Gå til innhold

Skal aldri handle på Obs! mer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det hadde skjedd meg hadde ikke jeg handlet der mer heller. Jeg bruker aldri sånne bokser, og i dette landet er man uskyldig inntil det motsatte er bevist. Makan.

Skrevet
Men jeg skjønner ikke helt problemet med å bruke boksene hvis det er påbud om det, så sant det er nok til alle som må bruke dem og at de er gratis, og at de står lettvint til. Tar maks 30 minutter å legge alt inn i boksen og 30 sekunder og ta det ut igjen.

Det burde jo være grunn nok til å droppe det, spør du meg :ler:

Sorry, kunne ikke dy meg... :sjenert:

Skrevet

Kanskje det så ut som om du sleit litt med alt du bar i tillegg til det du skulle handle i butikken? Ba hun om å se oppi posene dine?

For min del høres det ut som om du overreagerte, men nå vet jo ikke jeg hvordan hun sa det heller.

Skrevet
Kanskje det så ut som om du sleit litt med alt du bar i tillegg til det du skulle handle i butikken? Ba hun om å se oppi posene dine?

For min del høres det ut som om du overreagerte, men nå vet jo ikke jeg hvordan hun sa det heller.

Tenkte jeg også. Det kan hende det bare var for å opplyse om at neste gang kunne man legge ting inn i en slik boks slik at man slapp drasse med seg masse greier i tillegg til det man skulle handle.

Skrevet
Skjønner ikke helt jeg... det er da verken beskrevet noe surt eller krasst tonefall eller noen dårlig formulering synes jeg. Etter det som står i hovedinnlegget ble ts kun oppfordret til å bruke boks neste gang.

Er folk virkelig så hårsåre at de får fullstendig hetta når noen ber dem om å gjøre noe de ikke har funnet ut av seg selv? Har det noe å gjøre med at dama satt i kassa på butikken og derfor ikke må tillate seg å be noen om å gjøre noe som helst, og i hvert fall ikke en betalende (tenk!) kunde?

Enig! Det får være grenser for overeagering..

Skrevet
lettvint til. Tar maks 30 minutter å legge alt inn i boksen og 30 sekunder og ta det ut igjen.

Hupps, det gikk litt fort ja..... det skulle stå sekunder...

Skrevet
Ja, jeg syns du overreagerer. Butikkene opplever enormt mye svinn. Det betyr ikke at hun mistenkte deg for å ha stjålet, men saken er vel at det ikke står stemplet "butikktyv" i panna på de som stjeler. - låse inn alle posene sine før man går inn.

Butikken kjenner ikke DEG, de vet ikke noe om DEG og hvilke kategori du er i, men de vet at NOEN stjeler og prøver å hindre dette med mange ulike midler. Det får vi som er ærlige kunder se som en fin ting.

Hadde noen bedt meg om å legge posen på rullebåndet hadde jeg bedt vedkommende ryke og reise. For da være måte på til behandling en skal finne seg i. Man stopper ikke folk og spør om de stjeler om de ikke er 100% sikker på at det er tilfelle. Butikken eksisterer utelukkende fordi noen gidder å handle der!

Det er nemlig VI som må betale for alt svinnet.

For en mongo butikk du jobber i da!

Derfor er det ganske greit å legge poser man har med seg fra andre butikker PÅ kassebåndet slik at personen i kassa kan ta en rask titt nedi, eller gjøre som man har mulighet til på OBS!

Fordi at butikken egentlig går ut ifra at alle er potensielle småkjeltringer?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Fordi at butikken egentlig går ut ifra at alle er potensielle småkjeltringer?

Fordi hvis folk vet at hvis kassadama kommer til å be om å få se i posen, så putter de ikke noe oppi der.

Hvordan skal de som sitter i kassa se forskjell på en som stjeler og en som ikke gjør det? Hvis du ikke har noe å skjule, så ser jeg ikke problemet med å vise fram posen.

Noen blir så fanatisk hysteriske når det er snakk om en liten og ubetydelig sjekk, og dramatiserer så til de grader at SELVFØLGELIG blir det ubehagelig for dem selv. Det kunne vært to sekunder hvor ingen følte seg støtt, og så gjør de et stort nummer ut av det i stedet. Er det rart disse menneskene blir mistenkeliggjort? De gjør det helt selv. Prøv å se litt forbi din egen nesetipp, og oppdag at sånne små sjekker gjør at svinnet til butikkene synker rimelig dramatisk. Og det er det forbrukeren, altså deg, som nyter godt av.

Skrevet
Skjønner ikke helt jeg... det er da verken beskrevet noe surt eller krasst tonefall eller noen dårlig formulering synes jeg. Etter det som står i hovedinnlegget ble ts kun oppfordret til å bruke boks neste gang.

Er folk virkelig så hårsåre at de får fullstendig hetta når noen ber dem om å gjøre noe de ikke har funnet ut av seg selv? Har det noe å gjøre med at dama satt i kassa på butikken og derfor ikke må tillate seg å be noen om å gjøre noe som helst, og i hvert fall ikke en betalende (tenk!) kunde?

(...)

Helt enig.

Er det virkelig så farlig om en butikkansatt informerer en kunde om oppbevaringsboksene?

De butikkansatte er i butikken hver dag og vet godt hvor ting er plassert eller hvilke rutiner som kan gjøre handleopplevelsen bedre for kundene. Kundene tilbringer ikke hver dag i samme butikk, og noen butikker besøker kundene sjelden. Hvordan skal en kunde dda vite om oppbevaringsbokser, eventuell gratis parkeing og så videre?

Når butikkansatte informerer meg om slike ting som oppbevaringsbokser eller parkeringsmuligheter, blir jeg glad for det. Så langt er det ingen som har kommentert dette i negativt tonefall, eller når jeg har lite å bære på. Så jeg har gått ut i fra at de sier fra for å vennlige, slik at jeg slipper å bære så mye inne i butikken når jeg handler.

For eksempel så var det en butikkansatt ved en større butikk i hovedstaden som informerte meg om at butikken hadde gratis parkering for sine kunder i parkeringshuset. Frem til da hadde jeg betalt for parkeringen ved en privat parkeringsplass, så jeg ble veldig glad for opplysningen. Han som jobbet ved butikken fortalte meg dette, når han ikke var på jobb og gikk forbi meg når han skulle til bussen. Skal jeg da bli fornærmet over at han fortalte meg noe jeg ikke visste?

Skrevet
(...)

Hvordan skal de som sitter i kassa se forskjell på en som stjeler og en som ikke gjør det? (...)

Noen blir så fanatisk hysteriske når det er snakk om en liten og ubetydelig sjekk, og dramatiserer så til de grader at SELVFØLGELIG blir det ubehagelig for dem selv. Det kunne vært to sekunder hvor ingen følte seg støtt, og så gjør de et stort nummer ut av det i stedet. Er det rart disse menneskene blir mistenkeliggjort? De gjør det helt selv. Prøv å se litt forbi din egen nesetipp, og oppdag at sånne små sjekker gjør at svinnet til butikkene synker rimelig dramatisk. Og det er det forbrukeren, altså deg, som nyter godt av.

Enig.

Etter min erfaring er det kundene som roper mest, som har noe å skjule... Nå jobber ikke jeg i en butikk. Men det er likevel de kundene som ikke har orden i sakene, eller kunder som prøver å lure meg som roper og smeller når de ikke får viljen sin trumfet igjennom.

Forresten, tror dere virkelig at det er mulig å se på en person så vet dere om denne personen er kriminell eller ikke? Denne teorien om at kriminelle tendenser kan gjenspeiles i en persons utseende, har kriminologene forkastet for lenge siden.

Skrevet

Jøss så mange selvhøytidelige folk det finnes.Reagere på en slik bagatell!!

Skrevet
Forresten, tror dere virkelig at det er mulig å se på en person så vet dere om denne personen er kriminell eller ikke? Denne teorien om at kriminelle tendenser kan gjenspeiles i en persons utseende, har kriminologene forkastet for lenge siden.

Tja, som oftest er det mulig å se om en person er en typisk nasker eller ikke. Men uansett, så vidt jeg vet så har ikke butikkpersonalet lov til å ransake deg med mindre de faktisk har sett at du har tatt noe.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Tja, som oftest er det mulig å se om en person er en typisk nasker eller ikke. Men uansett, så vidt jeg vet så har ikke butikkpersonalet lov til å ransake deg med mindre de faktisk har sett at du har tatt noe.

Øh. Nei. Det er faktisk klin umulig. Du kan jo TRO at du vet hvem som nasker, men det gjør du ikke.

Skrevet (endret)
Øh. Nei. Det er faktisk klin umulig. Du kan jo TRO at du vet hvem som nasker, men det gjør du ikke.

:Nikke: jeg tok en bestemor med barnebarnet sitt med seg en gang. De var helt vanlige, man kunne ikke se at de skulle naske.

Ofte er det de man ikke mistenker som stjeler mest.

Endret av Arwen
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
:Nikke: jeg tok en bestemor med barnebarnet sitt med seg en gang. De var helt vanlige, man kunne ikke se at de skulle naske.

Ofte er det de man ikke mistenker som stjeler mest.

Har vært på sikkerhetskurs med foredragsholder fra Securitas, og han kunne fortelle at han hadde tatt alt fra uteliggere til direktører med BMW i parkeringshuset.

Det er slett ikke uvanlig at folk bruker barna sine for å naske. Det er heller ikke umulig å naske en 32" flatskjerm-tv, i hvert fall ikke hvis kjerringa di går med burka. (Fakta faen) Gamle bestemødre som stjeler alt fra shampo til dvd-plater. Unge jenter som opererer i gjenger på 2-15, noen avleder og de andre stjeler. Både fra butikken og andre kunder.

Så kom ikke her og si at ikke du ser ut som en nasker, eller vet hvordan en nasker ser ut.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du synes det var ubehagelig,men ja jeg synes du overreagerer.Det er tross alt vanlig å legge fra seg bag/poser når man skal handle.Jeg pleier selv å spørre de som sitter i kasse om jeg kan sette tinga mine bak kasse og henter det når jeg skal betale

Skrevet
Har vært på sikkerhetskurs med foredragsholder fra Securitas, og han kunne fortelle at han hadde tatt alt fra uteliggere til direktører med BMW i parkeringshuset.

Det er slett ikke uvanlig at folk bruker barna sine for å naske. Det er heller ikke umulig å naske en 32" flatskjerm-tv, i hvert fall ikke hvis kjerringa di går med burka. (Fakta faen) Gamle bestemødre som stjeler alt fra shampo til dvd-plater. Unge jenter som opererer i gjenger på 2-15, noen avleder og de andre stjeler. Både fra butikken og andre kunder.

Så kom ikke her og si at ikke du ser ut som en nasker, eller vet hvordan en nasker ser ut.

Jeg påstår ikke at det er en stereotype personer som nasker utseendemessig, men det er ofte mulig å se på oppførselen deres.

Skrevet
Jeg påstår ikke at det er en stereotype personer som nasker utseendemessig, men det er ofte mulig å se på oppførselen deres.

Noen kan man se det på,ja, men de aller aller fleste som nasker ofte har lært seg hvordan man ikke blir tatt. Blant de mange jeg har tatt i min karriere som butikkmedarbeider er det noen få som så mistenkelige ut. Resten var helt vanlige mennesker. Det er en vanlig feiloppfatning at man kan se på noen at de vil naske. På securitaskurset jeg har tatt sa de akkurat dette - ikke forvent at du kan se hvem som vil stjele og hvem som ikke vil stjele.

Men til tema - jeg synes trådstarter overreagerte. Var kassadamen spydig er det en ting, men informerte hun om oppbevaringsboksene ser jeg ikke problemet!

Skrevet

på obs her jeg bor er det ingen skap man kan låse inn posene sine... men står på et skilt at man ikke skal medbringe sekker og vesker. har alltid med meg veska mi inn jeg da.. ikke fått reprimande (slik det skrives? hehe) på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...