Gjest Kaffomann Skrevet 14. september 2006 #1 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Hva gjør dere? Hvis en syltynn dame eller mann handler kun grønnsaker, grovbrød, frukt og muligens noe lettbrus. Hva tenker dere? Helsefrik og/eller anorektiker? Endret 14. september 2006 av Kaffomann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luci Skrevet 14. september 2006 #2 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Helsefrik. Men hvis h*n ser unormalt tynn ut, helt skrapa liksom, så tenker jeg syk eller psyk. Endret 14. september 2006 av Luci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 14. september 2006 #3 Del Skrevet 14. september 2006 Er ikke grovbrød, frukt og grønnsaker normal mat? Kanskje jeg er en helsefreak? Tenker hvertfall ikke anorektiker. Det har da mer med kroppsfasong enn handlevogninnhold å gjøre. Tror jeg ville tenkt mitt om dette var en helt usannsynlig tynn person, uavhengig av hva h*n hadde i vogna. Ikke at jeg skal blande meg, men man blir jo litt bekymra når man ser folk som er veldig tynne (og da snakker om jeg unormalt tynne, ikke bare de som er litt tynne og hengslete). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandoz Skrevet 14. september 2006 #4 Del Skrevet 14. september 2006 Er ikke grovbrød, frukt og grønnsaker normal mat? ← Man skulle tro det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 14. september 2006 #5 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg handler grovbrød, lettbrus og grønnsaker uten å være syltynn. Handlevogna trenger ikke å fortelle noe om kroppen til handleren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffomann Skrevet 14. september 2006 #6 Del Skrevet 14. september 2006 Er ikke grovbrød, frukt og grønnsaker normal mat? ← Men hvis det er det eneste man handler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffomann Skrevet 14. september 2006 #7 Del Skrevet 14. september 2006 Handlevogna trenger ikke å fortelle noe om kroppen til handleren. ← Sikkert ikke, men fordommer med konklusjoner er alltid så morsomt. Gledesdreper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 14. september 2006 #8 Del Skrevet 14. september 2006 Legger aldri merke til folks handlevogner når jeg handler... Men jobbet på Kiwi før, og da gjorde jeg det. Mye rart, egentlig (ikke så mye å tenke på, kjedet meg ), og det jeg la spesielt merke til deg var tulleveggisjentene. Jenter mellom ca 14 - 24 som liksom var veggiser, men som aldri kjøpte en eneste grønnsak eller frukt. Derimot store menger godteri og brus, også kanskje litt makaroni. Ikke særlig sunt. Men litt seriøst, så ser folks handlevogner ofte rare ut fordi de fleste enten kjøper mye mat for flere dager, eller et par-tre ting de trenger. Sjelden man kjøper akkurat det man skal spise den dagen. Når jeg kjedet meg på Kiwi synes jeg det var litt rart hvis noen f.eks kjøpte 2 kilo sukker og en sixpack, men tror ikke seriøst at personen levde på sukker og øl. For eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tristessa Skrevet 15. september 2006 #9 Del Skrevet 15. september 2006 For å si det slik da: jeg tenker mer negativt om feite folk på butikken som har stappet handlevognen med kjeks, chips, brus og frossenpizza. Jeg er blant de som legger merke til hva folk handler. Ser jeg folk som kjøper sunn mat tenker jeg at det er bra for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Najs Skrevet 15. september 2006 #10 Del Skrevet 15. september 2006 Enig med Tristessa. Det er da ingenting galt med å kjøpe sunn mat, det er jo det de fleste burde istedet for å stappe i seg all den usunne maten. Ikke'no i veien med å være litt helsefrik mener nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #11 Del Skrevet 15. september 2006 Hvis tykke folk ser meg og handlevogna mi håper jeg de tenker: Å, det er det som er hemmeligheten bak kroppen hennes. Man trenger altså grønnsaker, frukt, grove kornprodukter... og potetgull og sjokolade er visst ikke så bra... Og kanskje ser de at jeg svinger meg opp på sykkelen min i det de setter seg inn i bilen sin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 15. september 2006 #12 Del Skrevet 15. september 2006 Hvis tykke folk ser meg og handlevogna mi håper jeg de tenker: Å, det er det som er hemmeligheten bak kroppen hennes. Man trenger altså grønnsaker, frukt, grove kornprodukter... og potetgull og sjokolade er visst ikke så bra...←Ja, for tykke folk spiser jo potetgull og sjokolade uten stans. Her om dagen så jeg en slank kvinne med et lite (slankt) barn, og hun hadde handlevogna full av pølser i alle varianter, servelat, fleskepølse, litago-yogurt, potetgull, posemat, pommes frites, sjokolade, rømme, og et par epler som satt i et hjørne og skalv. Hva skulle jeg som har noen kilo ekstra lære av det liksom? Ta ut grønnsakene og fylle på med søplemat? JA, hun er slank så det må være hemmeligheten! Right. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #13 Del Skrevet 15. september 2006 Hvis en spiser sunt og ikke for mye samt er i aktivitet så holder en seg tynn. Og ja jeg legger merke til hva tynne folk har i handlevogna, er jo stort sett sunn mat. Jeg tenker du er flink og bevist på å ta vare på kroppen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandoz Skrevet 15. september 2006 #14 Del Skrevet 15. september 2006 Mange som tror at tynn = sunn her. Det er ikke nødvendigvis riktig... Det er mange folk med "litt ekstra" som jeg kjenner, som er mye sunnere enn mange veldig tynne. Selvfølgelig er det like ofte omvendt, men det at du er SUNN fordi du er tynn, er ingen automatisk link. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #15 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg kikker ikke i handlevogna til folk. Hvorfor skal jeg det? Jeg har aldri tenkt tanken. Rart hva folk skal legge seg oppi. For spesielt interesserte; min handlevogn inneholder stort sett sunn mat, uten brus og fett snacks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #16 Del Skrevet 15. september 2006 Ja, for tykke folk spiser jo potetgull og sjokolade uten stans. Her om dagen så jeg en slank kvinne med et lite (slankt) barn, og hun hadde handlevogna full av pølser i alle varianter, servelat, fleskepølse, litago-yogurt, potetgull, posemat, pommes frites, sjokolade, rømme, og et par epler som satt i et hjørne og skalv. Hva skulle jeg som har noen kilo ekstra lære av det liksom? Ta ut grønnsakene og fylle på med søplemat? JA, hun er slank så det må være hemmeligheten! Right. ← Jeg trodde jeg svarte på et innlegg inne på Skråblikk og generaliseringer, jeg. Her inne trodde jeg man kunne skrive slikt, med et glimt i øyet, uten at folk blir hårsåre og fornærmet... Hjelp... tråkket jeg deg på tærne her med mitt eksempel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 15. september 2006 #17 Del Skrevet 15. september 2006 Her inne trodde jeg man kunne skrive slikt, med et glimt i øyet, uten at folk blir hårsåre og fornærmet... Hjelp... tråkket jeg deg på tærne her med mitt eksempel?←Absolutt ikke, men jeg syns det var et dårlig eksempel. Jeg tror ikke jeg ga uttrykk for noen fornærming, bare et annet skråblikk? For jeg syns det er ustyrtelig gøy å se hva folk har i handlekurven sin, og tro meg; det er lite sammenheng mellom handlekurv og kroppsstørrelse. Joda, man finner stereotypiene, tjukke folk i grilldress med kurven full av cola og pottis, og helsefreakene som bare har økologisk varer og sånn, men de er unntakene. De fleste har helt vanlig (og noen ganger sunn) mat i kurvene sine, enten de er tjukke eller tynne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 15. september 2006 #18 Del Skrevet 15. september 2006 Men litt seriøst, så ser folks handlevogner ofte rare ut fordi de fleste enten kjøper mye mat for flere dager, eller et par-tre ting de trenger. Sjelden man kjøper akkurat det man skal spise den dagen. Når jeg kjedet meg på Kiwi synes jeg det var litt rart hvis noen f.eks kjøpte 2 kilo sukker og en sixpack, men tror ikke seriøst at personen levde på sukker og øl. For eksempel. ← Nettopp. Om jeg kjøper pølser en dag betyr det ikke at jeg bare spiser usunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. september 2006 #19 Del Skrevet 15. september 2006 Mange som tror at tynn = sunn her. Det er ikke nødvendigvis riktig... Det er mange folk med "litt ekstra" som jeg kjenner, som er mye sunnere enn mange veldig tynne. Selvfølgelig er det like ofte omvendt, men det at du er SUNN fordi du er tynn, er ingen automatisk link. ← Det er sant. Leste nettopp en artikkel om det i Dagbladet. Jeg vet også om tynne jenter som lever av ferdigmat, og sjelden spiser frukt og grønt. Men jeg tror at tiden tar dem igjen. Mange kan fint leve på junk som 20-åring (hvis man nå kun tenker på kroppsfasong). Når man nærmer seg 30, tror jeg det blir vanskeligere pga. mindre forbrenning (eller er det mer inaktivitet?). Jeg syns hvertfall jeg ser at alle de som var syltynne i tenårene, ikke lenger er så tynne som de ønsker når de kommer litt ut i 20-årene, pga. dårlige matvaner og manglende treningsvaner. En av disse tynne jentene jeg kjenner, som har et litt merkelig kosthold, er f.eks. nærmest konstant syk (forkjølelse, influensa). Kjenner også en jente som kanskje har litt ekstra, men hun lever ganske sunt og trener jevnlig. Hun virker mye sunnere enn hun tynne, både i utseende og i forhold til immunforsvar. Hun er i tillegg mye mer sporty i hverdagen, ved at hun ikke må ta bussen på kjempekorte strekninger, og hun blir med å gå tur (uten å klage over hvor slitsomt det er). Så størrelse har ikke alltid noe å si, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #20 Del Skrevet 15. september 2006 (...)og det jeg la spesielt merke til deg var tulleveggisjentene. Jenter mellom ca 14 - 24 som liksom var veggiser, men som aldri kjøpte en eneste grønnsak eller frukt. Derimot store menger godteri og brus, også kanskje litt makaroni. Ikke særlig sunt.(...)← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå