Gå til innhold

Nå trenger du ikke gå ned mer

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg startet å slanke meg noen få uker etter jul Satte meg et mål, og frem til det målet er det nå 8-10 kilo igjen. Jeg er stolt av hva jeg har klart å gjennomføre denne våren og sommeren, og har hatt god støtte fra de rundt meg.

Men nå begynner støtten å forsvinne, nå kommer kakene på bordet og presset om å spise mer. Jeg er ikke fornøyd ennå, og skjønner ikke hvorfor ikke folk kan godta det. Jeg vil ned alt nå, og trenger derfor fortsatt støtten fra familie og venner. Selv om jeg nå er innenfor normalen av vekt, så kan jeg vel få støtte til de siste kiloene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viss du oppgir den vekten du hadde i utgangspunktet, hvor vekten står nå, og hva målet du har satt deg er, samt høyden din, kan det være litt enklere for oss å komme med tilbakemeldinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du oppgir den vekten du hadde i utgangspunktet, hvor vekten står nå, og hva målet du har satt deg er, samt høyden din, kan det være litt enklere for oss å komme med tilbakemeldinger...

Så klart. Jeg er 170 høy, veide i utgangspunktet 87 kilo. Veier i dag 73 kilo og ønsker å gå ned til 65 kilo.

65 kilo på den høyden skulle vel være ganske passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart. Jeg er 170 høy, veide i utgangspunktet 87 kilo. Veier i dag 73 kilo og ønsker å gå ned til 65 kilo.

65 kilo på den høyden skulle vel være ganske passe?

Det høres bra ut det, flink jente! Jeg ville sagt fra til de nærmeste "vanskelig å la være å ta når det står fremme, trenger litt "hjelp".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har vært flink! Og målet du har satt deg høres bra ut! Så synes de fortsatt burde støtte deg gjennom de siste kiloene. Jeg også ville sagt fra til de nærmeste. Det er jo greit at de setter frem kaker, men hva med å si at det hadde vært fint med noen litt sunnere alternativ i tillegg - siden du fortsatt slanker deg...

Lykke til videre! Tror det kommer til å gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg opplevde det samme da jeg var ca 5-6 kg fra det jeg hadde satt meg som mål.

Jeg var kjempeinnstilt på å gå ned de siste kiloen men "alle" rundt meg sa at nå må du snart stoppe. Enden på visen ble at jeg ikke klarte å stå i mot. Ble også etterhvert drittlei etter å ha vært på slanking leeenge. Har nå lagt på meg litt igjen og har nå nærmere 10 kg ned til målet. Utrolig kjedelig.

Janteloven spiller nok også litt inn her. Når man klarer å gå ned mye i vekt blir de som ikke klarer det selv misunnelig. Det er noe i strofen om at "det er greit at du blir slank, bare du ikke blir tynnere enn meg". Hvorfor må kvinner oppføre seg slik overfor hverandre?

Endret av orakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har både hørt, og sikkert sagt det samme. Slik jeg ser det så er det en klønete måte å gi et komplimang på. Ikke noe vondt ment, men mer "du som har blitt SÅ tynn og fin, hvorfor skulle du ønske å bli ENDA penere?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE mist motet, ikke la deg presse!! det er din kropp som du skal være fornøyd med, si det til de! og du kan si takk for komplimentet, men du har satt deg et mål og det skal du nå. samtidig som du ler og sier at du har ikke tenkt til å få anoreksia. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest trådstarter
Tynn = pen?

For meg er det heldigvis ikke det. Jeg tror ikke jeg hadde vært pen som tynn, da kler jeg heller noen kilo for mye tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed om at du fremdeles har ltt igjen til målet ditt og at du håper at de kan støtte deg slik de gjorde i begynnelsen av slankeperioden...

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...