Gjest Fjellsippa Skrevet 16. september 2006 #41 Skrevet 16. september 2006 Jeg vasker også mest mulig i maskin, men det som blir ødelagt av maskin får slippe. Kokkeknivene blir uskarp av maskinvask, og sløve kniver er jo det verste som finnes. Har også ødelagt noen tangen-glass, og det ble en dyr fornøyelse. Så med mindre man vil bruke masse penger på å kjøpe nye glass bør dyre glass vaskes for hånd. Og jeg bruker mine finglass. Ingen vits i å ha dem stående i skapet og samle støv.
Dizzy Skrevet 16. september 2006 #42 Skrevet 16. september 2006 (endret) Steikepanna og matboksene til Junior (motivet på lokket forsvinner i oppvaskmaskinen) Ellers så går vel det meste i oppvaskmaskinen her. Endret 16. september 2006 av Dizzy
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #43 Skrevet 16. september 2006 Det som ikke settes i oppvaskmaskina er følgende ting av følgende årsaker: 1. Fordi det kan ødelegges - kniver med treskaft - trebestikk - fine glass 2. Fordi det tar så stor plass at jeg ikke får plass til alt det som "må" i maskina - kasseroller og panner - større plastikk- og glassboller 3. Fordi vi bruker det hele tiden og maskina settes på ca 2 ganger i uken - matbokser - ostehøvel - utstyr til kaffemaskina - presskannekolbe
Gjest Hedda Gabler Skrevet 17. september 2006 #44 Skrevet 17. september 2006 Det som ikke settes i oppvaskmaskina er følgende ting av følgende årsaker: 1. Fordi det kan ødelegges - kniver med treskaft - trebestikk - fine glass 2. Fordi det tar så stor plass at jeg ikke får plass til alt det som "må" i maskina - kasseroller og panner - større plastikk- og glassboller 3. Fordi vi bruker det hele tiden og maskina settes på ca 2 ganger i uken - matbokser - ostehøvel - utstyr til kaffemaskina - presskannekolbe ← Ikke rart du bare kjører maskina to ganger i uka når du utelater alt dette...
Arkana Skrevet 17. september 2006 #45 Skrevet 17. september 2006 Ikke rart du bare kjører maskina to ganger i uka når du utelater alt dette... ← Det tenkte jeg også. Vi er bare to stykker, men kjører oppvaskmaskinen en gang om dagen, og da tar vi med kasseroller og store boller. Ser ikke poenget med å vaske for hånd når man faktisk har plass i maskinen bare man vasker litt oftere.
Sluagh Skrevet 18. september 2006 #46 Skrevet 18. september 2006 Alt går i maskina her... Jeg prøver å vaske boller, gryter og slikt utenom, men latskapen tar fort over.
Mini_me Skrevet 18. september 2006 #47 Skrevet 18. september 2006 Delene til Kenwood maskinen. I tillegg til stekepanner og gryter
Gjest gjesta Skrevet 18. september 2006 #48 Skrevet 18. september 2006 Vi kjører alt i maskina, bortsett fra stekepanner, og hvis det er en eller to store ting som er lette å vaske opp for hånd og det gjør at vi kan frigi plass til andre ting.. Det er sambo som har ansvaret for oppvasken, så han liker å vaske det meste i maskin... Vi kjører maskina hver til annenhver dag, og vi er bare to
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå