Gå til innhold

Sove på eget rom

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Lurer på en ting...

Hvor gammelt var barnet deres når det sov på eget rom?

Jeg er nemlig gravid og går å grubler på det meste....

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:D Gratulerer!! Har en sønn på 21 mnd.Han har sovet på eget rom fra han var 10 mnd.Da gikk det ikke å ha han på samme rom som oss siden har våknet bare vi tok i døra.

Det har fungert kjempebra.Vi har nå byttet ut sprinkelsengen med vanlig seng , men før det hadde jeg babysitter på slik at jeg kunne hør han dersom han våknet på natta.

Lykke til !! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Gratulerer!! Har en sønn på 21 mnd.Han har sovet på eget rom fra han var 10 mnd.Da gikk det ikke å ha han på samme rom som oss siden har våknet bare vi tok i døra.

Det har fungert kjempebra.Vi har nå byttet ut sprinkelsengen med vanlig seng , men før det hadde jeg babysitter på slik at jeg kunne hør han dersom han våknet på natta.

Lykke til !! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER! :D

Jeg har en datter på 10 mnd. Da hun var et halvt år, flyttet vi inn i nytt hus. Da fikk hun eget rom, rett over gangen for vårs soverom. Det gikk helt fint, for da slapp vi å liste oss inn på soverommet når vi skulle legge oss. Vi har nemlig også problemer med et barn som våkner av ingenting. Vi kjøpte oss en Babysitter, slik at vi kunne høre henne når dørene var lukket.

Det eneste problemet er når det er mye vind ute. Da kan hun våkne og bli litt redd, fordi hun hører lyder som hun ikke ser hva er. Det problemet løste vi fort, da vi satte på et lite lys på rommet. Så nå er alt fryd og gammen! :D

Det som også er bra med eget rom fra de er halvåret, er at det er lettere å slutte med natt-ammingen. Barnet kjenner ikke "puppelukten" fra mamma hele tiden, og da blir det ikke så mye mas etter mat. Med andre ord; bedre søvn for både mor og barn. :D

(Og far, selvfølgelig) :wink:

Men det var selvfølgelig veldig rart den første tiden... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...