Gå til innhold

Diddi og sambo


diddi

Anbefalte innlegg

Ja, nå er det min tur til å få min egen dagbok.

Sambo og jeg har vært sammen i over fem år. Vi traff hverandre på studentfest. Nå har vi bodd sammen i snart tre år, og har en skjønn liten gutt på 18 mnd.

Med vår sønn som vitne (han visste det på forhånd, men "hadde lovet å ikke røpe det") så fridde sambo ved utsiktpunktet ved hanggliderrampa på Krokskogen. Skikkelig ned på knærne (påstår senere at han snubla!!) og med flott diamantring.

Bryllupet skal finne sted den 5. oktober (JA, vi vet at elgjakta starter da, men det får så være) i Bryn kirke. Feiringen skjer på Kleivstua, rett i nærheten av den før omtalte hanggliderrampa.

Foreløbig har jeg og min forlover kommet oss på brudeshow på Plaza, og prøvd kjoler et par steder. Har ennå ikke funnet Kjolen, men vurderer stadig å kjøpe brukt, siden jeg har fått mange svar på annonsen jeg har lagt ut på KG. Også så mange flotte bruder da!!

Men jeg har vært så heldig å få kjøpt en jakke til livkjole i størrelse 3 år (Så fikser vi litt på en fin svart bukse han har og kjøper en hvit skjorte). Og dermed har jeg bestemt hva sambo også må ha på seg på dagen. De blir sikkert fine de to gutta mine, i kjole og hvitt.

Heldigvis så legger verken svigers eller mamma seg opp i planlegginga. Jeg oppdaterer sånn nå og da, og dette går sikkert bra. Forloveren min er dreven bryllupsgjest, så hun har mange gode tips. Også følger jeg med her en del.

Jeg må vel snart begynne å tenke på å bestille fotograf. Får tenke litt på det. Det er jo vanvittig hvor store forskjeller på pris det er, for ikke å snakke om kvalitet!!!

Bryllupsreisen gidder jeg ikke å bry meg om. Det er helt og holdent overlatt til sambo. Jeg stiller opp med passet og en ukes ferie. Vil ikke vite noenting. Forlanger bare at jeg skal slippe å sitte ti timer på fly (Det blir jo kun en uke, så da orker jeg ikke de lange flyturene), og at det står en flaske musserende på rommet/teltet/eller hva han nå enn finner på.

Så langt har vi altså kommet. Men så har vi jo også god tid igjen.

Søster'n min gifter seg i slutten av juni, så vi får "se og lære". Det blir nok to helt forskjellige bryllupsfester, men jeg klarer nok å plukke opp noen tips.

Håper dere kommer med noen hilsner i løpet av "ventetiden". Så skal jeg prøve å oppdatere dagboka mi når det skjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Ja i går var jeg en tur på Metrosenteret (hvor ekpeditrisen kunne ha vist en god del mer interesse for jobben sin. Jeg hadde innstillingen at jeg skulle SKAFFE meg god service. Det var heller venskelig med ei som virket totalt tafatt!), og på Kristins. Flott hjelp. Jeg prøvde flere kjoler i store størrelser. Det var så deilig når de også hadde mange som var FOR store. Hehe.gif

Den flotteste var denne fra Sposa Bella:

http://raq.globaleffect.net/files/sallieb/...les/jasmine.jpg

Følte meg så fin med langt "Mette-Marit slør". Også de litt glitrende steinene. Blir sikkert fint i oktober.

MEN det var mye penger! SUKK.

9400,- + slør, underskjørt, sko, undertøy.

Kanskje det er billigere i Sverige? Tar meg vel en tur til Asker for å se en dag. Kan jo være jeg finner noe enda finere.

1212[ Dette Innlegg er endret av: diddi den 2002-03-13 14:11 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Flott kjole diddi, du blir sikkert vakker i den....

Ville egentlig bare innom å ønske deg lykke til videre jeg icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk skal du ha Misty.

Jeg får se hva det blir til vedrørende kjolen. Prøvde også en annen, som var en del enklere, og med avtagbart slep. Kanskje jeg da kunne farge skjørtet etter bryllupet, og et sjal. Så kan jeg bruke den senere?

Jeg vet ikke hvilken det blir. Får ta med meg forloveren min og prøve snart.

Ellers så har sambo begynt å snakke om fotograf. Han ringte "Kremmer'n på Kolsås", som hadde fine priser. Håper de er flinke også. Sambo mente at han var så hyggelig på telefonen at han hadde lyst til å booke ham uansett pris!!! Vel, han er kjent for servicen!

Nå må vi snart få planlagt litt mer. Har skjøvet det meste foran oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sukk!

Nå har jeg hatt så mye å gjøre på kobb og med studier, også familien da! Har kikket innom her på KK både titt og ofte, og skjønner at jeg snart må begynne å planlegge skikkelig i anledning bryllupet.

Kanskje jeg rett og slett starter med innvitasjonene, og slik får bestemt hvordan sangheftets forside, bordkort og kirkeprogram skal være (designen).

Så må musikken bestemmes, dersom vi skal ha levende musikk. Det burde vel ha blitt bestilt for lenge siden!!!

Jeg må også bestemme meg for kjole. Synes det er så dyrt. Burde vel tatt meg en tur til Gøteborg!!

Ja ja. Første skal denne oppgaven leveres. Så er jeg ferdig med studiet(kurset). Den skal leveres på torsdag. Og da drar jeg og forlover til Kristins for å prøve kjoler igjen!!

Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Oi oi nå er det lenge siden jeg har skrevet i dagboka.

Kurset ble bestått, og dette er hva som har skjedd siden:

Kjolen er nå i boks. Deilig! Det ble den som jeg tidligere hadde prøvd. Og så skal jeg ha langt "MetteMarit"-slør, som når helt til kanten av slepet. Buketten har jeg ikke bestemt meg for ennå! Sko skal jeg låne av lillesøster!

Vi har booket tid med resturantsjefen, slik at vi om et par uker skal dit og gå igjennom hele bryllupet med mat og viner osv. Litt fjernt, men det nærmer seg likevel med stormskritt!!

Innbydelsene ble sendt ut for et par uker siden. Jeg var svært fornøyd! Brukte klistremerker i gull med hjerte og "innbydelse" på forsiden. Hadde litt avlange doble kort i burgunder farge. Den samme farge på konvolutten. Brukte gullpenn til adressene.

Så skrev jeg med en fin font på litt gjennomsiktig papir som kunne tas i printer. Og bandt dette til kortet med en gulltråd. Ble riktig så elegant!

Fotografen er også bestilt. Så nå jakter sambo på musikk. Vi vil ha en duo, evt. trio. Det skal svinge skikkelig!! :D

Flere gjester har allerede booket overnatting på stedet, så det later til å bli et sinnsykt nachspiel! Og de gleder seg virkelig.

Vi har ennå ikke hørt fra kusiner eller fettere, men fristen var jo satt til 20. august, så det er ennå svært god tid. De er kanskje også på ferie!

På torsdag skal vi på Glassmagasinet og fikse gavelisten. Så det var mye tilbud der. Bør kanskje derfor være tidlig ute!!! Folk spør jo når de ringer for å takke for invitasjonen. Kan jo liksågreit gjøre det nå i stedet for å stresse senere. Nå har vi dessuten tid!!!

Dette er hva som hittil har skjedd! Det er jo bare litt over et par måneder igjen. Men tida FLYR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare si at den kjolen rett og slett er nydelig. Har ikke prøv den eller noe, men det tror jeg nesten må være drømmekjolen min. Men heldigvis har jeg funnet meg en annen flott kjole som jeg er kjempefornøyd med.

Du blir garantert kjempefin iallfall!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Nå ble jeg skikkelig glad. :D (ENDA bredere smil enn dette!)

Da jeg hadde prøvd den første gangen så sa jeg til forloveren min at jeg synes at jeg så bedre ut i den enn modellen på bildet. Hun var enig!! Nå har jeg en del "former" da! En HEL del!!! :lol: Men jeg er veldig fornøyd, og tror at dette blir perfekt i oktober! Må jo ha litt ermer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten litt misunnelig på kjolen ja. Den kommer til å sitte perfekt, tro meg. Var så suikker på kjolen min jeg også, for jeg synes den strammet sånn over magen. Er litt kraftig, så da sitter liksom ikke kjolen så fint som på modellen. Men et torsolette gjorde susen, dessuten skal den legges ut littegrann. Man da jeg så bilde av kjolen du skal ha for første gang, falt jeg skikkelig for den med en gang. Nå ville ikke jeg ha med armer da, men jeg tror jammen meg jeg ville hatt det allikevel om jeg hadde prøvd den ja. :ler:

Dette er forøvrig kjolen jeg skal ha:

http://www.leanna.plus.com/dresses/prints/mj2043a.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI.

Jeg synes nå kjolen din var veldig fin. Prøvde selv en som liknet, men jeg har litt store overarmer (der har jeg igjen for en gang å har løftet mye vekter og vært svært så godt trent, for så å slutte brått!), så jeg bare MÅ ha litt ermer. Og det er jo greit om høsten.

Torselet må jeg nok ha ja. Prøvde et som satt svært så bra. Det holder magen inne, så kjolen henger pent og ikke strammer. Jeg tror du blir riktig fin når kjolen er lagt ut litt.

Siden siste har sambo og jeg bestemt oss for å booke Asker-duoen Top Hat, som er anbefalt av brukere her på nettet. Vi ringte litt rundt til forskjellige, og de hadde en grei pris og hørtes positive og bra ut.

I ettermiddag har vi barnevakt. Så da skal vi på Glassmagasinet og Til bords for å skrive ønskeliste og bestemme oss for kaffeservise. Lurer litt på å ønske oss Cellini. Det fikk søsteren min til sitt bryllup, så jeg synes det blir finere og finere. Dessuten er det tilbud på det akkurat nå!!! :D

Vi må også finne noen som kan smelte om gamle gifteringer for å lage nye av DET SAMME gullet. Fant en på Kolsås, så vi ender vel der. Men skal også sjekke i byen. Har jo ringer fra sambos olde- og bestefar, samt fra min mormor og morfar. Mamma lurte på om vi ville ha hennes og pappas. De ligger visst hjemme. Men siden de er skilt, og litt lei historie, så vil jeg ikke det.

I helgen drar jeg på jentetur til Køben eller noe slikt. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja nå har vi kommet et godt steg videre!

Det er 28 pers som hittil har booket overnatting på stedet. Og det er flest unge og festglade gjester. Det er rom til ca 50, og det er ca 12 til som har sagt de har tenkt til å overnatte, men som ennå ikke har ringt. Men det er jo "først til mølla".

De fleste har også ringt og takket ja til invitasjonen. Fristen er satt til den 20. august, så det er ennå en uke igjen. Hittil ser det ut til at det blir 3 som ikke kommer (av 69)! Det lover bra!

I går var vi innom gullsmeden på Kolsåssenteret, og leverte de gamle gifteringene. (Fra div. olde og besteforeldre.) Disse skal smeltes om. Jeg er spent på hvor mye det vil koste. Vet at det blir dyrere enn å kjøpe nye, men det var dette med affeksjonsverdien da!

Så var vi endelig oppe på Kleivstua for å snakke med resturantsjefen. Dette var så greit og klargjørende, at jeg kun er spent og ikke stresset.

Her er forresten linken til stedet: http://www.detvirkeliggodeliv.no/kleivstua/

Og slik blir menyen (ca.):

Forrett:

Sjøkreps rullet i sesamfrø, med safransaus

Mellomrett:

Breiflabb, marinert i hvitløk og ingefær, med squash og kantareller

Hovedrett:

And, i skysaus med morkler evt. steinsopp, Annapoteter med noe smakstilsetning (muligens soppen kommer her), og grønnsaker (ikke bestemt hvilke ennå)

Dessert:

Hvit og mørk sjokolademousse med bringebærsorbet og en eller annen saus.

Hvit vin til forrett, lett rød til mellomrett og tyngre rød til hovedrett.

Bryllupskaken blir bestilt fra stedet, slik at vi slipper å frakte den opp. Det blir en pasjonsfruktkake. (Nøttebunn, fruktmousse og gele på toppen. Pyntet med frukter) Og på toppen: Brudeparet i sjokolade!!! :kgsmil:

Nå er det meste planlagt. Så gjenstår det å lage sanghefter, kirkeprogram, bordkort, bordkart (og få tak i en tyngre ramme som det kan rammes inn i, for så å plasseres på staffeli utenfor døren til "matsalen").

Det må også bestilles frisørtime, makeup, klær til sambo og blomstene/buketten.

Nå er det under 8 uker igjen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja nå er fristen for å svare ute. Det blir 66 tilsammen. Kun 3 kunne ikke komme. Og det var en fra Frankrike og to fra USA. Så det var vel heller ikke å forvente. (De har jo vært her i sommer).

Det blir fullbooket med overnatting. Jeg gleder meg noe vannvittig! :D

Dessverre kunne ikke presten (et familiemedlem) vie oss, da han er bortreist. Det hjalp heldigvis å vita at turen hans var planlagt for et år siden, og at det hadde uansett ikke hjulpet å være tidligere ute med å spørre.

Så vi får nok bruke menighetens egen prest. Sikkert ok det også. Men da blir det ikke så personlig da. Men vi får fiolin og obo-spill i kirka, av et vennepar. Det blir nydelig.

Nå får jeg snart gjøre ferdig forside på sanghefte, og kirkeprogrammet. Kan jo også gjøre klart bordplassering. Sånn at det bare er å printe det ut et par dager før.

Jeg gleder meg sånn!!! :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, diddi!

Nå har jeg tatt en liten titt i dagboka di :wink: Den kjolen var bare nydelig! Har du kjøpt den eller skal du leie? Blei det på Kristins du fant kjolen eller på Metro?

Det var i grunnen en slik kjole jeg var på jakt etter. Tror jeg må ha helt firkantet utringning, for mine fordeler er ikke så store :oops: Skal starte kjolejakten snart!

Hvor fikk du tak i Mette-Marit slør og hvor mye kostet det? Kunne godt tenkt meg det :blunke:

Kos deg videre med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Så hyggelig med hilsen.

Jeg har kjøpt kjolen. Keier et uderskjørt og kjøper sløret.

Sløret koster 1600-1800. Vet ikke helt hvor langt det skal være, da de ikke hadde det inne. Om en uke skal jeg på prøvetime, der det skal vurdere om det må taes noe inn noen sted (på kjolen) :wink: . Da skal de også ha fått slørene, slik at jeg får sett hvilket som er langt nok (skal dekke kjolen kant-i-kant). Og undertøyet skal også ha kommet.

Kjøper alt på Kristins, da det var der jeg fikk best service. Metro STINKER!! Elendig service (eller ingen, om man kaller det det!!) Og kjolene var skitne. Ikke så hyggelig å prøve da!! :roll:

Et tips er å gå tidlig på lørdag morge (eller en annen morgen). Da er personalet ikke slitt ut, og de har masse energi til å øse utover deg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi! Har sommerfugler i magen.

I går var forlover og jeg hos Kristins og prøvde kjolen, undertøy og slør. Dette blir bra. Låner sko av søsteren min. De passet fint, og synes ikke i det hele tatt under kjolen. Så da gjør det ikke noe at det er et par små merker som viser at de har vært brukt tidligere.

I dag har forloveren min bestilt time for meg hos en frisør hun virkelig kunne anbefale. Han jobber på Adam og Eva på Aker brygge. Jeg håper dette blir bra. :kgsmil:

Har prøvd å få bestilt dansekurs. Må ringe opp igjen senere.

Da gjenstår blomster.

Må også snakke med presten, fotografen, musiker'ne og gullsmeden som skal lage ringene.

Skal lage forside til sangheftet, kirkeprogram, bordplassering, bordkort.

Kanskje begynne å tenke på talen??? :hoho:

Og ikke minst så må vi snakke med toastmasteren. Han må vel snart bli trukket litt inn i dette. :D

Så må jeg delegere kakebakinga. Da skulle vel det meste være i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk skal du ha!

Nei det nærmer seg med stormskritt. Men først er det lilleklumpens 2-årsdag (lørdag). Tiden har flydd!!!

Og i morgen skal sambo og jeg en tur til Bryn kirke, for å se hvordan det ser ut etter oppussingen. Hørete rykter om ny tykk rød løper, lysere kirke og benkene har fått en grønnfarge (i steden for den gresselige brune!!). Det har også kommet ny prekestol.

Så får vi håpe presten klarer å si rett navn på brud og brudgom i VÅRT bryllup. Hun er jo ikke kjent for å være flink med å klare det som for andre er en selvfølge!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff. Nå begynner nervene å ta meg!!! :(

Var innom blomsterforhandleren på fredag. Nå må jeg bare få hentet bildene fra kjoleprøvingen, slik at buketten kan bestilles. Det er jo under tre uker igjen.

Også ble jeg sånn i tvil om jeg likevel burde bruke gull. Men etter en telefon med Kristins, ble vi enige om sølv. Så sambo og forlover er i dette øyeblikk ute og prøver antrekk, med vest i sølv/grå.

Sambo ble drukket ut i helgen. Han hadde ikke hatt noen mistanke om at de kom denne lørdagen. :briller: Det ble paintball og hyttetur. Og en som kom hjem ved 22-tiden dagen etter. En smule sliten i kroppen. :sjarmor:

Da er det vel min tur neste helg!! :wink:

I løpet av denne uka må jeg få ordnet kirkeprogrammet, sanghefte-forsiden og blomstene. Jeg må også komme i gang med talen. :lol:

Men det skal vel gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg ble drukket ut i helgen.

Men på torsdag ordnet vi ferdig ringene. Vi bestemte oss for å gå for omsmelting av de gamle gifteringene etter sambo's bestefar og oldefar, og min mormor og morfar. Det blir sikkert bra.

PÅ fredag hadde vi møte med fotografen. Så nå er det unnagjort. Etterpå var vi på dansekurs hos http://www.bjorggretesdanseskole.no/

Det var kjempegøy. Men jeg er litt blå på foten ennå!!! :wink: Jeg tror vi kommer til å imponere stort med vår engelsk vals. Gleder meg masse.

Lørdag morgen ble jeg vekket av søsteren min og tre av mine venninner. De kom med papirhatter og blåser. Den ene venninnen kom tilogmed nordfra. En kjempeoverraskelse.

Det ble rødbrus og pølser hjemme hos oss. Så dukket det opp en gammel klassekamerat fra barneskolen. Jeg hadde ikke sett ham de siste årene. Og det var så gøy.

Deretter dro vi opp til Bryn og kjørte go'cart. Vi hadde vel stjerner i øynene alle sammen etter dette. :sjarmor:

Så dro vi til Mølla, der det ligger en basketbane. (Jeg er en "gammel" basketspiller.) Der hadde vi skytekonkurranser, hvor jeg måtte drikke en del øl.

Der dukket mannen til søsteren min opp, og jeg fikk bind for øynene. Et par måtte dra hjem, men resten satt oss i bilen og kjørte avgårde. LAAAANGT!!!!

Til slutt fikk jeg litt dotter i ørene, og skjønte da at vi hadde kommet litt opp i høyden. Vi kjørte over en ferist, og jeg skjønte vi var på vei til hytta vår.

Vi stoppet opp ved rampa de bruker til hangglider-hopping. De hadde en "avtale" med en "Ole". Og lurte på om jeg ville hoppe med ham!! :sjokk:

Vel, hvorfor ikke??? Once in a lifetime, tenkte jeg. Så kom "ole". Dvs. en Ole-Brum gassballong. Ikke aktuelt å hoppe med ham! :lol:

Da bar det opp på hytta med bacalao og klemmegaver. Forloveren min hadde lagt gele-shots (nam!!). :D

Etter hvert kom svogeren min på trappa igjen. Og da bar det tilbake til byen og Aker brygge. (Jeg hadde håpet på en natt på hytta på skogen, og ble litt skuffa. Men det ble fort glemt.)

For da avsluttet vi kvelden på karaokebar. Jeg måtte opp et par ganger på scenen. Helt greit. Jeg kan gjøre det edru også!!!

:sjarmor:

Så endte kvelden med en burger og taxi hjem.

Dagen etter var slitsom!!! Ble ikke meg selv før langt utpå ettermiddagen. Men jeg slapp heldigvis å stå med hodet i skåla. Så det var tross alt ikke så ille.

Nei, i dag skal jeg kose meg med ansiktsbehandling. Og nyte livet. I morgen skal jeg ordne med buketten og blomstene på bordene. (Bestille). Det blir nok reagensrør, med en hvit og en oransj rose oppi. Og et par grønne strå. Så kjøper jeg potteplanter til å bruke i kirka og senere rundtomkring i lokalet.

Men så var det dette med morgengaven da........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ordnet med buketten. Sukk!! :roll: Kan ikke fordra når folk er vage i forklaringer og væremåte. Blomsterdama kunne jo kommet med litt mer bestemte forslag. Hadde det ikke vært for at hun hadde lagd søster'n min sin bukett så fin, og at det nå er så kort tid igjen til bryllupet, så hadde jeg gått et annet sted. Men nå får jeg bare håpe på at den blir fin. OG hvis ikke, er det jo ikke verdens undergang!

I går snakket vi med presten. Det ender nok med at mamma følger meg opp kirkegulvet, selv om hennes første reaksjon var at det var noe en mann skulle gjøre. Men pytt sann. Når jeg endelig står der oppe, så er det ingen som tenker på det lenger. Og dessuten er det bare henne som kan "gi meg vekk".

Jeg tror presten vil bruke noe jeg nevnte jeg hørte på Ally Mc Beal på tirsdag: "Kjærlighet er det eneste spillet man taper om man ikke tør å delta". Så talen vil nok handle om kjærlighet, og at den må man jobbe for.

Hmm. Nå fikk jeg en fantastisk ide til min egen tale. :D Og om dette å satse ALT!!! Noe jeg har gjort til gangs i studietiden. Under mottoet: Har ingenting å tape på det! Og da har jeg jaggu gjort mye dumt også!! :sjarmor:

Men min kjære falt for min impulsivitet. (Og latter!!) Så der vant jeg alt!!

Nei nå må jeg skrive ned alt som popper opp i hodet mitt. Slik at jeg kan komme i gang med talen. So long!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...