Gå til innhold

Skal aldri handle på Obs! mer!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har til gode å oppleve dette enda, men uansett så har jeg mangfoldige ganger hatt med meg poser inn i butikken når jeg handler. Jeg kommer overhodet ikke til å ligge fra meg poser i verken oppbevaringsbokser, bak kassen, inne på kontoret eller hvor det enn er de skal være. Det er fullstendig uaktuelt. De kan gjerne få se i posene når jeg skal betale for varene, men jeg ligger ikke fra meg posene noen steder.

De har ingen kontroll på hvem som eier posene og dermed så kan andre ta dem med seg og så står du der og mangler en del ting pga butikkens "forbud".

Og dette ville også vært mitt svar hvis noen hadde kommentert det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
De har ingen kontroll på hvem som eier posene og dermed så kan andre ta dem med seg og så står du der og mangler en del ting pga butikkens "forbud".

Tror du sjansen er stor for at noen bryter opp en låst oppbevaringsboks for å ta med seg tingene dine?

Skrevet
Økende.

Tror du ikke ser forskjellen på å drive butikk og veldedighet.

Service, ja selvsagt, men ikke for enhver pris. En del kunder skremmer faktisk bort andre kunder også. Da er det greit å "få dem ferdig handlet" så fort som mulig, i stedet for å stå og dille med dem i timesvis for at de skal være så ytterst greie å kjøpe en pakke dent som de kommer og bytter i morgen. Da har det gått 35 kunder ut av butikken, som ellers ville handlet for kanskje 10 000 kr hvis det ikke var for den ENE kunden som stod og hylte om dårlig service - før ekspeditøren en gang har fått åpnet munnen.

Så det er forskjell på kunder også?

Ok! Hvem tjener man mest på?; kunder som handler sjelden og mye penger eller kunder som handler oftere men for mindre penger? Jada! Det kommer helt sikkert an på, men sånn i det store og hele er det de som handler ofte men for mindre penger som legger igjen mest.

Jeg håper inderlig at du ikke er butikkeier e.l for det jo helt klart at det ville du ikke vært i stand til.

Det er greit å vite hvordan "pengekremmere" fungerer, så vet jeg at behandlingen blir deretter.

Skrevet
Tror du sjansen er stor for at noen bryter opp en låst oppbevaringsboks for å ta med seg tingene dine?

Nå henviste jeg til at posene f eks skal bak kassene. Uansett så er sånt uaktuelt for meg.

Skrevet

Dersom det står skilt om at man må legge igjen bagger og poser utenfor butikken, pleier jeg stort sett å gjøre det. Men jeg synes likevel det er veldig slitsom å gjøre det fordi det er så og si umulig å få kontakt med de bak kassen.

Jeg var og handlet i en butikk da jeg studerte, og hadde med meg laptopen min i en sekk. Jeg hadde INGEN videre planer om å slenge den fra meg i samme haug som vgs-elevene. Ble stoppet av en securitasfyr som stod der KUN for å passe på disse småjyplingene som nasket. Han var så hyggelig at han passet på sekke min. Dog, hadde han gjort dette for alle ville jeg vært svært skeptisk til å levere den fra meg. Tenk om han leverte den til feil person!

Oppbevaringsboksene som vinmonopolet har innført i mange selvbetjente pol, synes jeg er en smart og god løsning. Heller det enn å slenge fra seg alle tingene i en haug og sette opp skilt "du er mer enn gjerne velkommen til å stjele tingene mine som bare ligger her og venter på deg".

Skrevet

Hadde det stått skilt om at jeg måtte legge igjen tingene mine før jeg gikk inn i butikken, hadde jeg gått til en annen butikk.

De Har sånn på polet i byen, men der har jeg liksom ikke noe valg siden det er det eneste stedet jeg kan kjøpe vin og sprit (utenom HB)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Så det er forskjell på kunder også?

Ok! Hvem tjener man mest på?; kunder som handler sjelden og mye penger eller kunder som handler oftere men for mindre penger? Jada! Det kommer helt sikkert an på,  men sånn i det store og hele er det de som handler ofte men for mindre penger som legger igjen mest.

Jeg håper inderlig at du ikke er butikkeier e.l for det jo helt klart at det ville du ikke vært i stand til.

Det er greit å vite hvordan "pengekremmere" fungerer, så vet jeg at behandlingen blir deretter.

Morsomt at du vet hvordan man driver butikk og at jeg ikke er i stand til det, når du ikke skjønner noe så enkelt som at folk driver butikk for å tjene penger.

SELVSAGT er det forskjell på kunder. Det er en av greiene med å jobbe i serviceyrke - å gi folk det de vil ha. Ingen vil ha det samme. Alle er like unike. Jeg får faktisk ofte skryt for god service, og har drøssevis med faste kunder som er like fornøyd hver gang. Det er helt garantert en og annen som ikke er fornøyd, men ingen kan glede alle - selv om det jo selvsagt hadde vært fint.

Men det er jo ikke dette denne tråden handler om. Og hvis du lurer på om jeg er i stand til å drive butikk, så får du bli sjefen min da vettu, så kan du evaluere meg så mye du orker. ;)

Skrevet (endret)
Det var frekk, sånn om hun kassadamen tok problemet opp på!

Hadde de det sånn på den obs butikken at man ikke kunne ta med seg ting inn, kunne hun forklart det på en HYGGELIG måte.

Selv om butikker opplever at en del blir stjålet, har jo ikke kassadamene noe med hva man har i vesken/posene som man hadde med seg inn i butikken (kommenterer det du sa tidligere, om å legge posene opp på samle båndet.)

Jeg syntes ikke TS overreagerer!

Det står jo ingenting om at ekspedistrisen sa dette på en frekk måte... Det står bare at hun sier "til neste gang så har vi oppbevaringsbokser..." Det er ikke noe frekt i det, hun jaget ikke kunden tilbake til oppbevaringsboksene for å vise hvordan disse skal brukes.

Så hvordan skal en slik kommentar bli gitt på en hyggelig måte for dere som er så hårsåre og selvhøytidelige? "Unnskyld at jeg påpeker det, men vi har oppbevaringsbokser ved inngangen hvor du kan du kan låse inn tunge poser, hvis du har lyst til detneste gang du handler hos oss" Ærlig talt, må alle i hele den store verden ha på seg silkehansker for dere?

Er det oppbevaringsbokser, som er gratis i nruk og med lås, og det er skiltet om disse, forstår jeg virkelig ikke hvorfor kunder ikke kan rette seg etter butikkens ønske.

Endret av Bobeline
Skrevet (endret)
Jeg har til gode å oppleve dette enda, men uansett så har jeg mangfoldige ganger hatt med meg poser inn i butikken når jeg handler. Jeg kommer overhodet ikke til å ligge fra meg poser i verken oppbevaringsbokser, bak kassen, inne på kontoret eller hvor det enn er de skal være. Det er fullstendig uaktuelt. De kan gjerne få se i posene når jeg skal betale for varene, men jeg ligger ikke fra meg posene noen steder.

I oppbevaringsbokser, med lås tar kunden med seg nøkkelen til sin boks, slik at det ikek er noen andre som skal få ut posene til denne kunden. De fleste vil nok legge merke til hvis noen prøver å bryte opp disse da oppbevaringsboksene gjerne er plassert ved inngangen, som igjen er like ved kassene.

Så oppbevaringsboksene som vi diskuterer er sikre, og ikke tilgjengelige for andre. Det er stor forskjell på disse og åpne rom, ubevoktede kasser og lignende der alles eiendeler samles under ett uten kontrolltiltak. Det er to svært forskjellige ting, og det første er et bra tiltak. Der er det ikke vanskelig å respektere butikkens "forbud" som du kaller det.

Endret av Bobeline
Skrevet (endret)
Nå  henviste jeg til at posene f eks skal bak kassene. Uansett så er sånt uaktuelt for meg.

Du nevnte oppbevaringsboksene i samme kategori... Så kommentaren fra gjest er svært treffende.

Endret av Bobeline
Skrevet

Vi har forresten oppbevaringsbokser som vi oppfordrer alle å bruke. De står der borte. Og så slenger man på et smil.

Skrevet
Hadde det stått skilt om at jeg måtte legge igjen tingene mine før jeg gikk inn i butikken, hadde jeg gått til en annen butikk.

De Har sånn på polet i byen, men der har jeg liksom ikke noe valg siden det er det eneste stedet jeg kan kjøpe vin og sprit (utenom HB)

Så det er ikke så vanskelig likevel når dere må... Det er vel den store forskjellen på Vinmonopolet og Obs. Der må regelen respekteres, mens andre steder kan dere rope om dårlig service og true med å gå til konkurrenten.

Skrevet
(...)

Oppbevaringsboksene som vinmonopolet har innført i mange selvbetjente pol, synes jeg er en smart og god løsning. Heller det enn å slenge fra seg alle tingene i en haug og sette opp skilt "du er mer enn gjerne velkommen til å stjele tingene mine som bare ligger her og venter på deg".

Vi har forresten oppbevaringsbokser som vi oppfordrer alle å bruke. De står der borte. Og så slenger man på et smil.

Enig i begge. Og slik forstod jeg også kommentaren til ekspeditrisen på Obs.

Skrevet
Morsomt at du vet hvordan man driver butikk og at jeg ikke er i stand til det, når du ikke skjønner noe så enkelt som at folk driver butikk for å tjene penger.

SELVSAGT er det forskjell på kunder. Det er en av greiene med å jobbe i serviceyrke - å gi folk det de vil ha. Ingen vil ha det samme. Alle er like unike. Jeg får faktisk ofte skryt for god service, og har drøssevis med faste kunder som er like fornøyd hver gang. Det er helt garantert en og annen som ikke er fornøyd, men ingen kan glede alle - selv om det jo selvsagt hadde vært fint.

(...)

Videre tror jeg at faste kunder som betyr mye for butikken er lettere å få til å innrette seg etter tiltak da de kjenner butikken bedre, enn de som bare er innom noen ytterst få ganger (slik som trådstarter). Når en kjenner butiken, vet også om det er oppbevaringsbokser der og andre ting.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Videre tror jeg at faste kunder som betyr mye for butikken er lettere å få til å innrette seg etter tiltak da de kjenner butikken bedre, enn de som bare er innom noen ytterst få ganger (slik som trådstarter). Når en kjenner butiken, vet også om det er oppbevaringsbokser der og andre ting.

Jupp. De vet hva de får og kommer tilbake fordi de er fornøyd med tingenes tilstand.

Skrevet
Jupp. De vet hva de får og kommer tilbake fordi de er fornøyd med tingenes tilstand.

Ikke sant.

Helt ærlig, synes jeg det er viktigere å ta vare på disse kundene, enn kunder som "bare er innom". Det er de faste kundene en lever av.

Greit nok er det fint å få nye kunder, men når alt de gjør er å lage spetakkel og oppføre seg ufint, tror jeg ikke butikken er tjent med dem. Da er det bedre å rette fokuset mot de allerede eksisterende kundene.

Skrevet
Enig i begge. Og slik forstod jeg også kommentaren til ekspeditrisen på Obs.

Synes det er rart at du greier å tolke det ut av det trådstarter skriver, uten å ha vært der selv. Det er jo hun som var der og opplevde hvordan ekspeditrisen snakket til henne.

Skrevet
Synes det er rart at du greier å tolke det ut av det trådstarter skriver, uten å ha vært der selv. Det er jo hun som var der og opplevde hvordan ekspeditrisen snakket til henne.

Der er klart, noen har tolket det negativt mens andre har tolket det positivt. Det kommer helt an på hvordan en leser setningen og hvordan en forstår ordene. Jeg ser ingen negative ord i den, men det er det mange andre som gjør (uten at noen har kommentert deres evne til å tolke episoden uten å ha vært personlig til stede).

Skrevet (endret)
I oppbevaringsbokser, med lås tar kunden med seg nøkkelen til sin boks, slik at det ikek er noen andre som skal få ut posene til denne kunden. De fleste vil nok legge merke til hvis noen prøver å bryte opp disse da oppbevaringsboksene gjerne er plassert ved inngangen, som igjen er like ved kassene.

Så oppbevaringsboksene som vi diskuterer er sikre, og ikke tilgjengelige for andre. Det er stor forskjell på disse og åpne rom, ubevoktede kasser og lignende der alles eiendeler samles under ett uten kontrolltiltak. Det er to svært forskjellige ting, og det første er et bra tiltak. Der er det ikke vanskelig å respektere butikkens "forbud" som du kaller det.

Vel, jeg har jo et valg har jeg ikke? Om jeg vil bruke boksene eller ikke?

Butikken kan ikke si at kundene SKAL bruke boksene. Jeg er ikke vanskelig, men jeg kommer aldri til å sitte fra meg posene bak kassen eller i oppbevaringsbokser.

Jeg liker bare ikke å gjøre det, jeg vil helst holde øye og orden på posene selv.

I våre butikker er det ikke en sånn ordning, så her kan jeg ta med meg posene inn uten problem. Greit nok at man kan velge om man vil bruke oppbevaringsbokser eller ikke, men butikken kan ikke si at man skal eller så får man ikke lov til å handle der, for å sitte det litt på spissen. Gjør de det, så kan det hende at de får en del misfornøyde kunder og det vil jo de helst unngå.

Endret av Kittykat
Skrevet

Jeg liker ikke å legge fra meg tingene, om jeg er på polet eller ikke.

Men der får jeg sure tryner hvis ikke.

Uansett så liker jeg ikke hvis alle skulle se på meg som en potensiel tyv, og jeg vil bare ikke legge fra meg tingene.

Hvis jeg vil ha med meg tingene må jeg få lov til å ha med meg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...