Gå til innhold

Overbevis meg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det rett før :grine:

Har klart meg SÅ bra uten sigaretter i snart 7 uker, men nå er det like før det sprekker.. Har så lyst på en sigarett at det er like så før det sprekker her nå!!!

Jeg VET det er usunt å røyke.. Jeg VET det er dyrt... Jeg VET det lukter vondt... Men allikevel har jeg altså noe så inn i h......... lyst på... Synes direkte synd på meg selv ;-(

Herregud, skulle ønske at alt som var logisk også var enkelt å følge... Måtte bare få det ut ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du barn Pinnestol? Eller andre som er glad i deg og som gjerne vil at du skal være tilstedeværende for dem? Tenker du å bli gammel sammen med noen?

Jeg klarte å stumpe røyken fordi det sto klart for meg at hvis jeg skulle påføre meg selv en sykdom som kunne ta meg bort fra mine barn, eller som kunne føre til at min livskvalitet ble ødelagt, så ville min samvittighet være svart som lungene.. Jeg ville hate meg selv.

Jeg har sett barn som mister sine foreldre, det er grusomt, det er en tragedie..

Jeg har sett foreldre som mister sine barn, det er også grusomt, det er ikke rett, vi skal få følge våre barn og barnebarn - men ikke overleve våre barn..

Røyksug er en psykisk ting - reis deg å gjør noe annet når suget kommer, det varer ikke i mer enn 8 sekunder hvis du ikke velger å "pleie" det da..

Skrevet
Vil bare si lykke til. Stay strong  :klem:

Takk for det! Nå skal jeg vaske smådjevlene ut av kroppen! Skal gjøre rent hele huset med følge av Bruce Springsteen på full guff!

Skrevet

Du har vært veldig flink fram til nå.

Derfor fortjener du noe bedre enn å ødelegge for deg selv med å ta en sigarett.

Hva har du ellers lyst på? Trøst deg selv med sjokolade, en øl (eller flere, det er jo fredag), gå ut og kjøp deg noe fint med god samvittighet. Tenk på de pengene du har spart så langt, og unn deg noe for den samme summen. Eller for den dobbelte summen, og si til deg selv at DU KLARER SJU UKER til.

Unn deg selv noe, gjør noe, ikke sitt hjemme og tenk på dette. Gå på kafe, restaurant (er jo deilig røykfritt der....)

Aktiver deg. Sykle. Røyke og sykle er det vanskelig å gjøre samtidig...

LYKKE TIL!

:blomst:

(Og tenk litt på mora mi som har KOLS. Hun klarte ikke å slutte å røyke)

Skrevet

En røyk nå - etter 7 uker - vil smake PYTON. Virkelig grusomt og ekkelt. I tillegg vil du bli kvalm og svimmel (og så må du sikkert løpe på do). Du kommer til å føle deg fysisk dårlig lenge etter at du tok den ene sigaretten.....

Dessueten - hvis du er som meg ;) så har du da ødelagt videre røykestopp. Fordi den første var så vond, så MÅ jeg ta en til. Og e da en. Og en til..... Og da har du plutselig begynt å røyke igjen. Og det er vel litt dumt, sånn egentlig?

Jeg har klart meg i snart 6 mnd. Etter at jeg innså at jeg faktisk ikke kan fest-røyke (da blir hver dag en fest..... ). Det går greit. STort sett. Men innimellom får jeg også lyst på en røyk. Men - jeg vet hvor vondt det vil smake og at jeg faktisk ikke vil få noen som helst glede av den røyken. Og hvor er poenget da, liksom ??

så et lite mantra (ok - litt langt, men dog ;) )

Du er kjempesuperflink - og du klarer selvfølgelig å ikke ta en røyk i dag heller. Du som har holdt opp i snart to måneder.....Superflink er du!!!! og du har egentlig ikke lyst på røyk, neida, du har ikke det.....

lykke til!

Skrevet

Prøv en kort joggetur på 5-10 minutter. Røysuget blir for mange borte i flere timer etterpå.

Skrevet
Har du barn Pinnestol? Eller andre som er glad i deg og som gjerne vil at du skal være tilstedeværende for dem? Tenker du å bli gammel sammen med noen?

Jeg klarte å stumpe røyken fordi det sto klart for meg at hvis jeg skulle påføre meg selv en sykdom som kunne ta meg bort fra mine barn, eller som kunne føre til at min livskvalitet ble ødelagt, så ville min samvittighet være svart som lungene.. Jeg ville hate meg selv.

Jeg har sett barn som mister sine foreldre, det er grusomt, det er en tragedie..

Jeg har sett foreldre som mister sine barn, det er også grusomt, det er ikke rett, vi skal få følge våre barn og barnebarn - men ikke overleve våre barn..

Røyksug er en psykisk ting - reis deg å gjør noe annet når suget kommer, det varer ikke i mer enn 8 sekunder hvis du ikke velger å "pleie" det da..

Takk for at du minnet meg på alle grunnene jeg hadde for å slutte ... Tusen hjertelig takk. Det var nettopp disse tankene som skremte meg til å ta steget mot en røykfri tilværelse. Jeg er livredd for å dø fra datteren min på grunn av RØYK!!!!

Disse tankene har vært mer eller mindre borte i en dag ellet to nå, men du satte skapet på plass for meg igjen i rette øyeblikk :klem:

Skrevet
(Og tenk litt på mora mi som har KOLS. Hun klarte ikke å slutte å røyke)

Min også :grine: Og det vil jeg IKKE ha nei!!

Skrevet

Kjenn på røyksuget. Jeg mener, virkelig kjenn etter! Og sett en skala på 1-10 på hvor mye du savner smaken av røyk i seg selv. For det er jo egentlig ikke noe godt?

Sier jeg som har sluttet i litt over en uke.

Leste "Endelig ikke-røyker" av Alan Carr, og er superlykkelig over å være ferdig med røyken.

Den ene røyken frister meg ikke, for jeg vet hvor lett det er å begynne igjen. Skal aldri ta den ene røyken!

Skrevet
Men VET du at jeg setter på Jannicke med "Svake mennesker" på høyeste volum hvis du så mye rører sigarettpakken nå?

*truer* :sjarmor:

OK!!! Jeg har gitt meg... Blir ikke røyk, men Bruce og husvask på full guffe!!! ;-)

Og takk til alle som rista vett i hodet mitt igjen...

Far til 2:

Jeg tar vaskebøtta i stedet for jogging, og etterpå skal jeg ut å bruke 1000 lappen som jeg får i premie av mannen min hver måned for å ikke røyke ;-)

Skrevet

Hvis jeg fikk deg på rett spor igjen så er det bra.. Jeg skal dele et dikt med deg som jeg har skrevet..

"Synest av din avmagrete kropp og sakte gange sitter fast, ikke visste jeg at du allerede var i dødens forgård..

Ikke visste jeg at jeg aldri mer skulle få se deg lykkelig igjen, ikke visste jeg at du aldri mer skulle få en god og smertefri dag..

Ikke visste jeg at muligheten for at jeg skulle bli eldre enn deg eksisterte..

Så satt jeg der, med din hånd i min, dine øyne var lukket, det eneste tegnet på at du visste at jeg var der var pusten din som endret seg..

Da visste jeg, at aldri mer skulle dine øyne se på meg, aldri mer skulle din hånd klemme tilbake, for du skulle vandre ut av min verden..

Ikke visste jeg at savnet og sorgen skulle sette seg så dypt i meg..

Ikke visste jeg at mine armer skulle skulle løfte seg i et stumt rop om hjelp, ikke visste jeg at den vonde klumpen i hjertet mitt skulle vokse slik de vonde klumpene gjorde i din unge kropp..

Nå vet jeg, jeg er blitt eldre enn deg kjære Savner deg slik at ord ikke finnes.."

Hun var 34 år, fikk lungekreft med spredning, det gikk noen få måneder, hun etterlot seg barn og en familie som elsket henne..

Skrevet
Kjenn på røyksuget. Jeg mener, virkelig kjenn etter! Og sett en skala på 1-10 på hvor mye du savner smaken av røyk i seg selv. For det er jo egentlig ikke noe godt?

..også lukter det så vondt......

Sier jeg som har sluttet i litt over en uke.

Så flink du er....

Leste "Endelig ikke-røyker" av Alan Carr, og er superlykkelig over å være ferdig med røyken.

God ide, skal ta fram den boka igjen jeg...

Den ene røyken frister meg ikke, for jeg vet hvor lett det er å begynne igjen. Skal aldri ta den ene røyken!

Ikke jeg heller :sur::ironi:

Skrevet

Det som hjalp meg da jeg sluttet å røyke var å bytte ut alle tanker om at jeg hadde lyst på røyk.

Jeg motiverte meg selv ved å hele tiden si til meg selv at jeg nå var røykfri - at jeg var ferdig med å røyke.

Jeg fant ikke riktig ord her nå, men det er lurt å lage mantraer for seg selv som inneholder alle andre ord enn "ikke" og "røyk". Straks du tenker ordet "røyk" så har du lyst på det.

Skrevet

Gratulerer med 7 uker forresten. Det er kjempebra at du virkelig har klart å holde deg unna så lenge når du har så inmari lyst på det. Det er ganske imponerende.

Så hvis du klarer å snu tankene dine fra å ha lyst til å få avsmak så tror jeg du kommer til å få det myyyyye lettere.

Lykke til.

Skrevet

Og fortell alle andre om hvor enkelt det er, har en god påvirkning på deg selv ;)

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg sprakk etter 6 mnd. Det er en forferdelig tap-følelse. Rett og slett stort nedsig. Stå på, det er ikke verdt det. Jeg røyker enda, og gremmes over det enda.

Fortell deg selv at røyken er din fiende, og skal ikke vinne over deg. Lykke til!!!!

Skrevet

Kjøp deg peanøtter!!!

Det gjorde jeg. Hadde huset fullt av peanøtter og sukkererter og andre knasketing. Selvsagt er det viktig å passe vekta, men en håndfull nøtter akurat når røyksuget er som verst blir man ikke fet av.

Ett annet triks jeg hadde for meg selv, var å tenke en dag om gangen. Når røyksuget ble for stort tenkte jeg; ja, ja jeg kan ta en i morgen hvis det blir for ille, men i dag skal jeg ikke ha...For meg var det like mye tanken på ALDRI mer å røyke som var ille, enn de mange enkeltdagene uten røyk.

Samtidig nøt jeg all tiden jeg fikk til overs, da jeg slapp å legge inn røykepauser overalt, før jobb, før møter, i pauser på møter osv osv.

Jeg gikk til tannlegen og fikk shinet opp røyketennene, tok vekk tannsten osv og følte meg veldig ren og sunn......

Kan aldri tenke meg å bli en røyker igjen!

Skrevet

Så flink du er!!! 7 uker er en god stund det! Selv har jeg vært røykfri i omtrent halvannet år nå, og jeg fikk den hjelpen jeg trengte for å omstille meg til et røykfritt liv gjennom "Endelig ikke-røyker" av Alan Carr. Har du lest den før; les den igjen! Har du ikke lest den, så gjør det nå!

Husk at for hver gang du kjenner røyksuget men ikke tar et eneste lite trekk, så har du vunnet over nikotinmonsteret!!! ;)

Ønsker deg masse lykke til fremover, og lover deg at det blir bedre! Mye bedre! Og før du vet ordet av det, så tenker du tilbake og skjønner ikke hvorfor du ikke sluttet tidligere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...