Solskinn Skrevet 15. september 2006 #21 Del Skrevet 15. september 2006 Mange som tror at tynn = sunn her. Det er ikke nødvendigvis riktig... Det er mange folk med "litt ekstra" som jeg kjenner, som er mye sunnere enn mange veldig tynne. Selvfølgelig er det like ofte omvendt, men det at du er SUNN fordi du er tynn, er ingen automatisk link. ← Helt sant. Jeg var veldig tynn før og spiste ikke annet enn junkfood. Jeg hellte i meg med burgere og brus, snop og ships. Med forbrenningen min var det ingen som kunne se på vekta mi at jeg var virkelig usunn. Utsiden reflekterte på ingen måte innsiden. Nå spiser jeg sunnt, og har god sanvittighet for at noen kan tolke handlevogan mi som helsefreak. Jeg er ikke det på noen måte, men når i storhandler handler hanlder vi inn all mat for ei uke(så da blir det mye sunn mat), så handler vi litt ekstra sånn inni mellom når vi har lyst på noe utenom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #22 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg er overvektig men kjøper kun sunn mat. Unntatt på lørdagen når jeg får lyst på hjemmelaget pizza eller lasagne. Ellers kjøper jeg grønnsaker og en del frukt. Grovbrød, lettmelk, light brus og yoghurt. Enkelte her må jo ha fått sjokk om de så min handlevogn. For den er full i ting som ikke henger sammen med min kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 15. september 2006 #23 Del Skrevet 15. september 2006 Mange som tror at tynn = sunn her. Det er ikke nødvendigvis riktig... Det er mange folk med "litt ekstra" som jeg kjenner, som er mye sunnere enn mange veldig tynne. Selvfølgelig er det like ofte omvendt, men det at du er SUNN fordi du er tynn, er ingen automatisk link. ← Riktig. Ser man i handlevogna mi skulle man tro jeg ekstremt overvektig. Der er det alltid mer brus og godt enn sunn mat. Jeg spiser mye godterier ol hver dag men er alikevel faktisk litt undervektig. Jeg legger bare ikke på meg, har alltid vært sånn. Men sunn er jeg ikke. Selv om jeg prøver til tider og få i meg en del frukt og leve litt sunnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 16. september 2006 #24 Del Skrevet 16. september 2006 Ja, for tykke folk spiser jo potetgull og sjokolade uten stans. Her om dagen så jeg en slank kvinne med et lite (slankt) barn, og hun hadde handlevogna full av pølser i alle varianter, servelat, fleskepølse, litago-yogurt, potetgull, posemat, pommes frites, sjokolade, rømme, og et par epler som satt i et hjørne og skalv. Hva skulle jeg som har noen kilo ekstra lære av det liksom? Ta ut grønnsakene og fylle på med søplemat? JA, hun er slank så det må være hemmeligheten! Right. ← At blodårene hennes kanskje er tilstoppet, og at hun kanskje får hjertesykdommer selv om hun er slank, mens du holder deg frisk til tross for noen kilo for mye. Det er ikke nødvendigvis det fettet man ser som er det farligste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 17. september 2006 #25 Del Skrevet 17. september 2006 Når jeg ser sånne (tykke eller tynne) med kurven full i sunn mat, tenker jeg "flink jente hun passer på kroppen sin". Når jeg derimot ser en kvartstonner rekke seg mot sin fjerde pose Doritos, blir jeg mye mer provosert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 17. september 2006 #26 Del Skrevet 17. september 2006 Her om dagen så jeg en slank kvinne med et lite (slankt) barn, og hun hadde handlevogna full av pølser i alle varianter, servelat, fleskepølse, litago-yogurt, potetgull, posemat, pommes frites, sjokolade, rømme, og et par epler som satt i et hjørne og skalv. Det ble bare så ufattelig komisk.. *bilder i hodet av eplene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #27 Del Skrevet 21. september 2006 Det ble bare så ufattelig komisk.. *bilder i hodet av eplene* ← jeg også! Det jeg faktisk ville reagert på (om jeg først så det)ville vært en sykelig slank person komme tassende til kassa med et salathode og en 5dagers nutrilettkur... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinnsbolla Skrevet 22. september 2006 #28 Del Skrevet 22. september 2006 ei venninne av meg, som er syltynn, kjøpte lørdagsgodis til seg selv, mannen og evnt helgebeøsk... hun kjøpte ganske mye og da hun hadde lagt all godisen på båndet, spurte kassadama om hun(venninna mi) trengte tips på tilbudene de hadde på frukt og grønt i butikken. er det mulig?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. september 2006 #29 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Hva gjør dere? Hvis en syltynn dame eller mann handler kun grønnsaker, grovbrød, frukt og muligens noe lettbrus. Hva tenker dere? Helsefrik og/eller anorektiker? ← Ikke nødvendigvis helsefrik, men en flink jente som er opptatt av helsen sin. Selv er jeg tynn, men kjøper veldig lite sunt. Endret 22. september 2006 av Mystisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mysan Skrevet 23. september 2006 #30 Del Skrevet 23. september 2006 Er ikke grovbrød, frukt og grønnsaker normal mat? Kanskje jeg er en helsefreak? ← i såfall er jeg også en helsefreak innimellom. Jeg sier innimellom, fordi jeg faktisk ikke handler det samme hver gang... Når jeg kjedet meg på Kiwi synes jeg det var litt rart hvis noen f.eks kjøpte 2 kilo sukker og en sixpack, men tror ikke seriøst at personen levde på sukker og øl. For eksempel.← Ikke? Det er det man får inntrykk av når man leser i "feite folk og handlevognene deres"-tråden... det de har i handlevogna si en tirsdag er det de lever av. Ikke'no i veien med å være litt helsefrik mener nå jeg. ← Vi er rare vi mennesker, vi er nøye med at bikkja får riktig mat, og at babyen får riktig mat, og at bilen får riktig mat... men vår egen kropp behandler vi som om den var en søppelbøtte. Mange som tror at tynn = sunn her. Det er ikke nødvendigvis riktig... Det er mange folk med "litt ekstra" som jeg kjenner, som er mye sunnere enn mange veldig tynne. Selvfølgelig er det like ofte omvendt, men det at du er SUNN fordi du er tynn, er ingen automatisk link. ← Helt riktig. Jeg var tynn som en strikk helt til jeg hadde født tre barn og lenge etterpå, jeg spiste som en hest og jeg spiste hva som helst når som helst. Null tanke for helse. Jeg ble ikke feit av den grunn. Og sikkert ikke spesielt sunn heller. Hadde jeg vært tjue år i dag, ville jeg fått stempelet anorektiker av de som så meg på gata, men da jeg var tjue var det ikke noe som het spiseforstyrrelser så jeg slapp. Spiseforstyrret var jeg altså ikke, jeg hadde bare en enorm forbrenning. (Og sånne mennesker finnes i dag også,ikke kall alle for anorektikere bare fordi de er tynnere enn normalen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rosaly Skrevet 23. september 2006 #31 Del Skrevet 23. september 2006 Når jeg handler, håper jeg alltid at en kjekk,singel mann skal legge merke til handlekurven min, og tenke at "hm, hun handler kun for en person, aha....dessuten handler hun sunn mat slik som meg" Men det er vel i samme gate som å tro på julenissen, antakelig. Ellers handler jeg alltid sunt, og holder derfor vekta, men må si at jeg blir litt bekymret på enkeltes vegne når jeg ser hauger med usunn mat i handlevognene. Men det er jo ikke mitt problem, så da så. Kanskje på tide med en holdnings-kampanje ala røykeslutt? (svarte visst ikke på spørsmålet, men,men...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 23. september 2006 #32 Del Skrevet 23. september 2006 Det jeg faktisk ville reagert på (om jeg først så det)ville vært en sykelig slank person komme tassende til kassa med et salathode og en 5dagers nutrilettkur... ← Jeg også. TSs eksempel er da helt vanlig mat. Det er som regel det min handlekurv består av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 24. september 2006 #33 Del Skrevet 24. september 2006 Bryr meg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 28. september 2006 #34 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg hadde en gang en kunde, en godt voksne dame i 60 åra, som kom og lurte på om jeg kunne hjelpe henne å finne et par ting, (jeg jobber i daglivarebutikk) Hun skulle ha nutrilett og en type frossenkake. Jeg tenkte ikke tanken engang på at det kunne virke som en pussig kombinasjon, men det gjorde tydeligvis hun. For da jeg hadde funnet disse tingene og hun sto med de i hånden sier hun "Jeg skal ikke spise denne kaka selv altså, jeg skal ha den til barnebarna mine, de er så glad i kake" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 1. oktober 2006 #35 Del Skrevet 1. oktober 2006 Dokke kan få bli med meg på shopping! eg e såkalla ganske "syltynn". og her går det i junk, sjokolade osv. !! eg e en skam for resten av den tynne befolkningen som jobba for å holde seg slanke, rett og slett.. For med meg ligge eplene og i et hjørne og skjelve. så blir dei liggande i skåla på stua til dei blir brune, så putta eg dei i restavfallet like før dei blir så grønne at dei klara å spasere ut sjølv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SniperCat! Skrevet 1. oktober 2006 #36 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg tror jeg aldri har lagt merke til hva folk med normal vekt putter i handlekruven sin. Heller ikke hva litt overvektige, eller veldig tynne, putter oppe i den. Derimot klarer jeg ikke å unngå å legger merke til personer med ekstrem fedme som handler sånne gigantiske sjokoladeplater og et tonn med "lettbrus." Uansett er det en tanke som henger med meg i knappe fem sekunder. Folk velger selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #37 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg hadde ei venninne som slanket seg vha lettbrus og konjakkuler. Evt lettbrus og kokesjokolade. Jada Jeg legger heller merke til merkelige kombinasjoner av varer, enn hele handlevogna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. oktober 2006 #38 Del Skrevet 2. oktober 2006 Kan lure på hva folk tenker om meg og min forlvoede når vi handler da. Jeg er på grensa til undervekgit, han har et par kilo mer enn hva han trives med. Han trener mer enn meg (dvs, han trener...) og er sånnsett sikkert sunnere enn meg, selv om "første øyekast" ikke viser det. Men så varierer det så veldig hva vi putter oppi handlekorga. Om vi handler potegull og brus til lørdagskvelden i sofaen med film på tv, skal folk se på ham og tenke at han ikke burde spise slikt, men om vi kjøper inn salat til tacoen vi skal spise på fredagen (kjøttdeigen og krydderet og lefsene har jeg i skapet, men salaten trenger vi fersk) skal de se på meg og tenke at jeg er anorktiker? "heldigvis" handler vi gjerne for flere dager om gangen da, så vi ville sikkert hatt salaten og brusa i den samme handlevogna. Nei, jeg tenker slett ikke at noen erhelsefreak eller anorektiker om de handler sunn mat. Somregel tenker jeg ikke på hva folk handler i det hele tatt, har mer enn nok med å handle mitt eget. Men jeg har jobbet i kasse jeg også, og joda, da kjedet jeg meg og kunne finne på å "tenke ting" om hva folk kjøpte. Så da tenker jeg nå at betjeninga helt sikkert "tenker ting" om hva jeg handler. Men det bekymrer meg ikke Jeg er passe sunn, det er min forlovede også. Jeg hadde ikke tatt skade av et par kilo mer, han av et par mindre, men begge har vi en vekt som kroppene våre tydeligvis trives med, vi spiser normalt og relativt variert, og noen ganger viser handlevogna vår det også. somregel kan den dog se noe "skrudd" ut, ettersom vi jo bare handler inn det vi MANGLER. Om jeg kjøper gulrøtter og toalettpapir, tror noen at jeg skal sitte på toalettet og spise dem da, eller at jeg blir dårlig i magen av å spise dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest squeeky Skrevet 2. oktober 2006 #39 Del Skrevet 2. oktober 2006 Bare så det er sagt; En anorektiker ville ikke spist grovbrød...det er karbo i det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Migica Skrevet 3. oktober 2006 #40 Del Skrevet 3. oktober 2006 Anorektiker.. Det samme tenker jeg når folk du nesten ser tvers igjennom fordi de er så tynne er oppe klokka fem og løper som om de har fanden i helene langs veien... (jobber natt. eneste grunn til at jeg vet det skjer..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå