Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Noen her som har vært innlagt? Jeg skal det pga depresjon.
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Til orientering: Man blir ikke innlagt på poliklinikker. Der gir de bare dagbehandling.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Til orientering: Man blir ikke innlagt på poliklinikker. Der gir de bare dagbehandling. ← Veldig nødvendig kommentar
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Veldig nødvendig kommentar ← Er det ikke veldig vesentlig da, om man skal til dagbehandling eller legges inn? Det er to ulike verdener. Nå kjefter du bare for å kjefte. 2
¤ananas¤ Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Når du spør om noen har vært innlagt på psykiatrisk poliklinikk og det ikke går an, så burde du vel være glad for at noen sier i fra eller? Og svaret på spm ditt; nei, ingen her har vært lagt inn på psykiatrisk poliklinikk nettopp fordi det ikke går an..
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 De fleste tilbyr døgnbehandling også!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Kan dere ikke bare svare på det TS spør om, har noen her vært lagt inn for en psykiatrisk lidelse i stede for å kverulere!!! Dette er et typisk spørsmål hvor TS faktisk kan bli lei seg hvis dere bare skal gjøre narr. Et slik spørsmål er ikke akkurat noe en spør bekjente om derfor så er det godt å ha slike forum. Hold dere til saken og ta hensyn til TS. Til TS, jeg har ikke vært innlagt og har derfor ingen erfaring. Men er sikker på om du søker litt på nett så finner du sikkert noen støttegrupper som kan komme med litt info til deg. Lykke til, håper det hjelper deg
Gjest StoreSky Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 (endret) Men folkens dere skjønner hva h*n mener! Nei jeg har ikke vært lagt inn for depresjon. Har dog vært på akuttmottaket på legevakten - veldig positiv opplevelse. Altså psykriatisk akutt avdeling..(edit) Går til poliklinisk avdeling, DPS, til samtaler med psykolog. Også en positiv opplevelse. Og man KAN bli lagt inn på polikliniks, dagavdelinger. Var lagt inn på poliklinisk dagkirurgi. (for noe heeelt annet enn depresjon) Inn og ut samme dag det! Endret 12. september 2006 av StoreSky
¤ananas¤ Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Her er det ingen som kverulerer. Vi bare kommer med fakta. Og når det har veldig mye med spm å gjøre, så burde TS tåle å høre det. Det er jo bare til opplysning!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 Så har noen surret med begreper, verre er det ikke. Antakeligvis er det et sted hvor det både er poliklinikk og døgnbehandling, og da kan det raskt bli byttet om et par ord.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #12 Skrevet 12. september 2006 Her er det ingen som kverulerer. Vi bare kommer med fakta. Og når det har veldig mye med spm å gjøre, så burde TS tåle å høre det. Det er jo bare til opplysning! ← Skjønner at ikke ananas har så mye erfaring med å behandle pasienter og prøve å sette seg inn i deres situasjon!
¤ananas¤ Skrevet 12. september 2006 #13 Skrevet 12. september 2006 (endret) Og man KAN bli lagt inn på polikliniks, dagavdelinger. Var lagt inn på poliklinisk dagkirurgi. (for noe heeelt annet enn depresjon) Inn og ut samme dag det! ← Men det er vel noe annet enn å bli lagt inn for depresjon. Hvis man blir innlagt med det, er det vel ikke nok med én dag..? Da er det vel heller at man blir innlagt på psykiatrisk klinikk. Men uansett hva du mener så har ikke jeg vært innlagt. Og jeg håper det ordner seg for deg TS Endret 12. september 2006 av ¤ananas¤
lillesky Skrevet 12. september 2006 #14 Skrevet 12. september 2006 Jeg regner med at der som TS bor er det likt som i min by; at psykologtjeneste, dagpost, døgnpost etc. ligger sammen. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Du vil få den hjelpen du trenger i en vanskelig tid.
Gjest gjest1 Skrevet 12. september 2006 #15 Skrevet 12. september 2006 Man kan ikke bli innlagt på poliklinikker, nei. Men enkelte steder har Distrikstspsykiatrisk senter (DPS) som tilbyr både døgnbehandling og polikliniske tjenester. (Lillestrømklinikken f.eks.) Hvordan det er å være innlagt er individuelt. Det lønner seg å ha en god innstilling og være klar for å ta imot hjelp. Da blir det lettere å forholde seg til regler. Kommer selvsagt an på hva man sliter med. En med psykoser vil jo ikke alltid ha så god selvinnsikt i enkelte øyeblikk. Håper du får den hjelper du trenger, og at du vil se på det som nyttig - om det er det deg det dreier seg om her, da.
Gjest StoreSky Skrevet 12. september 2006 #16 Skrevet 12. september 2006 Men det er vel noe annet enn å bli lagt inn for depresjon. Hvis man blir innlagt med det, er det vel ikke nok med én dag..? Da er det vel heller at man blir innlagt på psykiatrisk klinikk. Men uansett hva du mener så har ikke jeg vært innlagt. Og jeg håper det ordner seg for deg TS ← Man kan faktisk bli lagt inn for en dag pga depresjon. I tilfeller hvor man har en akutt forverring, slik at man trenger en liten stund med trygge mennesker rundt seg. Skulle det ikke bli bedre, så er det ikke verre enn at man overføres til døgnkontinuerlig behandling. Men dette er TOTALT off topic. Hope er jaggu en av de få som faktisk svarte på TS.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #17 Skrevet 12. september 2006 Noen her som har vært innlagt? Jeg skal det pga depresjon. ← Jeg jobber på akutt-avdelingen. Noe spesifikt du lurte på?
Gjest ts Skrevet 12. september 2006 #18 Skrevet 12. september 2006 Jeg jobber på akutt-avdelingen. Noe spesifikt du lurte på? ← Lurte på hvor vanlig det var og hva slags opplegg det er? Det er da ikke snakk om selvmordstrusler eller psykose, men depresjon med total utmattelse.
Gjest Gjest_ps_* Skrevet 12. september 2006 #19 Skrevet 12. september 2006 Lurte på hvor vanlig det var og hva slags opplegg det er? Det er da ikke snakk om selvmordstrusler eller psykose, men depresjon med total utmattelse. ← Det er nok vanligere enn mange tror. Mange av pasientene uttrykker overraskelse over hvor "normale" folk som blir innlagt er. Tror mange tror at akuttpostene stort sett består av psykotiske og/eller voldelige pasienter (hvilket jo stemmer til en viss grad, men da er det gjerne snakk om lukket avdeling). Behandlingsopplegg varierer fra sted til sted. Men, hvis du har en positivt innstilling så vil det nok gå bra... Det er selvsagt ikke lett å være kjempemotivert når man er sliten og deprimert, men en liten innsats kan gjøre store forskjeller. Vær forberedt på lite privatliv. Lykke til. Du har tatt det første skrittet på veien til å bli frisk igjen. 1
Gjest TS Skrevet 12. september 2006 #20 Skrevet 12. september 2006 Det er nok vanligere enn mange tror. Mange av pasientene uttrykker overraskelse over hvor "normale" folk som blir innlagt er. Tror mange tror at akuttpostene stort sett består av psykotiske og/eller voldelige pasienter (hvilket jo stemmer til en viss grad, men da er det gjerne snakk om lukket avdeling). Behandlingsopplegg varierer fra sted til sted. Men, hvis du har en positivt innstilling så vil det nok gå bra... Det er selvsagt ikke lett å være kjempemotivert når man er sliten og deprimert, men en liten innsats kan gjøre store forskjeller. Vær forberedt på lite privatliv. Lykke til. Du har tatt det første skrittet på veien til å bli frisk igjen. ← Takker for svaret! Jeg er veldig motivert til å komme ut av dette:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå