Gå til innhold

Hva vasker du opp for hånd?

Anbefalte innlegg

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Hva putter du ikke i oppvaskmaskina? Her går alt unntatt utstyr til Kenwood'en inn... Jeg late, late menneske kjøper heller nye treredskaper om noen år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke gryter, panner eller kniver (sånne skarpe altså) i maskinen. Har noen glass som jeg også vasker opp for hånd. Og sølvtøy, det vaskes også opp for hånd. Ellers går det meste i maskinen.

Rettelse: også penserviset da. Det glemte jeg jo helt. Det vasker jeg også opp for hånd. Sølvkanen rundt tåler vist ikke å vaskes i maskin. Ikke at jeg har prøvd, men tør ikke helt å prøve.

Endret av Titta
Skrevet

Gryter og panner i jern. Utstyr til Kenwooden stapper jeg i maskina, men Kenwooden får slippe.

Skrevet
Gryter og panner i jern.  Utstyr til Kenwooden stapper jeg i maskina, men Kenwooden får slippe.

Ikke kjøkkenknivene heller.
Skrevet
Ikke kjøkkenknivene heller.

Ikke sølvtøy heller.

Tror kanskje ejg er for trøtt for å svare i denne tråden.

Nøyer meg med å si at jeg er enig med alt Titta skriver eller kommer til å skrive.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Ja, det er sant, steikepanner vaskes for hånd. Men gryter slenger jeg glatt inni.

Har sett et eller annet sted at det bare er bra for sølvtøyet å vaskes i maskin - noen som vet om dette stemmer? Hope so!

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Alt.

Så det var sikkert ikke meningen jeg skulle svare. :sjarmor:

Skrevet

Jeg tar primært store ting og vasker opp for hånd.

Det er bare for å ikke fylle opp hele oppvaskmaskinen med sånt når jeg ennå har plass til flere glass.

Altså så ser jeg ann bruken og plassen i oppvaskmaskinen vår.

Skrevet
Rettelse: også penserviset da. Det glemte jeg jo helt. Det vasker jeg også opp for hånd. Sølvkanen rundt tåler vist ikke å vaskes i maskin. Ikke at jeg har prøvd, men tør ikke helt å prøve.

Ahh, jeg stapper mitt penservise UTEN sølvkant i maskina.

Ikke helt enig likevel :ler:

Gjest Hedda Gabler
Skrevet
Alt.

Så det var sikkert ikke meningen jeg skulle svare. :sjarmor:

Jo, kjempefint! Jeg fikk god samvittighet av deg, Ylva Virvla! :)

Skrevet
Ja, det er sant, steikepanner vaskes for hånd. Men gryter slenger jeg glatt inni.

Har sett et eller annet sted at det bare er bra for sølvtøyet å vaskes i maskin - noen som vet om dette stemmer? Hope so!

Vet ikke om det er bra for sølvtøy eller ikke, men har blitt fortalt at søvltøy aldri skal i samme maskin som noe av stål.
Skrevet

Kjøkkenknivene med treskaft og panner. Skjærefjøler og kjeler vasker jeg også som oftest for hånd.

Skrevet

Alt går i maskinen bortsett fra Sabatierknivene og jernpanner/-gryter. Jeg er blant dem som heller kjører to maskiner på rappen enn å stå og vaske opp for hånd... :sjenert: (Etter å ha levd uten oppvaskmaskin i nesten halvannet år før vi flyttet hit, synes jeg at jeg har opparbeidet meg en viss "goodwill" på området og har derfor ikke snev av dårlig samvittighet! :sjarmor: )

Skrevet (endret)

Alt! :grine:

Men jeg håper det blir så godt som ingenting når vi om en måneds tid endelig får oppvaskmaskin! :hoppe:

Kanskje vi da vasker de største kjelene og et par kniver jeg passer litt ekstra på, for hånd?

Endret av salsera
Skrevet

Her går alt i, utenom stekepannen. Kjører også heller to maskiner enn å vaske opp (siden det er mindre økonomisk å vaske opp enn bruke maskin, hilsen mannen som er i bransjen).

Skrevet
Hva putter du ikke i oppvaskmaskina? Her går alt unntatt utstyr til Kenwood'en inn... Jeg late, late menneske kjøper heller nye treredskaper om noen år.

*Lurer på hvorfor*

Siden jeg putter det inn..

Skrevet (endret)

fin-serviset, de fineste krystallglassene (har noen som kosta under 40,-/stk, de går i oppvaskmaskinen), kjeler/stekepanner/jerngryte, langpanner.

ofte vasker jeg også store ting som store boller og ildfaste former for hånd, fordi de tar så stor plass i maskinen.

global-knivene vaskes også selvfølgelig opp for hånd.

Endret av Fruktfat
Skrevet (endret)

Jeg liker ikke å vaske opp, så her i huset vaskes det meste i oppvaskmaskinen. Unntaket er noen høye champageneglass, kniver med treskaft, stekepanne og noen store krystallskåler.

Sølvtøy, krystallglass og penserviset (med gullkant) går i maskinen ;)

Endret av Marillia
Skrevet

Det meste går i oppvaskmaskinen hos oss utenom:

Gryter, skarpe kniver, store skåler, krystall, fin-service/bestikket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...