk kremfløten. Bland lettrømme med kremost, vaniljesukker og vend det inn i fløtekremen.

Rør inn gelèen, og hell ostekremen over den stive gelèen i formen. La det stå kjølig.

4) Kjeksbunn; Bland smeltet margarin med finknust kjeks. Hell det over stivnet ostekrem i form. Bruk stekespade og smør det jevnt utover ostekremen. La stå kjølig til kjeksen er stivnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...