Gå til innhold

Hvilket stuebord til denne sofaen?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er også på jakt etter ny sofa...den vi har nå har sett sine beste dager - og VEL så det. Har hjørnesofa, men vil nå kjøpe to 3-seter + 1 puff. Syntes Skeidar hadde en sofa som jeg har leita etter lenge. Enkel og grei liksom. Uten for mye dill-dall...

Skrevet

Ja, den sofaen var stilren og fin Scorpina.

Puff skal jeg også ha. Praktisk og fint.

Skrevet

Denne tråden kunne vært skrevet av meg! :ler:

Dvs, nå har vi kjøpt møbler, men jeg sleit lenge med å bestemme meg, var innom flere av møblene som er nevnt i denne tråden, og vi var veldig nær ved å kjøpe sofaen fra Bolia i første innlegg. Siden jeg vil ha det minimalistisk og sambo vil ha det koselig måtte vi møtes litt på halvveien. (Selv om jeg syns jeg fikk mest viljen min.. :sjarmor: )

Til slutt endte vi med denne, som likner mye på den første sofaen du linket til:

http://www.bohus.no/default.asp?page=109&p...=2895&p2895_v=1

Den er mer grå enn det ser ut til på bildet (syns den ser nesten blå ut). Grunnen til at vi valgte denne sofaen var først og fremst fordi den koster halvparten av det den fra bolia koster, og den er i mikrofiber, som er praktisk ift søl. Jeg vil si at den er større enn en normal 3-seter, den er i alle fall mye større enn den forrige 3-seteren vi hadde. Kanskje et alternativ til sofaen du har sett på?

Til sofaen valgte vi dette bordet:

http://www.bohus.no/default.asp?page=93&pr...=2597&p2597_v=1

Bordet har ikke plexiglass slik det ser ut til på bildet, men bare stålben og valnøtt bordplate.

Skrevet

Snakk om avsporing Newt :ler:

Hva har deg og ditt i denne tråden å gjøre?

Skal du slette andres avsporing, bør du holde deg på matta selv ;)

Skrevet

Lang tråd dette. Har kun skumlest gjennom, og vet ikke om du enda har valgt, men kan skrive litt om hva vi gjorde - har akkurat bestilt sofabord, og forstår at det ikke alltid er like enkelt å velge. :)

Vi kjøpte gjennom lokal møbelbutikk. De har tilbud om interiørkonsulent, og fikk der gode råd. Hun tegnet hvor møblene burde stå, og hva som passet i lag. Siden vi har åpent/skyvedør mellom stue og spisestue, var rådet å holde seg til samme tresort og farge på sofabord og spisestuebord. Når vi fikk den tilbakemeldingen, var valget mye enklere, og jeg ser for meg at det vil være finest/mest gjennomført.

Vi endte opp med dette bordet i eik (pris for valnøtt ca. 14.000,- i eik ca. 12.000,-): http://www.leolux.com/uk/collection/ct/aditi.html

Det er finere i virkeligheten enn på bildet. Endekanten er avrundet. Glasshylle under, og litt ståldetalj.

På veggene har vi egghvit vegghengte skap fra Montana. Gulvene eik og veggene i egghvit.

Lykke til med valg av sofabord!

Skrevet

Roger Sveian designer mye fint, forresten. Sjekk ut denne siden: http://www.sveian.com/. Har selv bordet nede i venstre hjørne. Vi har det i valnøtt og er superfornøyd.

Mulig det er litt for minimalistisk for deg, Sexy. Men vi har kombinert det med gamle lenestoler etter oldemor og annet gammelt dill. Og vi får mye skryt for å tørre å mikse litt stilarter...

Skrevet
Nå har du litt å velge i Kjeksy :tommel:

Blir vanskelig dette  ;)

Ja. Nå er jeg enda mer forvirra enn når jeg starta, men tror jeg skal fikse dette du. På en eller annen måte. Lurer på hvor mange ganger jeg ombestemmer meg da. :lol:

Ja Prinsesse på erten. Bordet var fint, men litt for minimalistisk for meg.

Takk for råd forresten. Titter på denne siden nå.

Hvordan jeg har råd til det. Det er vel ikke så mye penger?

Uansett. Du har ikke noe med det.

Ja Newt... Den sofaen er fin altså. Jeg står i allefall i mellom en grå sofa og en lys sofa i vinkel, helst. :)

Mange fine råd å få i allefall.

Kommer ikke inn på bohussiden. :forvirret:

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Ser at Newt sier at sofaen hun kjøpte var større enn en vanlig treseter. Gå ikke i samme fella som jeg gjorde forrige gang jeg kjøpte møbler. Jeg kjøpte en treseter som var alt for stor for min stue.

Nå vet ikke jeg hvor stor stue du har, men det er lurt å ta mål før man handler. Så vet man at det blir koselig, og ikke ser ut som et overfylt lagerlokale.

Lykke til med møbelkjøpet. :)

Skrevet
Ser at Newt sier at sofaen hun kjøpte var større enn en vanlig treseter. Gå ikke i samme fella som jeg gjorde forrige gang jeg kjøpte møbler. Jeg kjøpte en treseter som var alt for stor for min stue.

Nå vet ikke jeg hvor stor stue du har, men det er lurt å ta mål før man handler. Så vet man at det blir koselig, og ikke ser ut som et overfylt lagerlokale.

Lykke til med møbelkjøpet.  :)

Det er stor nok plass. :)

Skrevet
Du kjører den stilen ja. :ler:

Og klærne dine kjøper du på fretex også tipper jeg? Nei, her satser vi på litt kvalitet. Ikke så mye, men litt.

Jeg så på et på Indiska faktisk. 2000 var det vel. Helt nydelig pledd egentlig. Har valgt det, men farger er jeg usikker på. :)

Men jeg kjøpte et håndkle der i forrige uke. På KID altså. Veldig fint, med påstydde blomster. Fint til pynt.

Ellers tenkte jeg kanske å kjøpe dette:

http://www.bohus.no/default.asp?menu=71&page=538 - Under stue/Oppholdsrom. Første bildet på siden der altså.

Og tenker jeg på bordet og hele sofagruppen. Ja, den er i skinn, men syns den var lekker for det.

Også kanskje dette: http://www.skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb...age_varekatalog

(Peggy).

Jeg tok nesten helomvendig. Tenkte på noen nye reoler i lignende treverk som spisestua, men jeg får se. Også kommer vel det andre på veien.

Men kjenner jeg meg rett ombestemmer jeg meg når jeg går og kjøper det.  :sjarmor:

Takk for råd da alle.

mye fint

Skrevet
Du kjører den stilen ja. :ler:

Og klærne dine kjøper du på fretex også tipper jeg? Nei, her satser vi på litt kvalitet. Ikke så mye, men litt.

Jeg så på et på Indiska faktisk. 2000 var det vel. Helt nydelig pledd egentlig. Har valgt det, men farger er jeg usikker på. :)

Men jeg kjøpte et håndkle der i forrige uke. På KID altså. Veldig fint, med påstydde blomster. Fint til pynt.

Ellers tenkte jeg kanske å kjøpe dette:

http://www.bohus.no/default.asp?menu=71&page=538 - Under stue/Oppholdsrom. Første bildet på siden der altså.

Og tenker jeg på bordet og hele sofagruppen. Ja, den er i skinn, men syns den var lekker for det.

Den hvite sofaen har en venn av meg, og den er bare helt nydelig! *Har lyst på den selv!* Den er fin med et bord i litt mørkt treverk. Flotte spisestuemøbler du har valgt!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vi har denne sofaen, bare som 3-seter og i naturhvit microfiber. Siden den er så stilren og minimalistisk så har vi valgt å bryte helt med bordet. Har arvet et antikkfarget bord med glassplate som vi bruker til sofaen. Kjempefint :)

Skrevet

dette passer jo til spisestua forsåvidt. viss ikke du syns det blir for minimalistisk. spisestua er jo i samme stil, fra "etterkrigsmodernismen"

jeg trur jeg ville valgt noe i valnøtt for å få en helhet... eller glass, men det syns du kanskje blir litt for kaldt..

Skrevet
Hmmmmmmmmmmm. Ja, kanskje jeg går for naturhvit?

Jeg tror det. Det passer best med alt.

Men siden jeg skal ha denne spisestuen, burde ikke treverket i stuen matche da?

Ikke no fint å blande treverk? eller?

Det der er et kjøkkenbord!

Skrevet

Jeg ville personlig ikke ha valgt en sofa i naturhvit, selv om jeg synes det er svært så stylish. Grå er en langt mer praktisk farge! Spesielt dersom du planlegger å henge en del i den sofaen ;)

(Var for øvrig for noen uker siden på rødvinskveld i en lekker naturhvit sofa... Sofaen skiftet farge i løpet av kvelden :overrasket: )

Lykke til med dine innkjøp! Det er gøy å kjøpe møbler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...