Gå til innhold

Den lange veien til baby...


snoopie

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Etter å ha lest igjennom en del av dagbøkene her,fant jeg ut at det hadde vert kjekt å ha en selv... :)

Kan begynne med å fortelle litt om meg...Er ei sunnmørstaus på 22 år som nå snart skal til på vårt 2 icsi forsøk..Er gift med verdens beste mann :hjerter: ,og vi har prøvd aktivt å få barn i litt over to år..Da vi hadde prøvd i 17 mnd begynte utredningen,og jeg fikk diagnosen pcos,og han nedsatt kvalitet..snakk om dårlig macth da..hehe... :blunke: Veien hit har vert lang og hard,har hatt 2 sa,1 ma og et mislykket icsi forsøk,men har langt i fra gitt opp!!Så nå skal vi da begynne på vårt andre forsøk---spray start de 21.01 og sprøytestart 07.02...Håper at jeg får det like "lett"denne gangen(bank i bordet),som sist..Hadde ingen bivirkninger i det hele tatt,så det gikk greit. :D Hadde en del nedturer når vi først hadde komt oss opp til trondheim,egga mine var ikke store nok,så jeg gikk i 9 dager ekstra men sterkere gonal-f doser..Og til slutt så var det da 40(!!!)store eggposer der nede :o ...auuuu :grine: ..Eggstokkene mine var enorme,så de turte ikke å la det gå lenger..Grudde meg voldsom for egguttakinegen,for jeg hadde hørt så mye rart..Å jeg må være så ærlig å si at det var helt jævli,måtte felle noen tårer ja... :grine: Men det var ikke hallparten så ille som jeg hadde hørt det skulle vere da...heldigvis... :D Var sår i et par dager etterpå,men det var overkommelig..De hadde fått ut 18 egg,og 14 var modne..11 ble inseminert og 6 befrukta..Så de førte inn to praktegg!!Men de resterende 4 var av så dårli kvalitet at de ikke kunne fryses.. :( Vel hjemme ble det en lang ventetid,dog kortere enn forventet..På dag 11 etter innsettingen kom mensen :cry: ..Det ble en uke med mange tanker og tårer,men vi bestemte oss for at vi skulle prøve igjen!!Så nå går vi her da,og venter på å få starte igjen... :) Skal bli arti å skrive ned tqanker og følelser underveis,for så å lese dem senere.... :wink:

:hoppe: klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!!

Ma= missed abortion. En abort der fosteret ikke kommer ut,og du har ingen blødninger eller smerter.Fører som oftest til utskraping.

Sa=Spontan abort.

icsi=En variant av prøverørs befruktning(ivf),der eggcellen blir injesert med en sædselle,isteden for å putte alle i en skål,å la dem befrukte seg selv... :)

Håper at det var desse svarene du var ute etter.... :D

koser og klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit :D

Ja, dere har gått en lang og vanskelig vei ser det ut til. Jeg håper at veien snart får ett vendepunkt og at dere tester to blå. Kommer til å titte innom for å se hvordan det går.

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!!

Takk for hilsen i dagboka mi!!! :D morro å se at noen vil lese det jeg skriver!!

Er ikke så mye som skjer her for tida,jobber for det meste nattskift,så det er ikke mye jeg får med meg av hva som skjer fortiden,men det blir jo gode penger av slikt!!Og gudene skal vite at de trenger vi nå...går hardt ut over økonomien når en skal igjennom prøverør... :( Ellers så gleder vi oss til å komme igang igjen,er ikke så mange dagen igjen til spraystart nå!! :D Tror det kommer til å bli litt "lettere" denne gangen,for nå vet vi hva vi går til,og hva som skal og kan skje.Eneste bekymringa vi har akkurat nå,er hvor vi skal gjøre av bikkje menst vi er borte...er ikke akkurat noe du kan stue i ei krå nei... :wink: Nei nå skal jeg lage til litt fredags koz tenker jeg...Skal lage taco i kveld,og da skal jeg,mannen og vår "foster sønn" koze oss skikkeli!!!!

koser og klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu!!!

Nå er det bare 1 dag til jeg skal begynne på spray,og 26 dager til vi reiser!!Skal heldivis jobbe natt i natt,så det blir ingen problemer å få sniffa første dose i morga tidli... :wink: Men etter hvert som reisetid nærmer seg,blir jeg bare mer og mer nervøs...for fytti rakkern til en flyskrekk jeg har...wæææ.... :o Er sikker på at med en gang jeg setter meg i det flyet,så detter det sammen eller no sånt...Er gla jeg skal ha med meg mannen...Han kommer vel aldri til å ville fly med meg mer etter denne flyturen.. :hoho: Har nemmlig en venninde som har sverget på akkurat det da...Hun har aldri vert så flau i hele sitt liv,å handa hennes hadde hun vondt i i ei uke etterpå...hehe... :oops: Men jeg overlever vel...tror jeg..... :roll:

Nei,nå skal jeg fyre litt i peosen,å smøre meg noen skiver før jeg går å legger meg....Natta.... 8)

koser og klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsen i dagboka mi, det var koselig :) Trist å høre at dere må streve så fælt for å bli gravide, vil ihvertfall ønske deg masse lykke til på neste forsøk!

Strør lykkestøv **** ***** :D

Mange hilsen Tvinny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Å så gøy å få hilsen i dagboka mi asså...thihi...blir kjempegla hver gang!! :D

Nå har jeg "sniffa" inn første dose med spray,så nå er vi igang!!!! :briller:

Og det var akkurat den samme følelsen som sist,håpte jeg skulle slippe unna den hersens sviinga i nesa etterpå...men men...:) Og tvinny,det er ikke så tungt,når en ser hvor mange son virkelig sliter,da blir liksom vår historie ikke sååå vanskelig...Beundrer virkelig dem som prøver år etter år,uten å gi opp!!! :o Hadde nok ikke hatt verken tålmodigheten eller psyken til det selv...Og jeg synest det er kjepegøy å lese om alle som får to blå,uten å måtte vente for lenge!!! :D :D Unner alle en liten bebis eller ti...hehe....

Nei nå skal jeg finne senga,har akkurat kommet hjem fra jobb,så det skal bli godt...zzzzzzzzz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver, trist og lese at dere har gått igjenom så mye alerede tross tin unge alder.

Håper ikke veien er så altfor lang før spiren vokser i magen din.

Vi har også startet utredningen eller min mann har startet, håper vi får svar om ikke alt form mange dager.

LYKKE TIL :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia snoopie!!

Velkommen som dagbokskriver!!

Vil ønske dere lykke til i Tr:heim, håper det går bra!!!! Krysser fingre og tær for dere!!!

Stikker innom for å se om det har skjedd noe mer senere!!

Koz.. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D VELKOMMEN SNOOPIE!! :D :D

Dette er skikkelig spennende dette synes jeg. Veldig trist å høre at dere har slitt sånn med å få barn, men det virker som om du har både humør og tålmodighet.

Dere får ha LYKKE TIL og god tur til Tr.heim. så får du sniffe det du skal, så skal jeg krysse det jeg kan krysse for at det skal treffe for dere snart!!

Kommer nok til å følge med dere ja!

mange {{{{{få-to-blå-snart}}}}} vibber fra

magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tudeluuu!!!

Tuuuusen takk for hyggelige hilsner og lykke ønskninger!!Blir rent rørt jo...snufs....:):):)

Har nå hatt fri i to dager,og jeg må si,det er et helv... å snu døgnet igjen asså...å så må jeg snu døgnet igjen nå,for jeg skal på jobb i natt....Kan jo bli kokko av mindre...grøss.... :D Så i natt har jeg da sittet å sett en haug med filmer jeg allerede har sett ørten ganger før...Å så har da strømmen gått 7 ganger...Litt irritert da ja....Men en kan vel ikke vente annet når det har snødd så mye siste døgnene, at strøm stolpene knekker...Så i natt har nok strømfolkene hatt nok å henge fingrene i ja...hehe.... :ler:

Ellers så er det 3 spray dag i dag,har ikke merket noen bivirkninger enda,og forhåpentligvis så holder de seg unna... :D

Det var dagens lille "oppdatering",er ikke så mye spennende som skjer for tiden,men det kommer!!! :blunke:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei hei!!

Fant ut at et var lenge(?) siden jeg hadde skrevet noe her inne,så det er vel på tide med en liten oppdatering... :D HAr vert en del jobbing,men i dag måtte jeg kaste inn håndkle,ligger rett ut med 40 i feber,så jeg orket rett og slett ikke å dra på jobb..Det gikk heldivis greit å få tak i vikar :) .

Er nå på 11 spray dag,og bivirkningene har kommet for fullt...Er så trøtt å "sliten" i kroppen,og humøret...ja... :ler::( :evil: :hjerter::sinna::grine::Gjesp::murvegg: ...synest litt synd på mannen min jeg da... :lol: Men han er så god atte!!! :hjerter: Og nå er det bare 1 uke til sprøyte start,og 2 uker til vi reiser...Er egentlig ganske nervøs,håper at vi slipper å vere der oppe like lenge som sist gang!Det ble litt vel lenge med 14 dager....Men det er jo verdt det til slutt forhåpentligvis... :blunke:

Nei,tror jeg skal finne senga mi igjen....Natti natt...

koser og klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for kjempe koselige ord fra deg!! :P

GOD BEDRING!!! Det var fornuftig å ikke jobbe med 40 i feber...! :wink: Håper du blir frisk i en fei.

((((((Mange bli bra vibber...)))))))

KLEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D Heisann Snoopie!!

Måtte bare inn en liten tur for å se hvordan det gikk med deg! Men du holder på med så mange ting som jeg ikke skjønner og som jeg faktisk håper jeg slipper unna. Det er så trist å lese om dere som må jobbe så hardt for å klare å få et aldri så lite kjærlighetsbarn... Men det kan ramme alle og jeg vet ikke enda om jeg slipper unna. vi har ikke truffet noe særlig, så jeg venter i spenning.

ellers så skjer det masse i livet mitt for tiden. Vet ikke helt hvordan jeg skal få gjort alt sammen! Tenker jeg må ta en liten liste i ren god

Klips-form:

*Skal kjøpe leilighet, det vet du, og her er det masse som må gjøres. Nemlig; sjekke leil.markedet på nettet, snakke med meglere, gå på visninger og være med på budrunde.

*Studere, mange og lange dager på universitet. Er her fra halv åtte til seint på kveld, alt ettersom når det er noen visninger av interesse.

*Bli gravid; Det er ikke lett å få dette til når man aldri er hjemme med mannen.

*Være med på det som må væres med på som student i storby, fester, kor og fagforeninger

*Være flink tante og strikke klær til alle ni tantebarna

*Spare og planlegge bryllup

HM! Lurer på om dette skulle stått i min dagbok, men nå ble det har hos deg i stedet! :roll:

Men nå stikker jeg! Skal være med på en av disse studietidsyslene mine i dag. Synger i studentkor og vi skal være med i NM og nå må man lære sangene sine...

Og du? Lykke til med alt det der du må igjennom for å få en liten en da! Hold meg oppdatert på hvordan det går!!! :kul:

Klem fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heihei!!

Takk for kjempekoselige hilsner i dagboken min!!Alletiders!!!! :D :D :D

Ojjj...Magnhild du har jo fullt opp i lange tider fremover,ser det ut til... :wink: Men er det ikke godt å ha noe annet enn å bli gravid,å tenke på??Det merket iallefall jeg,for i den tiden jeg var sykemeldt fra min gammle jobb(1 år) så tenkte jeg stort sett kun på å bli gravid,men nå som jeg har fått meg ny jobb,å er i full sving,så blir liksom tankene omdirigert... :D

Nå har heldigvis formen kommet seg betraktelig,er litt snufsen enda,men pytt sann... :D Så lenge jeg er feberfri,å er noenlunde i fin form ellers,så går det greit. :briller:

Har en heeelt forjævlig helg foran meg nå,så jeg regner med at på mandag,ja da er jeg"dø" :o skal jobbe natt til i morgen,natt til søndag,og så skal jeg på igjen søndags ettermiddag kl 17.... :sjokk: men men...det går vel bra tenker jeg....hehe.... :lol:

Skal forresten sette første sprøyta i kveld,synest tiden har gått kjempefort,og nå er det bare en uke til vi reiser... :o Skal bli godt når alt er overstått,og en kan slappe av,og nyte dagen uten å tenke spray,sprøyter,egg,egguttak,innsetting og penger....Bare ligge å kose seg med å ruge!!! :briller:Og går det ikke denne gangen,så blir det nok en stund til vi prøver igjen,er altfor hardt både fysisk og psykisk til å ta et 3 forsøk,så nære inni de to første.. :cry: Så da blir det ferie og husbygging!

Nei,nå skal jeg ta fredags vasken før jeg går å legger meg,og forhåpentligvis så har mannen laget noe godt til jeg står opp igjen...thihi....bye bye for now... :vinke:

koser og klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi :) Beklager for jeg har ikke skrevet før til deg, men jeg har vært veldig fraværende overalt :oops:

Kos dere videre og lykke til så masse og du alt kommer til å ordne seg ska du se :hjerter:

Klem fra *Perser* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hopp!! :hoppe:

Tuuuusen takk for hilsner og lykkeønskninger!!!Kjempekooos!!!! :D :D

Som dere ser,så overlevde jeg da helga,selv om det var på hengende håret... :blunke: Gikk rundt sånn :hoho: på søndagsvakta....Ingen forsto en dritt...hehe... :lol: Var ganske overtrøtt å utslitt da ja...

Ellers så sitter jeg med gru å tenker på at det er bare 3 dager til vi reiser,å hvordan i helv... skal jeg få ordnet alt :forvirra: .Har bare fredags formiddag på meg til å rydde,vaske,vaske klær,pakke og levere bikkja..hm....tror jeg må stå tidlig opp jeg..uff.... :roll: nei,tror nok jeg må høre med sjefen om jeg kansje kan få fri i mårra..tja...da har jeg jo en dag til på meg....ja,det tror jeg at jeg skal gjøre... :D

Har nå gått på sprøyter i 6 dager,og det går heldigvis like greit som sist...Men har fått stoooore blåmerker på magen...å sist gang var de jo små...hmm....jaja,spiller ingen trille,så lenge de gjør jobben sin!!!Og det tror jeg at dem gjør...Har begynt å kjenne en del stikninger,og tar det som et positivt tegn!! :briller:

nei,nå skal jeg ha meg en runde rundt å snoke i de andre sine dagbøker...vi "snakkes"

koser og klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...