Gå til innhold

Hvilke ute klær og sko velger dere??


Pearl

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Det er det samme problemet hvert år. Hvilken dress skal man velge, hvilke sko er best, hvor lenge holder regntøyet seg hullfritt osv.

Vet at mange bruker både tid og krefter på å skaffe det beste til podene, men hva er best?? Jeg har erfaring med at det også kan være aldersbestemt hva som er best.

Selv har jeg en gutt på snart 6 år og ei jente på 2 1/2 år og tenker endel på hva jeg skal velge til høsten, kanskje jeg kan få tak i noe på tilbud i løpet av våren. Men hva skal jeg velge??

Derfor lurer jeg på hva dere har gode og dårlige erfaringer med parkdresser jente og gutt, todelte sett vind og vanntett, gore-tex sko og regntøy og støvler.

Selv er mine erfaringer: kjempe fornøyd med Reflex og Reima parkdress til gutten, Reima Tec dressen har vært kjempe flott til jentungen, kommer fort huller i Abeco regntøy, HH og Reflex er OK, har bare prøvd Elefanten sine gore-tex sko har vært fornøyd så lenge ungene har vært små, men vet ikke helt nå med tanke på eldstemann.Reima Tec vottene er helt glimrende, mens Reima sine fort blir klumpete.

Kom igjen dere, få høre hva erfaringer dere har!!!! :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Til nå har vi arvet det meste av vintertøy og regntøy, det har stort sett vært HH og er så bra at minstemann kommer til å bruke det når han blir større. Kjøpte en dress fra Sparkjøp sist vinter, og det gikk ikke en dag uten at dressen var våt gjennom, selv på kalde dager.... :-? Den skulle være vanntett.....

I høst kjøpte jeg Reima Tec+ til eldstemann (3 1/2). Den er kjempebra, holder guttungen varm og tørr! :) Under dressen bruker han ullklær.

Jeg kjøpte dressen såpass stor at han kan bruke den til neste vinter også.

På føttene bruker han Cherrox (dvs. den typen de har på Skoringen) når det er mildt og vått ute, og Skofus lærstøvler med ullfor når det er kaldt.

Han har ullsokker inni skoene og er aldri kald på beina.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter på 4 1/2 år og 16 mnd, så han yngste arver mye etter eldstemann.

Vi bor i Stavanger der det sjelden er minusgrader om vinteren (men regner desto mer :-? ), så jeg synes det er greit med dresser der foret kan tas ut slik at de kan brukes nesten hele året.

Hadde Reima-dress i fjor, syntes ikke den var så mye bedre enn andre (og billigere) dresser jeg har prøvd. Reima-tec har jeg lyst å kjøpe til neste vinter, men vet ikke om jeg skal ta meg råd til det.. Denne vinteren har eldstemann en dress jeg kjøpte på Cubus, den er veldig bra!

Når det gjelder sko så sverger jeg til Ecco (eller Elefanten til de minste). Har hatt to par Skofus-tex til eldstemann, det første måtte vi bytte inn fordi de ikke holdt tett. Har også Skofus denne vinteren, og synes ikke disse heller holder skikkelig tett. Begge to har i tillegg termostøvler fra Skoringen, de er kjempebra!

-valla-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som har svart, men her er det ikke mange med erfaring med uteklær på barn gitt.

Eller kanskje temaet ikke var tragisk/interessant nok å besvare??

Jeg synes det kan være litt greit å dele erfaringer som opptar de fleste småbarn foreldre i Norges land. Det kan være OK å få avveksling fra diskusjonene om skillsmisse, barnevern og barnefordelingsaker.

Men, men, håper det er andre også her som har gode/dårlige erfaringer med ute klær og sko. Kan noen tipse om et merke som fører bra todelte sett, helst vanntett og vindtett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vår sønn har høy vrist. Så vi har Cherrox m/øyne og klo (den hadde høyere vrist enn de andre!) og Kavat lærstøvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Har tre barn på 9, 6 og 2 år. Det er veldig forskjellig hvilke klesmerker de bruker. Til de to eldste gikk det konsekvent på HH parkdresser og regntøy. Nå har vi kjøpt Skogstad jakke og bukse til eldste og H og M utedress til han på 6 år. Minstemann har en tykk Cubus utedress og en Rimi ( ! ) utedress som er uforet. Regntøyet er også billig.

MEN sko kjøper jeg alltid på Skoringen. Der får jeg god service og skoene holder hele sesongen. Skofus og sherrox og goretex er det eneste som holder her i gården.

Synes ikke det er noen forskjell på Rimi dressen og HH ! Men jeg har også prøvd sparkjøp og det er bare drit.

6 åringen vår river fort i stykker både dyre og billige ting og de første skoleårene går det mye. Skogstad har desidert den beste kvaliteten på vinterklær for større barn. Regntøyet deres er fortsatt HH men av en tynnere type enn barnehageregntøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var så heldig å finne cherrox i str 39 til 149 kr, også hadde jeg en tilgodelapp på 100.. :D

Har tenkt å kjøpe en skogstad-jakke til guttungen som er på salg til 400 kr, men det spørs om butikken har flere når pengene kommer på mandag.. :roll: Ellers har han en vinterbukse fra cubus, og vinterstøvler fra eurosko (kangaroos).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...