Gå til innhold

gran canaria eller fuerteventura

wondergirl

Anbefalte innlegg

Nå er jeg på sydentur-jakt igjen. Er det noen som har vært i Maspalomas på Gran Canaria eller Jandia på Fuerteventura? Hvordan er det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er stamgjest på Gran Canaria jeg :D !

Det er ikke noe sted i verden som er mer behagelig synes jeg.

Har aldri bodd i selve Maspalomas, men i San Agustin og Playa del Ingles.

San Agustin er et rolig, barnevannlig sted. Et kjøpesenter eller to og mye "grønt".

Playa del Ingles er større og kanksje litt bråkete. Hektisk natteliv, masse kjøpesentre og kort vei til stranden. Maspalomas ligger bare noen kilometer unna.

Så vidt jeg vet er Maspalomas rolig. Det er mye strand der kan man si. Mange av hotellene ligger litt utenom "sentrum", så man må nok regne med å måtte bevege seg litt om man skal bo der.

Vi tenkte å dra dit forrige gang, men ble anbefalt å bo i Playa del Ingles i stedet (av en bekjent på reisebyrået). Og vi har alltid vært fornøyde med Playa, så det var ikke noe problem.

Har aldri vært på Fuerteventura, men etter hva jeg har hørt, er det stille og rolig der. Nesten på grensen til å bli litt kjedelig.

Alt kommer an på deres alder og hva dere vil oppleve i ferien.

Prisen kan også ha noe å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal reise sammen med kjæresten min -ei uke. Vi regner med at det blir uspesifisert hotell, og jeg har ikke lyst til å ende opp i etasjen over det råeste diskoteket på øya. Men det kan jo bli kjedelig hvis det ikke skjer noenting overhodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med uspesifisert hotell kan du havne over diskoteker, langt ute i ødemarken eller på et luksushotell.

Ikke ha for høye forhåpninger hvis dere skal satse på uspesifisert.

Hvis dere er unge ville jeg satset på Maspalomas. Da er det kort vei til "byen" og folkelivet. Samtidig er det rolig der. Ikke mage diskoteker og sånt. Men det er uansett masse muligheter for aktiviteter på Gran Canaria.

Når vi reiser passer vi på at vi har valgmuligheter. Noen ganger føler man for å ta alt med ro, andre dager vil man ut og rocke. Det er en fordel å kunne ta ting litt på sparket.

Holder fortsatt en knapp på Maspalomas jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...