Gå til innhold

Skal aldri handle på Obs! mer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier bare å legge det jeg måtte ha av bæreposer og vesker på båndet jeg. Noen ganger sjekker de og andre ganger bare skyver de det videre nedover med de andre varene. Ikke noe problem for meg, og ikke noe problem for dem. Dessuten skal det mye til for at jeg føler meg mistenkeliggjort, for jeg skjønner faktisk at de ikke kjenner meg, og selv om jeg skulle se ut som uskyldigheten selv så sier det ingenting om jeg har puttet noe jeg ikke skulle i posen/veska.

Kom dere ned av pidestallen da folkens! Hvis dere er litt hjelpsomme så eliminerer dere faktisk mistenkeliggjøringen! Det koster ikke mange kaloriene det altså!

Skrevet
Hadde noen bedt meg om å legge posen på rullebåndet hadde jeg bedt vedkommende ryke og reise. For da være måte på til behandling en skal finne seg i. Man stopper ikke folk og spør om de stjeler om de ikke er 100% sikker på at det er tilfelle. Butikken eksisterer utelukkende fordi noen gidder å handle der!

Det er nemlig VI som må betale for alt svinnet.

Hvis du ikke vil betale for svinnet, burde du jo være villig til å vise du ikke stjeler da! Hva er problemet med å legge posen på rullebåndet egentlig? Sliten kanskje etter en lang handletur?

Skrevet
Tja, som oftest er det mulig å se om en person er en typisk nasker eller ikke. Men uansett, så vidt jeg vet så har ikke butikkpersonalet lov til å ransake deg med mindre de faktisk har sett at du har tatt noe.

Naskerne består hovedsaklig av narkomane (de kan i enkelte tilfeller synes svært godt) og middelaldrene og eldre kvinner. Det er også middelaldrene kvinner som står for den største delen av bedrageri, dokumentforfalsk og svindel.

Så nei, det er ingen som ser ut som en "typisk nasker"...

Skrevet

Enig med de som sier at du nok overreagerer litt. Jeg vet jo ingenting om hvordan kassadamen uttrykte seg, så vi har bare ditt ord på at hun sa det på en krass eller uhøflig måte. Jeg har aldri vært i en butikk som krever at handleposer eller bager skal legges i bokser utenfor butikker, heller ikke på selvbetjente vinmonopol, men hadde det stått skilt om dette eller jeg hadde fått beskjed om det av personalet ser jeg ingen problemer med å bruke de få sekundene det tar på å legge tingene mine i en boks. Jeg kan godt forstå at mange butikker sliter med til dels mye svinn, de vet ikke hvem som stjeler og det er da ingen personer det skinner "tyv" av. Synes de som sier at de aldri ville gått i en slik butikk er rimelig tåpelige. Er dette virkelig noe å lage så mye bråk for?

Skrevet

I min del av landet er det veldig uvanlig å ikke kunne ta med seg tingene sine inn i en matbutikk.

Når man er ute og handler på en lørdag, skal det (for meg i allefall) litt til at man ikke går og bærer på andre poser. Man går jo ikke FØRST i matbutikken hvis man er ute på handletur! Da blir jo melken varm? :)

Har aldri hørt om at man MÅ legge fra seg ting i en boks for å få lov til å handle.

Hadde nok blitt snurt hvis de bare sa dette til meg, og ikke til de andre i køen, og ikke på en hyggelig måte.

Skrevet
I min del av landet er det veldig uvanlig å ikke kunne ta med seg tingene sine inn i en matbutikk.

Når man er ute og handler på en lørdag, skal det (for meg i allefall) litt til at man ikke går og bærer på andre poser. Man går jo ikke FØRST i matbutikken hvis man er ute på handletur! Da blir jo melken varm?  :)

Har aldri hørt om at man MÅ legge fra seg ting i en boks for å få lov til å handle.

Hadde nok blitt snurt hvis de bare sa dette til meg, og ikke til de andre i køen, og ikke på en hyggelig måte.

Det er ikke mange butikker som har tilbudet om oppbevaringsbokser, så det er ikke det første jeg ser etter når jeg går inn i en butikk. Dette er et tilbud som butikken har iverksatt for å redusere sjansene for tyveri, og for at kunder kan legge tunge bæreposer og vesker av større størrelse igjen utenfor butikken. Butikker som pålegger sine kunder å legge igjen større vesker og poser har skilt om dette ved inngangsdøren, og de må gi et tilbud som er sikkert for deres kunder (som oppbevaringsbokser).

Det er ikke meningen at verdigjenstander og mindre håndvesker skal låses inn, eller bli lagt til side utenfor butikken.

Nei, det er nok ikke så vanlig for folk å handle i matbutikken først og deretter ta en lengre handle- elelr kikkerunde i andre butikker. Og siden det er færre butikker som har oppbevaringstjenste enn de uten, forstår jeg virkelig ikke hva som er problemet med at de butikkansatte forteller om oppbevaringstilbudet sitt? Hvor mange ganger har dere vel ikke stått bak folk med mange poser og lignende som bruker lenger tid på å handle enn de fleste andre?

Ærlig talt, er dere virkelig så hårsåre at dere ikke tåler å høre om dette? Det finnes større problemer og fornærmelser en kan ta seg nær av i verden enn denne bagatellen.

Skrevet
Hvis du ikke vil betale for svinnet, burde du jo være villig til å vise du ikke stjeler da! Hva er problemet med å legge posen på rullebåndet egentlig? Sliten kanskje etter en lang handletur?

Svinn i butikken må nok eieren selv stå for. Jeg forventer meg service i den butikken jeg kommer inn i og uten å bli bedt om vise hva jeg har handlet fra før av. Det er faktisk jævlig frekt det!

Da får de heller finne på smartere måter å ta naskere på.

Stikkordet er burde vel SERVICE. Man yter ikke service ved å indirekte mistenkliggjøre alle som kommer inn døren.

Dessuten er jeg stor og sterk, så nei jeg blir ikke sliten! :ler:

Skrevet
Svinn i butikken må nok eieren selv stå for. Jeg forventer meg service i den butikken jeg kommer inn i og uten å bli bedt om vise hva jeg har handlet fra før av. Det er faktisk jævlig frekt det!

Stikkordet er burde vel SERVICE. Man yter ikke service ved å indirekte mistenkliggjøre alle som kommer inn døren.

Dessuten er jeg stor og sterk, så nei jeg blir ikke sliten!  :ler:

Svinn er det kundene som må betale for. Det er dårlig butikk for butikkeieren å dekke tapet selv. Varene er priset slik at de skal dekke tapet for varer som uærlige mennesker stjeler.

Oppbevaringsbokser er en form for service, og en måte å redusere sjansene for nasking. Hvorfor skriker dere opp om service bare fordi dere ikke liker tiltaket som er iverksatt?

Vil dere heller bli overvåket av kameraer og vektere i sivil? Det koster mer, men som kunder vil dere vel mer enn gjerne betale denne regningen også?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Dessuten er jeg stor og sterk, så nei jeg blir ikke sliten!  :ler:

Og hvor tror du butikkeierens penger kommer fra? Tror du han driver butikk for å yte SERVICE til deg? Newsflash, snuppa: Han gjør det for å tjene penger. Akkurat som du jobber for å tjene penger.

Han lever AV deg, ikke FOR deg. Stor forskjell.

Skrevet
Og hvor tror du butikkeierens penger kommer fra? Tror du han driver butikk for å yte SERVICE til deg? Newsflash, snuppa: Han gjør det for å tjene penger. Akkurat som du jobber for å tjene penger.

Han lever AV deg, ikke FOR deg. Stor forskjell.

Bare å kjøre på det! så kan du jo se hvor stor kundekretsen blir etterhvert. Det fine med kunder er at hvis en blir dårlig behandlet i en butikk, tar ikke akkurat lange tiden før flere vet om det.

Så leng jeg ikke opplever å få god service fra en butikk, går jeg ganske enkelt til konkurrenten.

Så kan jo eieren bare sitter der med :skjeggebass: i postkassen ;)

Skrevet
Bare å kjøre på det! så kan du jo se hvor stor kundekretsen blir etterhvert. Det fine med kunder er at hvis en blir dårlig behandlet i en butikk, tar ikke akkurat lange tiden før flere vet om det.

Så leng jeg ikke opplever å få god service fra en butikk, går jeg ganske enkelt til konkurrenten.

Så kan jo eieren bare sitter der med  :skjeggebass: i postkassen ;)

Det er greit nok. Men utgangspunktet i denne tråden er en spesiell hendelse, og etter mitt syn var det ikke dårlig service å opplyse om oppbevaringsbokser. De jagde jo ikke kunden tilbake til oppbevaringsboksene og tvang h*n til å låse inn posene...

Videre regner jeg med at når folk hører om episoder som viser til dårlig service, klarer de å skille mellom hva som er dårlig service, og hva som ikke er det. For eksempel en butikk som ikke tar i mot reklamasjon, når kunde har garantibevis og kvittering, sammenlignet med disse oppbevaringsboksene.

Videre er serviceopplevelsen svært individuell. Hva du opplever som dårlig service, kan for meg være god service. Dette fordi vi har ulike forventninger til butikkene eller forhandlere vi handler hos.

Skrevet

Det finnes fremdeles forskjellige måter å si ting på. Jeg tolket ut i fra trådstarters innleggg at damen bak kassen var sur og hadde en lite hyggelig tone. Jeg beskylder ikke engang kunder jeg VET har gjort feil for ting. Jeg holder en hyggelig tone slik at ikke situasjonen blir ubehagelig for noen av oss. Om man har en jævlig dag så trenger man ikke la det gå ut over kundene.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Bare å kjøre på det! så kan du jo se hvor stor kundekretsen blir etterhvert.

Økende.

Tror du ikke ser forskjellen på å drive butikk og veldedighet.

Service, ja selvsagt, men ikke for enhver pris. En del kunder skremmer faktisk bort andre kunder også. Da er det greit å "få dem ferdig handlet" så fort som mulig, i stedet for å stå og dille med dem i timesvis for at de skal være så ytterst greie å kjøpe en pakke dent som de kommer og bytter i morgen. Da har det gått 35 kunder ut av butikken, som ellers ville handlet for kanskje 10 000 kr hvis det ikke var for den ENE kunden som stod og hylte om dårlig service - før ekspeditøren en gang har fått åpnet munnen.

Skrevet
Da jeg sist skulle inn på Elkjøp, sto det at veske/bag skulle settes igjen ute i gangen, bak disken (ubevoktet) hos reparatørene/lageret som var der...

Jeg setter IKKE fra meg veska mi der nei !

Kom med et oppbevarings-skap som står iøyenfallende til, så er det greit.

Ikke morro å ha sånne tendenser i butikkene våre...

La merke til at Coop Mega på Tøyen sentrum også har fått et skilt om at man skal legge vesker/poser ved kassene.

Ja særlig, jeg legger IKKE fra meg vesken på et tilfeldig sted. Hvordan i alle dager skal de kunne sjekke at riktig person tar med seg riktige eiendeler.

Ingen som handlet der idag gjorde det..ikke jeg heller. Hvis de begynner å mase om dette så finner jeg heller en annen butikk.

Skrevet
Det finnes fremdeles forskjellige måter å si ting på. Jeg tolket ut i fra trådstarters innleggg at damen bak kassen var sur og hadde en lite hyggelig tone. Jeg beskylder ikke engang kunder jeg VET har gjort feil for ting. Jeg holder en hyggelig tone slik at ikke situasjonen blir ubehagelig for noen av oss. Om man har en jævlig dag så trenger man ikke la det gå ut over kundene.

Det finnes like mange måter å si ting på, som det finnes måter å tolke et utsagn på. Når jeg leste trådstarters innlegg tolket ikke jeg det dithen at ekspeditrisen sa kommentaren i en sur tone. Videre synes jeg ikke ordene som stod der vitnet om en uhøflig tone. Med andre ors så kan en kunde ta seg nær av noe, mens andre igjen ikke ser hva problemet er, eller blir glad for hva som blir sagt eller gjort.

Om en har en dårlig dag, skal ikke det gå ut over kundene. På den annen side synes jeg heller ikke at det er rett av kunder å herse med butikkansatte, eller å være uhøflige eller spydige mot dem. Skjønt av innlegg på dette forumet er tendensen at det er vanlig, og nesten forventet oppførsel av kunder.

Skrevet
La merke til at Coop Mega på Tøyen sentrum også har fått et skilt om at man skal legge vesker/poser ved kassene.

Ja særlig, jeg legger IKKE fra meg vesken på et tilfeldig sted. Hvordan i alle dager skal de kunne sjekke at riktig person tar med seg riktige eiendeler.

Ingen som handlet der idag gjorde det..ikke jeg heller. Hvis de begynner å mase om dette så finner jeg heller en annen butikk.

Å legge igjen vesker og poser på et ubevoktet sted, der det ikke er kontroll med hvem som får tilbake (tar) hvilke vesker og poser blir noe annet. Det er vel ingen som legger igjen tingene sine hvis de vet at det ikke er noen som passer på?

Men oppbevaringsbokser som det er nøkkel til, og som er gratis kan ikke sammenlignes med åpne og ubevoktede kasser. For oppbevaringsboksene ivaretar sikkerheten til kunden om at det ikke er noen uvedkommende som kan ta deres ting.

Skrevet
Å legge igjen vesker og poser på et ubevoktet sted, der det ikke er kontroll med hvem som får tilbake (tar) hvilke vesker og poser blir noe annet. Det er vel ingen som legger igjen tingene sine hvis de vet at det ikke er noen som passer på?

Men oppbevaringsbokser som det er nøkkel til, og som er gratis kan ikke sammenlignes med åpne og ubevoktede kasser. For oppbevaringsboksene ivaretar sikkerheten til kunden om at det ikke er noen uvedkommende som kan ta deres ting.

Ja, jeg skjønner selvfølgelig at det er to forskjellige ting...

Men det er litt i samme gate. Om Mega skulle få oppbevaringsbokser så hadde jeg heller gått 100 meter videre og handlet på Bunnpris.

Skrevet
Ja, jeg skjønner selvfølgelig at det er to forskjellige ting...

Men det er litt i samme gate. Om Mega skulle få oppbevaringsbokser så hadde jeg heller gått 100 meter videre og handlet på Bunnpris.

Det er jo bare oppbevaringsbokser for store ting (vesker og poser) og ikke til håndveskene våre.

Så jeg forstår rett og slett ikke problemet. Er det så ille å måtte låse inn store poser og vesker, i stendfor å la disse ta halvparten av plassen i handlevognen?

Oppbevaringsbokser er ikke dårlig service, men et tiltak for å redusere svinn og nasking i butikkene.

Skrevet

Jeg har nesten alltid på meg en sekk når jeg handler.

Og de gangene jeg ikke har på meg skolesekk, så har jeg allikevel en sekk som jeg bruker til å bære med meg varene. Mister litt av poenget hvis den må låses inn før jeg handler....

Skrevet
:overrasket: er det frekt å henvise til oppbevaringsboksene hvis de har en policy om at kunder ikke skal ta med seg masse poser og sekker inn i butikken? Det må da være en real ting å be om for å beskytte seg (og oss!!) mot butikktyver?

Det var frekk, sånn om hun kassadamen tok problemet opp på!

Hadde de det sånn på den obs butikken at man ikke kunne ta med seg ting inn, kunne hun forklart det på en HYGGELIG måte.

Selv om butikker opplever at en del blir stjålet, har jo ikke kassadamene noe med hva man har i vesken/posene som man hadde med seg inn i butikken (kommenterer det du sa tidligere, om å legge posene opp på samle båndet.)

Jeg syntes ikke TS overreagerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...