Gå til innhold

Hege, Jasmin pluss alle andre moderatorer

Silfen

Anbefalte innlegg

Ja, jeg syns dere burde legge igjen "visittkort" når dere har endret, sletter i en tråd. Kan dere skrive at man må følge tema, tar det ikke mer enn et par ekstra sekunder å skrive HVORFOR, eller at det er en moderator som har endret tråden.

Det blir gjort her ser jeg, gjør noen det, burde alle gjøre det.

Tråder som bare plutselig er endret, kuttet i, ser helt merkelige ut og da går det hvertfall ikke an å følge tema.

Dette er vanlig praksis andre steder og såpass "ordentlige" som dere vil være her inne, bør dere ta med dere den lille bit høflighet det kreves når dere gjør store innhugg i en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Starfish, vi må vurdere hver enkelt sak for seg. Noen ganger fjerner vi alt, andre ganger ikke.

Noen vil ha det slik som du sier, andre vil det motsatte.

Om vi sletter et innlegg midt inne i en tråd, og det fører til at meningen i tråden blir borte må vi legge igjen en kommentar.

Tenk deg følgende: en tråd har 14 innlegg. De fem siste er bare tullball. Hvordan ville den tråden se ut dersom det lå fem "slettet" nedover?

I forhold til at de ble helt borte, slik at tråden kunne fortsette etter det siste seriøse innlegget?

Men, for å være litt mer seriøs selv, det kan godt hende vi kunne gjøre en bedre jobb på dette, så det er nyttig med slike innspill som du kommer med her.

Både erfarne og ferske moderatorer feiler rett som det er, men vi forsøker å gjøre en så god jobb som mulig alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra med innspill, Starfish. Vi tar dem til oss.

Men jeg er enig med Hege, noen ganger blir praktisk for ugjennomførbart å gå inn å plukke i en tråd med 23 useriøse innlegg. Vi har regler og de er ganske klare, og klare overtramp kan ikke være vanskelig å få med seg at de er nettopp det. Og vi vurderer hver sak for seg. Og er det ikke krystallklart, drøfter vi det oss moderatorer i mellom. Det skjer ikke noe fra vår side som ikke er gjennomtenkt.

Men som Hege sier, vi kan alltid bli bedre. Og innspill fra brukerne hjelper oss til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at dere ikke kan ha 17 slettet/endre meldigner i en tråd.

Men det er også klart at en tråd vil forandres om den har flere slettede meldinger.

Det er ikke verre enn å legge inn EN melding der dere sier fra at det er ett eller flere innlegg som er endret/slettet.

Flere ganger gjør dere nettoppm det, legger inn slette/endre melding. Da forventer jeg hvertfall at dere ALLTID gjør det. Når jeg da leser en tråd som f.eks. den på gravid, hvor ingen melding lå, bare et utsagn som man ikke vet helt hvor hører hjemme, ja da tenker jeg ikke at moderatorer har endret noe som helst.

Av egen erfaring fra mod. jobb på forum (vet selvsagt ikke om det er slik her) så kommer det opp en liten rute man kan skrive en slettemelding i når man endrer på et innlegg. Tenker de fleste av dere er såpass kjappe på tastaturet at det ikke koster mange sek å skrive noe som endret/slettet av mod. pga usaklighet, utenfor tema osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..

slik det var igår på tråden du mener var det fryktelig treigt og skrive her og slette her..så jeg prioriterte dette først..

det innlegget som sto der holdt jeg på og endre med en kommentar om at innleggene er slettet, når jeg kom tilbake hadde det allerede blitt skrevet flere kommentarer. Da lot jeg vær kommentere med i denne tråden. Nettopp av hensyn til at et var noe helt annet som ble diskutert der.

Vi er åpne for kritikk og gode forslag , så vi tar dette til etterretning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...