Gå til innhold

Taxfree shopping

*nora*

Anbefalte innlegg

Skal til utlandet nå, for første gang etter at jeg ble voksen :roll: Og tenkte jo selvfølgelig at jeg skal ha med meg kvoten med brennevin og røyk hjem. Hvordan fungerer taxfree? Må jeg da handle før jeg reiser fra Norge? Eller kan jeg handle i Norge når jeg kommer hjem? Og er det noe særlig å draske på flasker og røyk til utlandet og hjem igjen, blir litt unødvendig kanskje? Jeg føler meg helt grønn på dette området, hadde vært fint om noen ville hjelpe!

Er forresten prisene på taxfree'en ipå Flesland på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tax-free handles enten før du reiser fra Norge, altså ved utreise eller i landet du er i før du reiser hjem. Tror ikke det går an å handle tax-free på flyplassen hjemme etterpå. Jeg handler alltid på hjemreise, så slipper jeg å dra på flasker og slikt hele reisen. Hvordan tax-free er på Flesland vet jeg lite om, siden jeg alltid reiser fra Gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. HAr de stort sett de samme varene i utlandet som hjemme? Tenker da spesiellt på sigarettene som jeg skal kjøpe, er ikke interessert i å komme hjem med noen særegne spanske merker... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Det kan lønne seg å handle taxfree i Norge, for utvalget har blitt kraftig redusert nedover i Europa siden det snart bare er nordmenn som handler på taxfree. (Dette har noe med EU og grenser å gjøre, husker ikke nøyaktig hva...).

Vi kjøper i hvert fall konjakk i Norge, siden det er vanskelig å finne nedover. Har også kjøpt sigaretter på Gardermoen for å være sikker på å få riktig.

Hvis det ikke er "livsviktig" å få kjøpt kvota, går et jo an å sjekke ut de lokale butikkene dit du skal, og handel før du er tilbake på flyplassen.

Men du får i hvert fall bare handlet før du går ombord i flyet, ikke etter at du har landet (gjelder begge veier).

God tur!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...