Odny Skrevet 14. september 2006 #21 Skrevet 14. september 2006 Huff da hvordan denne tråden utartet seg. Nå har jeg lest denne tråden også. Jeg kjenner en dame på 82 år og hun tar seg ett glass konjakk hver kveld. Men hun er aldri full og det er ikke skadelig for en dame å ta en enhet alk. per dag. Men når trådstarter sier at han forandrer personlighet osv. så har han et alk.problem og i alle fall når han lar det gå utover henne og går i selvforsvar. Jeg kjenner flere med drikkeproblemer, og de drikker bare mer om de får kjeft. De drikker som regel pga. angst og øker mengden jo mer kjeft og moralpreik de får. Jeg har ingen råd å gi til trådstarter. Dette må hun finne ut av selv, men jeg håper hun har noen å snakke med som forstår seg på problemet. Dessverre er det slik at de som tror de forstår mest, forstår minst...
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #22 Skrevet 15. september 2006 Poenget var jo at trådstarters mann forandret personlighet og ikke fungerte maksimalt i dagliglivet, og da har jo alkoholen allerede blitt et problem! Da hjelper det lite å si at "nei, han er ikke alkoholiker og har ikke et problem... han drikker ikke nok til det!" ← Jepp, helt enig. Måten man drikker på sier mye mer om man er alkoholiker eller ikke enn mengden man heller i seg. En som drikker på en slik måte som beskrevet her, er alkoholiker. Man kan like det eller ikke - lure seg til å tro noe annet eller ikke - snakke om mengde eller ikke- snakke om psykiske årsaker eller ikke ... det spiller ingen som helst rolle. Faktum er allikevel faktum. Og gjett hvem som har sett og hørt nok av dårlig unnskyldninger og pissprat her ... Skjær gjennom og kall en spade for en spade. Mannen som beskrives her er alkoholiker. Punktum.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå