Gjest gjest1 Skrevet 15. september 2006 #21 Skrevet 15. september 2006 Jeg har store problemer med tyggelyder. Må beherske meg veldig hvis noen gumler på et eple, eller spiser gulrot, eller lignende, i nærheten av meg. Kan få store problemer hvis jeg er på kino, og personen rett ved siden av meg spiser potetgull. Da er det bare å glemme å konsentrere seg om filmen... Men generelt alle slags menneskelige kroppslyder vil jeg helst slippe å høre. Stønning/grynting/snorking/smatting/raping/fising. Og som en person nevnte over her - oppkastlyder. (Jeg er også sympatispyer!)
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #22 Skrevet 15. september 2006 Jeg har store problemer med tyggelyder. Må beherske meg veldig hvis noen gumler på et eple, eller spiser gulrot, eller lignende, i nærheten av meg. Kan få store problemer hvis jeg er på kino, og personen rett ved siden av meg spiser potetgull. Da er det bare å glemme å konsentrere seg om filmen... ← Godt å høre at det ikke bare er meg, trodde jeg var små gal jeg
Musemor Skrevet 15. september 2006 #23 Skrevet 15. september 2006 Neglfil!!! ← Fikk frysninger nedover ryggen bare jeg så ordet neglefil... det sier vel det meste! : Kunne nok vært brukt som torturmiddel på meg! Ellers synes smatting, folk som krafser på ting med neglene er ekkelt!
Gjest mela Skrevet 15. september 2006 #24 Skrevet 15. september 2006 Bestikk mot stentøy og i kjeler. Får helt fnatt av den lyden. ← Og snorking og plystring. Blir gal av begge deler.
Polly Ester Skrevet 15. september 2006 #25 Skrevet 15. september 2006 Jeg er helt enig med alle over her, jeg... Jeg blir generelt opprørt over lyder som snorking, smatting, tapping, dryppende vann, piping - you name it. Jeg kan godt tappe og lage lyder selv, men når andre gjør det er det helt forferdelig. Jeg sover med ørepropper om natta, for jeg får ikke sove med lyder rundt meg i det hele tatt. En grusomt teit uvane - tilogmed når jeg sover alene har jeg ørepropper... Og bikkjelyder... bikkja her snorker og knirker...
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. september 2006 #26 Skrevet 15. september 2006 Neglfil!!! ← Forrige gang jeg kjørte tog, satt hun foran meg og filte neglene i en halvtime eller noe. Jeg klarer lyden helt fint, men det var litt småirriterende, og en veldig merkelig ting å drive med i en ellers stille vogn. Gaffel mot tallerken er virkelig det verste. Det samme med buss- eller togbremser som hviner. Av disse lydene får jeg skikkelig vondt i ørene. Noen syns jeg er rar, men er ekstremt følsom for høye, pipelyder. Lurer noen ganger på om jeg har god hørsel for lyse toner. Hører nemlig ofte pipelyder i elektroniske apparater som andre ikke hører. Adaptere som piper er skikkelig irriterende (det gjør ikke vondt i ørene, er bare irriterende). Når det gjelder kritt mot tavle og ting som alle andre reagerer på, så plager det meg ikke i det hele tatt. Ei heller tygging. Da jeg var liten la jeg ofte øret til hodet til broren min for å høre ham tygge hvis han spiste gulrot eller eple :klø:
Orthia Skrevet 15. september 2006 #27 Skrevet 15. september 2006 Isoporgnikking. Og lyden av stankelbenvinger *grøss*
NullHull Skrevet 15. september 2006 #28 Skrevet 15. september 2006 Kan ikke fordra grøtete stemmer!! Folk som ikke kan renske halsen før de prater! Jeg blir nesten litt "gurglete" i halsen selv, når jeg hører sånt. Men, på den annen side, kan jeg heller ikke holde ut folk som lider av "tvangs-snufsing og -harking". Folk som konstant, med toppen to sek. pause, og gjerne doble drag , tørr-snufser og harker. Vet jeg ikke burde henge meg opp i det, men klarer ikke å la være, særlig hvis jeg havner i nærheten av slike på toget eller noe! Hjelpe meg, da tørner jeg nesten !
nallemaja Skrevet 15. september 2006 #29 Skrevet 15. september 2006 slafsing og folk som puster hardt ut med nesa er de mest irriterende lydene jeg vet. Da blir jeg rett og slett aggressiv hvis det pågår lenge... Ellers er jeg veldig overfølsom mot ekle lyder så det er ganske mye som er så og si de ekleste lydene jeg vet. for eksempel: -kjeveleddklikking når folk spiser -pesing(hos folk) -når man hører spyttet bevege seg i munnen til folk som prater -spy-lyder(sympatispyr jeg også...) -kj-lyder som uttales sj eller ch...FYSJ!!!! -krafsing på sår-skorper -ekkel pipelyd som av og til kommer bak vanlig tv-lyd er til å bli gal av. -når det er stille hater jeg gjentagende lyder som klokka mi, drypping etc. -og sildrelyder fra doen som ikke er helt som den skal... -stemmen til enkelte mennesker er ikke til å holde ut med! i tillegg kommer alle ekle lyder som negler på tavle, gaffel mot middagstallerkenen, gryteskrubb mot grytebunn(grøss og gru), isopor mot vindu osv....
Gjest Gjesta Skrevet 15. september 2006 #30 Skrevet 15. september 2006 Ellers er jeg veldig overfølsom mot ekle lyder så det er ganske mye som er så og si de ekleste lydene jeg vet. for eksempel: -kjeveleddklikking når folk spiser ← Ikke inviter meg på middag, er du snill. Det er ille nok å ha et ødelagt kjeveledd om jeg ikke skal plage andre med det også.
Gamle gode 10na Skrevet 15. september 2006 #31 Skrevet 15. september 2006 TYGGEGUMMISMATTINGOGSMELLING!!!! Den desidert verste lyden som finnes. Jeg tar toget til og fra jobb hver dag, og disse lydene irriterer meg grenseløst. Og så........ NEGLEFILING!!!
Gjest Tanita Skrevet 15. september 2006 #32 Skrevet 15. september 2006 (endret) Folk som snyter seg, brekker seg, smatter, slafser, snorker. Kniv som hakkes/skrapes på porselen. "summelyd" fra tv-er, høyttalere og pcer og andre elektriske ting. Klokker som tikker. Endret 15. september 2006 av Tanita
Gjest Luci Skrevet 15. september 2006 #33 Skrevet 15. september 2006 hvisiking rett i øret, smatting, schj-lyd istedet for kj-lyd (som f eks i schjole, schjøtt, schjetil etc) ← Hvisking har jeg ingen problemer med, men smatting og schj-lyd er utrolig irriterende. Spesielt på min dialekt høres det helt banalt ut. Når jeg hadde regulering stakk tannlegen en slags tang inn til de bakerste jekslene og strammet. Han vridde dette torturinstrumentet rundt inni der, så det hørtes ut som noe som blir trekt opp.. Sånn klikk, klikk, klikk kjempefort. Det var jo selfølgelig jævlig vondt, og nå blir jeg alltid kvalm av å høre den lyden.
Gjest bamsemums Skrevet 15. september 2006 #34 Skrevet 15. september 2006 Negler som skraper mot en kritt-tavle *grøss*, og når en gir fra seg veldige smattelyder når man spiser.
Gjest gjest1 Skrevet 15. september 2006 #35 Skrevet 15. september 2006 Smatting/slafsing, tannlegebor,..
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #36 Skrevet 15. september 2006 Tannpusselyd fra andre og folk som klør seg på strømpebuksa!
Gjest Bøllefrøet Skrevet 15. september 2006 #37 Skrevet 15. september 2006 Smatting! Mister helt matlysta av det, jeg.. Også hater jeg gaffel-som-skraper-tallerken-lyd.. Plystring er heller ikke noe særlig
Gjest *Snart medlem* Skrevet 15. september 2006 #38 Skrevet 15. september 2006 Den høyfrekventerte pipelyden som kommer fra fjernsyn, og som voksne mennesker ofte ikke hører. Ellers takler jeg ikke lyden av hip-hop, r'n'b og rap.
Morea Skrevet 15. september 2006 #39 Skrevet 15. september 2006 Har også meget lav terskel for slafsing og smatting og mennesker som puster veldig tungt når det ellers er veldig stille. Ellers klassikerne som kniv mot tallerken, folk som skjærer tenner. Men en jeg misliker som er sær er folk som "drikker høyt" Altså "glugg-glugg-glugg-glugg ..... AAHHHHHHH" (med "høy hviskelyd til slutt) Også har jeg en far som alltid får slurpeskjea når vi har suppemiddag...
¤ananas¤ Skrevet 15. september 2006 #40 Skrevet 15. september 2006 Lyden av noen som biter på et spesielt stoff som mange hansker, votter og utedresser er lagd av (husker ikke hva det heter). Jeg får grøssninger, og en skikkelig ekkel følelse i tennene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå