Gå til innhold

Mat som er bra for huden ?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mat med sunt fett, som avokado, fet fisk (makrell, laks), tran, nøtter etc. Og det meste av frukt og grønt vil jeg tro.

Skrevet
Mat med sunt fett, som avokado, fet fisk (makrell, laks), tran, nøtter etc. Og det meste av frukt og grønt vil jeg tro.

Hvorfor det?

Gjest beekeeper
Skrevet (endret)

Å spise gulrøtter er bra, de inneholder masse B-vitaminer :) Jeg får alltid så fin hud etter at jeg har spist gulrøtter..

Endret av beekeeper
Skrevet

Og vann!

Henger meg på denne, vil også ha finere hud. :)

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Et variert kosthold med mye frukt, grønnsaker, fisk, kjøtt og grovt brød er sunt for hele kroppen. Bruk oljer i matlagingen.

Unngå mest mulig snop, potetgull og brus, men spis det av og til. Det gjør ingenting. Kos deg med god samvittighet.

Og så tren litt da, men ikke overdriv. Den gyldne middelvei er nok best i lengden. Jeg tror det er viktig å ha et avslappet forhold til det meste.

:hoppe:

Gjest Rødtoppen
Skrevet

Kjøp siste utgave av "Makeup og Hår" der står det en firesiders artikkel om kosthold og hud! Hva som er bra og mindre bra for sunn og opplagt hud!

Skrevet
Hvorfor det?

Fordi det inneholder antioxidanter og sunt fett. Sunt fett som smører de indre og ytre organer.

Skrevet
Fordi det inneholder antioxidanter og sunt fett. Sunt fett som smører de indre og ytre organer.

Kult! Glad jeg ikke har blitt så gammal at jeg trenger å tenke på det enda... Huden min er silkemyk og fin! Også er den driiiitelastisk, så jeg kan dra magen ut, så den blir et slags bord :sjarmor:

Skrevet

PS. Det viktigste du kan gjøre for å slippe å få stygg hud, er å IKKE røyke!

Skrevet
Kult! Glad jeg ikke har blitt så gammal at jeg trenger å tenke på det enda... Huden min er silkemyk og fin! Også er den driiiitelastisk, så jeg kan dra magen ut, så den blir et slags bord  :sjarmor:

:ler: Akkurat det samme har jeg tenkt i mange år. ;) Men plutselig blir man gammel.
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har lest at forskere tviler på om kroppen virkelig kan nyttegjøre seg antioksidantene man får gjennom mat. Noen som vet noe mer om dette?

Skrevet

eh,nei, fiskepinner er ikke tingen.

kjøp heller en fiskefilet; laks, sei, torsk eller hva du liker og hiv den i stekeovnen. DET er bra saker det! :)

Skrevet

PS: Kvisetriks!!!!!

Dere vet hvordan det er når dere skal ut til helgen og dere virkelig vil pynte dere opp og være pene? Og så har du DEN megakvisen midt i trynet???? :sur:

Sitron! Ren fersk sitron. Gni det på ren hud et par ganger daglig, og etter en dag eller to; BORTE

Skrevet (endret)

Laks er i hvertfall antatt å være veldig sunt for huden, og tomater (som nevnt), og grønn te.

Men det viktigste er nok å ikke røyke (nr.1) og å ikke utsette huden for unødig UV-stråling. Ellers ligger nok det aller meste i genene.

*edit* Og glemte: Ikke store mengder alkohol, og da aller helst vin.

Endret av Elphaba
Skrevet
Jeg har lest at forskere tviler på om kroppen virkelig kan nyttegjøre seg antioksidantene man får gjennom mat. Noen som vet noe mer om dette?

Antioksidanter har god effekt på frie radikaler i petriskåla, men man er usikker på om de har den samme effekten i kroppen. Uansett så er nok ikke matvarer med antioksidanter usunt for deg.

Skrevet

Hei! :)

Jeg fikk vite av min hudlege at nikkelholding mat kan føre til uren hud (dvs, hvis du er plaget av nikkelallergi)

Fikk beskjed om å unngå mat som:

Kakao (sjokolade, jo mørkere jo verre)

Alle typer nøtter, spes peanøtter

Cola (annen brus er ok)

solsikkefrø

Müsli

friske tomater (ja, du leste riktig)

hermetikk mat

Ananas

rød vin (hvit er ok, også øl etc)

dette var bare et lite utvalg...

Mao, hvis du sliter med uren hud ,og har nikkelallergi, ville jeg vurdere nikkelfri diett.

se linker med oversikt (alfabetisk liste og diettforslag):

http://www.foedevareallergi.dk/Hvad_skal_d...isk/forside.htm

http://www.foedevareallergi.dk/Hvad_skal_d...ost/Forside.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...