Gå til innhold

Overbevis meg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så flink du er!!!

Jeg har veddemål med røykerne på jobben min innimellom,m vi vedder om de greier å holde seg uten røyk på jobben i x antall uker/ dager og så får de en hundrings, en kinobillett eller noe....

Stå på, du er flink!! :klappe::klappe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke røykt på snart fire år og jeg har ikke hatt lyst på det heller.

Hvis du går rundt og har lyst på en røyk, blir det vanskelig å ikke ta den en gang. Du må klare å tenke at røyk ikke er godt.

Mannen slutta to dager etter at han fikk Allen Carrs bok :klappe:

Anbefaler den for alle som har lyst til å slutte.

En skremmende erfaring for meg var vår datters fødsel, hvor jenta måtte ut i hui og hast helt på tampen. Jordmor pekte og forklarte etterpå at det hadde vært infarkt i morkaka. Jeg vet ikke helt hvordan disse oppstår, men det hun sa var at det kunne komme av at jeg hadde røykt - selv om det var så lenge siden.

Hvis jenta vår hadde fått skade av at jeg var så dum at jeg supte i meg gift i flere år, det hadde vært veldig vanskelig å takle!

Nå har tanteungen akkurat begynt å røyke, og vi sliter litt med taktikken for å få henne til å innse at det ikke er smart....

Fru Nitha

Skrevet
..også lukter det så vondt......

Så flink du er....

God ide, skal ta fram den boka igjen jeg...

Ikke jeg heller  :sur:  :ironi:

Det første JEG gjorde når jeg skulle slutte å røyke var å rundvaske HELE kåken!! Vaske ut "sjit'n"...og ååå så godt det lukta etterpå :) Uhhmmm.....

Husker jeg var på besøk hos en venninne noen dager etter. Hun røyker og det utroolige sure lukta som BLIR i kåken er helt utrolig. Man kjenner det jo ikke selv når man ikke røyker.

Og du, en annen ting - TENK på alle pengene du sparer ;)

Pappa slutta å røyke for noen år tilbake. Han var STORrøyker!! Ca 50 om dagen - så det var heavy overgang for å si det mildt. Men, selv om han slutta så putta han penger på et "Norgesglass" (som han hadde fått plombert igjen. Kun en liten sprekke til å putte sedler oppi) og til jul året etter hadde han en MEGET pen sum som gikk med til å kjøpte seg motorsykkel for.

(Ok, fader'n hadde vel fått et akutt anfall av "nå skal jeg være ung" men det er vel en annen historie :ler:)

Et tips lenger oppe som var smart var, tenk etter HVOR sugen du er - finn på noe annet å gjøre - og tenk så igjen hvor sugen du eeegentlig er etterpå....

Cluet - for meg iallefall - var å ENDRE på rutinene mht røyking. F.eks: røyken etter middag. Røyken på mårran. Røyken til pilsen fredagskveld....slike ting. For meg gjaldt det også å ha litt STAHET i seg. Vilje og ØNSKE om å slutte!!!

Lykke til - jeg VET det ikke er lett! Stå på !! :tommelsmil:

Skrevet

Flink du er!

Jeg sluttet med hjelp fra "endelig ikke- røyker" for over to år siden, har ikke tatt et trekk siden den gang.

Jeg vil bare minne deg på at du ER en ikke- røyker, det har du vært siden siste røyk for 7 uker siden!

Jeg trives godt som ikke- røyker; deilig at røyken ikke bestemmer over meg lengre, deilig å slippe den desperate følelsen av å ikke få røyket; enten jeg var tom for røyk eller på et upassende sted (selv om jeg egentlig ikke hadde lyst på, men fikk lyst fordi jeg ikke kunne/ skulle).

Digg å slippe å lukte vondt og få tilbake luktesans og smakssans. Dessuten er ikke røyk så digg som man lurer seg selv til å tro, det smaker pyton og tar kontrollen fra deg.

Skrevet

Dessuten vil jeg legge til at dine fysiske abstinser er helt vekk for lengst, det er verst de første 3 dagene. Bra jobba!

Skrevet (endret)

Bare tenk på hvor kjipt det ville blitt å slutte på nytt igjen. Alle de sju ukene kanskje til ingen nytte. Nei, du har vært KJEMPEFLINK som har holdt ut og tydeligvis ser ut til å ikke sprekke nå heller!!!

Klapp på skulderen til deg! Jeg vet av erfaring at det er tøft. Jeg klarte det selv og har snart 5 års jubileum! Velkommen etter :) :) :klem:

PS. Så lurt å gå inn her og be om støtte på denne måten når det røyner på. Det viser at du virkelig vil slutte. Og jeg tror du klarer det jeg :)

Endret av siebaeo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...