Gå til innhold

Skaffe oss katt? Termin nov/des..

Fremhevede innlegg

Skrevet
Da tar du sjanser som jeg ikke hadde vært villig til å ta. Men folk er forskjellige noen røyker også når de er gravide.

Det er jo større sjanse å bli smittet av dårlig vasket grønnsaker eller sårlig stekt kjøtt. Jeg regner med ingen gravide går ut og spiser på restaurant osv?

Men jeg vil imidlertid fraråde gravide kvinner å spise det som ligger i kattekassa, luke ugress og bite negler etterpå eller å slikke på undersiden av uteskoene. Men det er vel kanskje ikke så aktuelt for oss som ikke er gravide heller?

Makan til hyster. Forferdelig at så mange katter blir degradert når det kommer baby i hus og blir omplassert :tristbla:

Når det er sagt vil jeg fortsatt anbefale trådstarter å få seg en voksen katt en stund etter babyen er født.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hør for all del ikke på legenes anbefaling, de har jo ikke greie på noe!!!

Skrevet

Når det gjelder Trådstarters tilfelle her - hvis hun får seg kattunge nå, er det jo en idé å holde den mest mulig innendørs til de blir litt større. Å la små kattunger vase rundt utendørs alene synes i hvert fall ikke jeg er noen god idé. Hun kan jo holde den som innekatt til barnet blir født, da er jo også risken for at katten får toxoplasmose veldig liten.

Gjest Gjest_mimmi_*
Skrevet

Lest gjennom innleggene og synes det mange overreaksjoner på dette med å ha katt under svangerskapet. Synes det maner fram unødvendig uro over noe som man unngå vet å ta noen forhåndsregler. Sammenligninge skader som fosteret får fra røyking kontra toxoplasmose er en ting, men å gi de en direkte sammenheng i risiko er et dårlig argument.

Ps: Rette på skrivefeil andre gjør i innlegg viser kun umodenhet og virker mot sin hensikt om man ønsker å bli tatt på alvor.

Skrevet
Både fordi du da kan forsikre deg om at barnet ikke er allergisk først,

Men å ha katt fra barnet er født minsker sjansen for at ungen utvikler allergi senere, så å vente pga allergifare er bare et poeng dersom man har mye allergi i familien fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...