Gå til innhold

Innleggelse på psykriatisk poliklinikk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært innlagt for moderat depresjon. Var inne i 4 uker. Behandlingen jeg fikk var samtale med psykolog 1-2 ganger i uka, samt med ett personal hver dag. Jeg var også hos fysioterapeut 2-3 ganger i uka pga spenningshodepine.

Jeg lærte mye i denne tiden, og er nok litt bedre rustet til å takle vanskelige perioder.

Ellers var det stort sett hver dag aktiviteter vi kunne delta på dersom vi ville. Men man måtte ta endel innitiativ selv også for å få ting i gang.

Det var ett flott opphold jeg hadde. Traff mange hyggelige menneske, fikk nydelig mat, fred og ro og ingen forpliktelser.

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært innlagt for alvorlig depresjon, og gjorde det under frivillig tvang. (Husker ikke paragrafen) I første omgang var det snakk om noen uker, men dette ble utvidedet til flere måneders behandling fordi jeg trengte det.

Jeg var på lukket avdeling, men det er ikke bare "gale" folk som er der. En misoppfatning mange har.

Jeg var heldig og havnet på samme avdeling med veldig søte mennesker, og miljøet var godt.

Lite privatliv er det ja. Men det kommer an på om man har fotfølge eller ikke på mange måter. Jeg fikk lov å dusje og gå på do alene og alle de normale tingene, men de kom innom rommet med jevne mellomrom. Spisetider var fast, det samme var andre aktiviteter. Det er viktig å forsøke å sosialisere seg litt selv om man er utslitt, for det gjør at man ikke graver seg ned.

Det var ikke lov å gå i pysj hele dagen f.eks.

Noen hadde ikke lov å gå ut, andre fikk gå ut med personale, og andre igjen fikk lov å gå ut på egenhånd med fastsatt tid man måtte være tilbake på.

Det er forskjell fra sted til sted, og hvor lukket avdelingen er. Har man en grei innstilling og er forberedt på at dette skal jeg gjøre og dette skal gå bra, så gjør det nok det. Hadde samtaler med behandler opptil flere ganger per uke, og det var miljøpersonell som tok seg av det andre.

Håper det går bra og at du får den hjelper du trenger!

• 4 måneder senere...
Skrevet

Har vært lagt inn ja..

Ble overmedisinert på altfor sterke medikamenter som gjorde at jeg hallisunerte..

Med andre ord, feil sykehus.. :sur:

• 4 år senere...
Gjest Kattepuser
Skrevet

Jeg har prøvd og søke på nett om noen steder som legger inn, uten og ta kontakt med fastlege. Har noen noe navn?

Tnks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...