Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wow! Jeg har ikke vært innom denne tråden på evigheter. Jeg har eksamen om noen uker, og har lest jevnt og trutt. Mye av det er veldig logisk, og annet er som et pusslespill hvor jeg skal tegne syntaktiske trær. Så lenge jeg klarer å huske fremgangsmåten så skal det nok gå bra. Har hatt masse innleveringer også, og fått god tilbakemelding på de alle sammen, så jeg føler at jeg har kontroll. Men det sier jeg nok ikke dagen før eksamen.

I dag har jeg lest fire kapitler, og tenkte å lese et kapittel i morgen også, har ikke så god tid da, men det er greit å i hvert fall gjøre noe.

Lykke til med eksamen alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første i dag, og har en ganske blandet følelse på hvordan det gikk. Har neste om 6 dager, så det er bare å stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min første den 4. des.

Men har enda ikke kommet i gang med selve eksamensforberedelsen :( Fulgt med i alle forelesninger, så håper jeg klarer meg greit gjennom dem.

Men trenger etterhvert et skikkelig motivasjons-spark i ræva!! :ler:

Lykke til med eksamener alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ebano ikke innlogget

Flinke dere er! Lykke til med eksamen alle sammen.

Stakk bare innom igjen for å si at jeg har lest pensum til eksamen for aller siste gang. Utrolig deilig følelse. Gled dere alle sammen!! Hold mote opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig Ebano!

Gleder meg til den dagen jeg har lest pensum for siste gang (og forhåpentligvis kan det godt nok)

Nå går det i med tankekart og pugging :)

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det lenge siden vi hadde mast på hverandre, ja :( Jeg skal ha to eksamener i januar. Innen da må jeg lese fire kapitler til og gjøre en innsendingsoppgave. Og så må jeg repetere alt jeg har lest hittil, for jeg føler at ingen ting sitter. Merker at det er blitt mye mindre lesing etter at jeg begynte med jobb. Målet er å ta et kapittel i uken, og få gjort innsendingen før jul. Da har jeg romjulen å repetere på. Etter nyttår jobber jeg 100%, så vi får se hvordan det blir med videre studier.

Så deilig å ha lest til sin siste eksamen da! det har jeg gjort mange ganger :fnise: Mistenker at jeg er en sånn evig student. Men jeg har godt selskap. Tante tok doktorgrad i en alder av 65, og svigermor tok Master da hun var 53. Jeg håper å klare å skrape sammen til en Bachelor før jeg blir 35 (hadde tenkt å skrive 30, men det ble kanskje litt ambisiøst, selv om 35 hørtes veldig gammelt ut pluttselig. Jeg skal jo være evig ung!)

Så Hepp hepp, jenter! her skal det leses :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fire eksamener i desember..

I dag var jeg på skolen og skrev ut gamle eksamenssett, men det var komplett umulig å finne seg noe sitteplass etterpå :(

Og hjemme leser jeg litt, men veldig lite.. I morgen får jeg bare drar tidligere så jeg får lest.

Jeg er så typisk sånn student som er kjempenervøs før jeg begynner å lese, og så gjør jeg en eksamen eller to og tenker at dette går greit, men så.. finner jeg MASSE pensum jeg har fortrengt.. og da får jeg panikk igjen.. Så annenhver dag er jeg slapp, og annenhver dag er jeg.. superhyper.. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg bare fikk meg selv til å lese istedenfor å kjøpe julepynt og føle på julestemningen eller se på tv. Tok meg fri dag igår, siden jeg har lest hver dag i en uke, men jeg merker at jeg tok meg fri dag i dag også.. farlig med fridager :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fire eksamener i desember..

I dag var jeg på skolen og skrev ut gamle eksamenssett, men det var komplett umulig å finne seg noe sitteplass etterpå :(

Og hjemme leser jeg litt, men veldig lite.. I morgen får jeg bare drar tidligere så jeg får lest.

Jeg er så typisk sånn student som er kjempenervøs før jeg begynner å lese, og så gjør jeg en eksamen eller to og tenker at dette går greit, men så.. finner jeg MASSE pensum jeg har fortrengt.. og da får jeg panikk igjen.. Så annenhver dag er jeg slapp, og annenhver dag er jeg.. superhyper.. haha

Som å lese om meg selv!!

På skolen jeg går er det og helt umulig å finne plass å sitte.. Kanskje hvis man er der før åtte, men det orker jeg ikke. Så jeg rigger meg til ved kjøkkenbordet hver dag hjemme, og synes jeg får gjort mye, men alle dager er ikke like effektive.. Det er veldig enkelt å bli distrahert når man er hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shady Lady

Ny i pensum-tråden. Heihei!! :vinke:

Sit og svettar over heimeeksamen i norsk. Blæ!! Trengte litt motivasjon og syns dinne tråden gjorde susen. For heimeeksamen er mykje greiare enn skuleeksamen. I alle fall for min del, som ikkje er verken glad i eller flink til å pugge. Så sjølvmedlidenheten sank nokre hakk no ;)

Dinne eksamenen varer til torsdag. Så er det heimeeksamen i Religion 1-2.des og en annan heimeeksamen i religion 8-9.des. Phuuu...

Kjem til å vere mektig lei skriftstørrelse 12 og linjeavstand 1,5 til jul :fnise:

Lykke til alle sammen!! Berre en mnd til jul!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lest et kapittel til idag :bolledeig:

Men jeg kjenner at eksamensangsten kommer krypende. Jeg er en av de som alltid har kommer langt på trynefaktor, eller noe. Gjør det bra på standpunkt og på muntlig eksamen, men skriftlig eksamen ligger gjerne to karakterer under der igjen. Nå har jeg tatt nettkurs, så her er det bare skriftlig eksamen som teller. Jeg vet ikke om jeg faktisk kan stoffet. Jeg er utrolig flink til å pakke inn ting slik at det høres ut som om jeg kan det, men feiler når jeg skal faktisk utføre. Gruer meg veldig til eksamen, men er også veldig spent på om det går bra eller ikke. Jeg har absolutt ingen følelse for hvordan jeg ligger ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har første eksamen i morgen og føler jeg ikke har lest nok. Har nedprioritert det faget veldig mye, angrer en del nå. Og etter denne er det ennå tre eksamener igjen før jul. Gruer meg skikkelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har første eksamen i morgen og føler jeg ikke har lest nok. Har nedprioritert det faget veldig mye, angrer en del nå. Og etter denne er det ennå tre eksamener igjen før jul. Gruer meg skikkelig :(

Åh, lykke til! Det går nok bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kan man mer enn man tror.. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest LanaLane

Har eksamen tirsdag neste uke og har lest 3 av 17 kapitler, ikke vært med på noen forelesninger. Ex.fac er skitkjedelig, har den verste varianten, nemlig språklig.

Så har jeg eksamen i japansk uka etter, står jeg ikke på den så kan jeg ikke studere det neste år.

Lest 1 kapittel i ex.fac i dag men har vært borte fra klokka 3 til nå så jeg har jo litt å skylde på...ikke sant? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag satt jeg faktisk åtte og en halv time på biblioteket på skolen.. Det var deilig.. hehe. Lurer på om jeg skal belønne meg selv i kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Nå har jeg gjort 30 sider med japanskoppgaver! Har bare 3 små sider igjen. Innleveringsfrist var i dag, men så fikk jeg en mail fra læreren min der hun sa at hun henter dem i morgen :fnise: Så jeg har sittet hele natta unødvendig....

Men da får jeg jo en kveld ekstra å lese på ex.fac....wuhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har første eksamen på mandag.. Sitter her og småpusler, men begynner å bli skikkelig lei å lese til dette faget! Og føler at jeg ikke kan "noenting":. sukk.. Blir en sen kveld tror jeg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...