Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #1 Del Skrevet 11. september 2006 Nå er jeg kjempe frustrert. Jeg vil gå ned i vekt.. Rundt 8 kilo. Er kjempe flink, spiser sunt og trener ca fem ganger i uken, både styrke og kondisjon. Jeg har gått på kostholdskurs, så jeg vet jeg får i meg "riktig" mat. Spiser også ofte og lite. Jeg merker at klærne ikke sitter så stramt lengre, men jeg blir så umotivert når vekten ikke går nedover. Den eneste grunnen jeg kanskje tror det skyldes er at jeg får i meg for lite kalorier. Føler også at de periodene jeg trener mye står vekten helt stille, men dersom jeg tar et opphold i treningen går jeg ihvertfall ned i vekt.. Why?? Skal jeg slutte å trene for å kunne gå ned?? Det blir vel egentlig helt feil?? Noen som har noen gode råd.. Vil gå ned! Se det på vekten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. september 2006 #2 Del Skrevet 11. september 2006 Noen ganger står vekten stille, selv om du gjør alt riktig. Ofte er det små omlegginger som skal til får å få igang vektnedgangen igjen. Se over kostholdet ditt, kanskje det kan være noe å hente der? Og kanskje er det på tide å legge om treningen? Om man trener det samme måned ut og inn blir kroppen etterhvert vant til balstningen og reagerer ikke som ønsket.En annen type cardio er som regel løsningen til meg om alt står bom fast. Om jeg har kjørt mye step blir det byttet til f.eks sykling eller jogging. En omlegging av stykreprogramet kan også gjøre underverker. Kanskje har du treningsgrunnlag til å øke på litt? Andre øvelser, annen belastning? Og ikke minst: Målbånd er som regel langt mere motiverende enn vekt!!!! Vekt alene kan være utrolig misvisende. Når du trener, og ihvertfall om du trener mye tung styrke, gir ikke nødvendigvis et riktig bilde av kroppsammensettning. Muskler veier, og de veier ganske mye sammenlignet med fett! Så selv om du ikke går så mye ned, går du nok sammen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 12. september 2006 #3 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg tror du spiser altfor lite, eller får i deg for lite kalorier. HVis du trener 5 dager pr uke, trenger kroppen masse energi, ellers går den i sparemodus. Vekten blir stående stille! Slenger meg med det lenej sier, prøv å legge om treningen, og tren så variert som mulig! Målebånd er en mye mer sikker måling en vekt, så kast vekta Masse lykke til, og keep upt the good work! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 12. september 2006 #4 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg merker at klærne ikke sitter så stramt lengre, men jeg blir så umotivert når vekten ikke går nedover. ← Da har du allerede mistet en god del fett, og fått flere muskler. Du gjør det riktig, og vil etterhvert merke det på vekten. Mere muskler gir høyere forbrenning, og du kan spise det samme og allikevel gå ned. Det viktigste er hvordan du føler deg og ser ut, ikke hva vekta viser! Det er myyye sunnere å være aktiv og ha noen ekstra kilo, enn å være tynn og utrent. Pass på å spise skikkelig, ikke kutt ned på maten fordi du ikke ser endringer i vekta, for det vil i første rekke tære på musklene. Musklene trenger mat! Kast i deg alt du har lyst på av grønt og frukt, magert kjøtt, all slags fisk og fiberrike kornprodukter. Ligg unna sukker så langt det lar seg gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #5 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg tror du spiser altfor lite, eller får i deg for lite kalorier. HVis du trener 5 dager pr uke, trenger kroppen masse energi, ellers går den i sparemodus. Vekten blir stående stille! Slenger meg med det lenej sier, prøv å legge om treningen, og tren så variert som mulig! Målebånd er en mye mer sikker måling en vekt, så kast vekta Masse lykke til, og keep upt the good work! ← (Jeg som skrev innlegget) Tror det kan være grunnen, at jeg får i meg for lite kalorier. Men jeg synes det er vanskelig å spise mer når jeg vil ned i vekt. Jeg går ikke rundt å er sulten, og da synes jeg det virker feil å proppe i meg mat bare for å få i meg flere kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #6 Del Skrevet 13. september 2006 muskler er tyngre enn fett, og du kan ha en del vann i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #7 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg tror faktisk fitnessfolka i dette forumet ville klart å svart deg: http://www.kroppogkost.no/forum/index.php?board=15.0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #8 Del Skrevet 13. september 2006 Hvis du spiser mindre enn du bruker så går du ned i vekt, så enkelt er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. september 2006 #9 Del Skrevet 13. september 2006 Hvis du spiser mindre enn du bruker så går du ned i vekt, så enkelt er det! ← Nei, det er det ikke. som andre alllerede har påpekt, veier muskler mer enn fett. Du kan godt bli tynnere, selv om vekta står stille. I tillegg kan det godt hende at ts går på noen medisiner som gjør at hun ikke går ned. Jeg kan dessverre alt for lite om dette her, men ts har fått en link til et annet forum hvor de sikkert har mer peil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #10 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg tror du spiser altfor lite, eller får i deg for lite kalorier. HVis du trener 5 dager pr uke, trenger kroppen masse energi, ellers går den i sparemodus. Vekten blir stående stille! ← Går fortsatt ned om en spiser vekdig lite, men blir slapp og kan finne det vanskelig å trene. Så for lite kalorier er i allefall ikke grunnen til at en ikke går ned i vekt. Og skulle muskel massen ha økt så mye at den gjør utslag på vekten så vil den også spise alt evnt fett, da muskler forbrenner mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #11 Del Skrevet 13. september 2006 Hei, Du må bare stå på og trene. Antall kalorier har ikke noe med dette å gjøre. Muskler er 40% tyngre enn fett, og dette er årsaken til at du ikke går ned i vekt. Jeg har ikke vært på vekta på snart 5 år, og det har vært bare positivt for min del. Siden muskler er nesten dobbelt så tunge som fett vil du naturlig nok ikke endre så mye vekt (kanskje heller gå opp i vekt) men likevell merke at klærne sitter løsere. Slutt å se på vekta og ikke vær så opptatt av BMI - da blir du bare demotivert. Når du får mer muskler vil vekta naturlig øke, men du blir ikke fetere av denn grunn. Tvert i mot så danner du flere muskler. Husk at muskler er aktivt vev som forbrenner mye energi. Fett derimot er inaktivt. Dvs..desto mer muskler du har, desto raskere vil du forbrenne kalorier. Kjøp deg heller bukser som er litt for trange og sett deg realistiske mål om at de skal sitte løsere en måned eller to frem i tid. Jeg har gjort dette selv og det fungerer kjempebra. Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #12 Del Skrevet 14. september 2006 Hvis du spiser mindre enn du bruker så går du ned i vekt, så enkelt er det! ← Jeg er enig i at man skal forbrenne flere kcal enn man får i seg, men dersom man trener en del.. Er det ikke lett for å gå over på sparebluss, som igjen vil føre til at du forbrenner mindre?? Synes dette er vanskelig! Dette med hvor mye man skal spise for å gå ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #13 Del Skrevet 14. september 2006 Hei, Du må bare stå på og trene. Antall kalorier har ikke noe med dette å gjøre. Muskler er 40% tyngre enn fett, og dette er årsaken til at du ikke går ned i vekt. Jeg har ikke vært på vekta på snart 5 år, og det har vært bare positivt for min del. Siden muskler er nesten dobbelt så tunge som fett vil du naturlig nok ikke endre så mye vekt (kanskje heller gå opp i vekt) men likevell merke at klærne sitter løsere. Slutt å se på vekta og ikke vær så opptatt av BMI - da blir du bare demotivert. Når du får mer muskler vil vekta naturlig øke, men du blir ikke fetere av denn grunn. Tvert i mot så danner du flere muskler. Husk at muskler er aktivt vev som forbrenner mye energi. Fett derimot er inaktivt. Dvs..desto mer muskler du har, desto raskere vil du forbrenne kalorier. Kjøp deg heller bukser som er litt for trange og sett deg realistiske mål om at de skal sitte løsere en måned eller to frem i tid. Jeg har gjort dette selv og det fungerer kjempebra. Lykke til:) ← Men dersom jeg vil ned i vekt må jeg altså slutte å trene?? Virker så rart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå