Gå til innhold

Leggtid?!?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

:roll: Jeg er samboer med en mann som har to gutter fra før. 8 og 11 år.De bor annenhver uke hos oss.Vi prøver å holde de samme "reglene" hos oss som hos mor men nå synes jeg det går over stokk og stein.Nå har hun sagt at de får være opp til 21.30 på hverdager!!Er det bare meg eller er ikke det litt lenge?De er kjempe trøtte når de skal opp og på skole.

Nå har ikke jeg den helt store erfaringen med barn i den alderen (vi har en felles sønn på 19 mnd.) men jeg vet at naboens barn må være i seng 20.30 og de er akkurat like gamle.

Hun har dessuten lovet begge mobiltelefon til sommeren!! :evil: HALLO!Hva i alledager skal så små barn med mobil???Jeg vet at ingen i klassen til han på 8 har det og 2 i klassen til han på 11 har.Det er kanskje ikke den helt store utgiften med disse kontantkortene men det er nå likevel jeg og min sambo som må kjøpe det.Er det meg som er "snerpete" eller? Trenger noen innspill på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er vel dere som bestemmer når guttene skal legge seg.

Når dem er hos dere, så er det deres regler som gjelder.

Og hvorfor må dere kjøpe kontant kort til dem, når dere ikke vil det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Fiola.

Kjør på med deres egne regler. Ser dere at barna er stuptrøtte dagen etter, så legg de tidligere, selv om det er stikk i strid med morens grense.

Slik er det hos oss også. Ungene til sambo legger seg tidligere enn hva de gjør hjemme hos moren. Selv om det som regel er om helgene de er hos oss. Ikke skoledager.

Når de er hos oss, er det våre regler de må følge.

Ingen store protester mot det, heldigvis. :)

Når det gjelder kontantkort.

Hvorfor er det dere som må kjøpe det?

Er foressten også enig i at det er tull å la en 8-åring få egen mobiltelefon... :o

Da reserve-stedattera mi fylte 12, fikk hun penger i bursdagsgave fra mor, "far", besteforeldre osv. Hun måtte kjøpe mobilen selv av disse pengene, hvis hun absoultt skulle ha. Dermed fikk hun se hvor dyrt det faktisk er, og kontantkort får hun i alle fall ikke av oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på ni hadde en klassevennine på besøk i går, og sannelig hadde hun ikke med seg en mobil... (ja, den var hennes, hun hadde arvet morens gamle). Vel, det blir likevel lenge til sønnen min får en. :roll:

Når det gjelder leggetid, så er det individuelt hva ungene "tåler". Noen er friske og raske om morgenen uansett når de legger seg, andre er trøtte som fy samme hvor tidlig de måtte gå til sengs. Min sønn på ni kan godt legge seg så sent som 21.30, for ham har det liten betydning om han kommer seg tidligere i seng. Jeg sjekker ofte med læreren om han virker trøtt i løpet av skoledagen, men det går bra.

Men, selvsagt: er ungene stuptrøtte om morgenen så er det ikke dumt å legge dem tidligere... Unger er som sagt forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Takk for inspill!Vi har snakket om dette med leggetid og at de må forholde seg til forskjellige ting hos oss og hos mor.Ville protester selvsagt men heldigvis er det enda vi voksne som bestemmer.

Dette med mobiltelefon har vi ikke diskutert enda men samboeren skal ta det opp med eksen.Kjøper hun mobil må hun ta konsekvensene selv.Hjemme hos oss blir det sånn,dersom dette skulle bli aktuelt, mobiln skal ikke være med på skolen,skal ligge i stua etter sengetid og dersom kortet er tomt må de bruke sine egne lommepenger til å kjøpe nytt!!

Dette for å vise hvor dyrt det er å ha egen mobil.

Personlig synes jeg at mobil er noe de kan få når de kan kjøpe og betale det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...