Gå til innhold

Røyking inne

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Joda, det er greit at det er Vårt Felles Hjem, som vi begge eier og betaler for, men synes fortsatt det er ufattelig dårlig at han ikke kan respektere meg for det og gå den lille turen ut?! Jeg hadde gjort det for han på flekken hvis jeg hadde røkt, uten tvil.

Synes bare det er så dårlig at jeg ikke blir hørt og respektert - er det naturlig at det er jeg som skal føye meg bare fordi jeg er ikke røyker? Det er jo han som forpester luften inn og gjør at jeg går til et annet rom når han røyker, synes dermed han burde gå ut - eller rett og slett slutte... Det hadde jo vært det beste, men neida.

Ååååååååååååh!!! Blir så forbanna!!! :frustrert::sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Joda, det er greit at det er Vårt Felles Hjem, som vi begge eier og betaler for, men synes fortsatt det er ufattelig dårlig at han ikke kan respektere meg for det og gå den lille turen ut?! Jeg hadde gjort det for han på flekken hvis jeg hadde røkt, uten tvil.

Synes bare det er så dårlig at jeg ikke blir hørt og respektert - er det naturlig at det er jeg som skal føye meg bare fordi jeg er ikke røyker? Det er jo han som forpester luften inn og gjør at jeg går til et annet rom når han røyker, synes dermed han burde gå ut - eller rett og slett slutte... Det hadde jo vært det beste, men neida.

Ååååååååååååh!!! Blir så forbanna!!!  :frustrert:  :sur:

Jeg er helt enig med deg TS. Jeg roeyker, dama mi gjoer det ikke, ergo jeg gaar ut naar jeg vil ha en roeyk. For det foerste slipper hun aa sitte i roeykelukta, og for det andre setter jeg hvertfall ikke hennes helse i fare.

Skrevet

Min sambo går også ut å røyker, det har han gjort hele tiden mens vi har bodd sammen, og nå som vi har kjøpt oss ny bil så røyker han ikke i den heller.

Men om det kommer folk på besøk så kan jeg finne på at de skal få røyke inne, og hadde han tent en røyk så hadde jeg ikke gått helt fra vettet. Men det er jo for all del greit med røykfullt hus..

Må også si at jeg aldri har sagt at han må røyke ute, har aldri tatt den diskusjonen, var bare noe han gjorde.

• 3 uker senere...
Gjest Trådstarter her
Skrevet

Gledelige nyheter!!

Kjæresten min har nå sluttet å røyke - av fri vilje!!! Jeg ble helt lamslått -av lykke! :)

Må vel legge til at han snuser istedet for, men det er barnemat i forhold, det går ikke ut over meg på samme måten som røyken gjør. Digg med et røykfritt hjem og en røykfri mann igjen!!!

Måtte bare dele de gode nyhetene med noen!!!

:hoppe:

Skrevet
Jeg vil ikke bo sammen med en som røyker inne, så min mann hadde måttet velge, røyk ute eller så flytter jeg

Ja, dette er jeg helt enig i faktisk. Og det er nesten litt vittig siden jeg er en tidligere røyker, røyket også mye. Men nå har jeg ikke røykt på 1 1/2 år og det er nesten så jeg stadig blir overrasket over hvor ubehagelig det faktsik er.

Så klart det er begges hjem, men når det kommer til røyking så mener jeg det er den som IKKE røyker som skal avgjøre om det er greitt. Synest ikke dette er mobbing av de som røyker i det hele tatt. Jeg har stinket røyk i mange år og når jeg nå har klart å bli helt røykfri så hadde jeg overhode ikke funnet meg i at sambo skulle spredd lukten på meg hjemme. Nå må jeg legge til at jeg ikke er blitt fanatisk altså, er jeg hos andre og det røykes der, så er det så klart opp til de.

Sambo røyker forresten ute på verandaen.

TS - leste at din samboer har sluttet å røyke, det er kjempeflott! :)

Skrevet

Så bra at han har slutta å røyke! :)

Gjest bente85
Skrevet

Kast han ut på trappa, så får han så der.

Hvis han synes det blir kaldt å stå der, får han ha på seg mer klær.

Skrevet

Både jeg og min sambo røyker, men det er helt uaktuelt å røyke inne for det. Vi går på verandaen. Samme hvis vi har fest hjemme - skal gjestene røyke, får de gå på verandaen.

Skrevet
TS: Røyka han da dere ble kjærester? Når du valgte å flytte sammen med han? Er det et så utrolig stort problem så skjønner jeg ikke at du valgte han :forvirret:

Faktisk så er det ikke bare du som har rett til å være deg selv i deres felles hjem, men også han har rett til det.

Hadde dere hatt barn og han røyka inne hadde saken vært andreledes.

Man kan like godt se det motsatt: han visste også hva han gikk til. Én av dem må uansett droppe å være seg selv i felles hjem, så hvorfor må det bli henne og ikke han, som faktisk gjør noe skadelig? Hun plages jo av lukten hele tiden, han plages bare av å måtte stå/sitte ute de minuttene det tar...

Skrevet
Ja, som dere skjønner: Typen røyker, jeg røyker ikke. Han røyker inne og jeg hater det!  :sur:

Han vet utmerket godt hva jeg synes om det, og jeg har sagt at det er uholdbart at jeg ikke blir hørt - men han røyker inne for det. Ikke så mye, 3-4 om dagen kanskje, og han setter seg ved kjøkken-/spisestuebordet. Men sitter jeg i stuen lukter jeg det jo for det og jeg hater det over alt på jord. Jeg blir så ufattelig irritert når han gjør det, men kan jo ikke si noe hver gang han tenner røyken heller.  :sur:

Noen som har noen lure tips eller hint jeg kan komme med? Han sier nemlig at den dagen jeg blir gravid da slutter han, men det er litt tidlig enda. Vi ønsker oss ikke barn riktig enda.

:tristbla:  :tristbla:  :tristbla:  :tristbla:

Trodde ike dette var et tema i heimen lengre. uansett om man sitter under viften eller åpner vinduet, så kjenner man at det har vert tatt en røyk i hus.

røykeren selv kjenner det ikke,men det gjør de som ikke røyker.

Om han nå røyker så lite, så kan han vel gå ut.

ikke for det, fins det noe verre lukt enn av folk som har stått ute og røkt?

Synes du bor sammen med en egoist som ikke tar hensyn

Skrevet
Trodde ike dette var et tema i heimen lengre. uansett om man sitter under viften eller åpner vinduet, så kjenner man at det har vert tatt en røyk i hus.

røykeren selv kjenner det ikke,men det gjør de som ikke røyker.

Om han nå røyker så lite, så kan han vel gå ut.

ikke for det, fins det noe verre lukt enn av folk som har stått ute og røkt?

Synes du bor sammen med en egoist som ikke tar hensyn

:overrasket::overrasket: En egoist som ikke tar hensyn? Greit nok under tvil at den som ikke røyker bør gå ut å røyke.

Men du sier at lukta er like ille om ikke verre når en person har vært ute å røyka. Så det du sier er følgende: Han er en egoist som ikke slutter å røyke :overrasket:

I mine øyne ville du vært super egoistisk hvis du lot deg innvolerer med en røyker, så lenge du har det synet. :frustrert:

Det du sier er jo at den som blir sammen med deg, må gjøre som du sier.

Greit nok, at det er usunt å røyke.

Men det du burde gjøre når du treffer en fyr er å spørre om han vil slutte å røyke. Sier han nei eller kanskje, så dropp han.

Bedre det, enn at du skal begynne å kjefte, kreve og moralisere når typen har fått føleser for deg.

Røykeren har nemlig også lov å velge selv. :frustrert:

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke logikken din. Ulva35. Joda, det skal tas hensyn til røykerne også. De er mennesker de også, og det er ganske utrolig så mange steder de ikke får lov til å røyke. Utestedregelen er grei nok nå når man er vant til den, men den heksejakten som bedrives enkelte steder er jeg ikke enig i i det hele tatt. Og nei, hun kan ikke nekte ham å røyke. Men det er hennes hus også, og hun kan kreve at han røyker ute. Såklart kan hun det.

Men mener du seriøst at trådstarter skal leve i et hjem som er direkte skadelig for henne bare fordi det skal tas hensyn til mannen som røyker inne og ikke henne???? Det er jo horribelt. Du kan da ikke mene det?

Trådstarter - jeg hadde aldri godtatt det. Jeg ville gitt klar beskjed om at røyking skal foregå utendørs, fordi det er skadelig for deg. Du vil ikke utsette deg selv for den risikoen det innebærer å være passiv røyker. Nekter han flytter du. Ferdig med det.

Just for the record - jeg har røkt i mange år før jeg sluttet for et par år siden. Jeg tar meg fremdeles en røyk nå og da, men jeg kunne aldri i verden røykt inne, og ihvertfall ikke om partneren min ikke likte det. I et forhold tar man vare på hverandre og arbeider med hverandre - ikke mot hverandre. Voksne mennesker skjønner slikt.

Endret av Ithaca
Skrevet

Har dere balkong eller at det er veldig lett å gå ut, burde han gjøre det!

Ellers kan han stå under vifta til komfyren med vifta på full guffe, og blåse ut under den.

Men likevel, han skal respektere deg at du hater røyken!

Skrevet

Jeg hater også røyklukt..jeg og min venninne, samboer har det slik at vi røyker ut av vinduet eller under kjøkkenviften. Det fungerer veldig greit i kombinasjon med plug in lukt, hehe..det er sånn man kjøper på butikken som skal stå i en stikk kontakt..så kommer det deilig lukt ut :) Hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...