Gå til innhold

"Bedre lykke neste gang"


Annie

Anbefalte innlegg

Hva vet vi om bakgrunnen til denne mannen eller hvordan psyken er?

Mannen er ond ja - men slik drittslenging og hetsing fra andre mennesker kommer han til å dø uansett. Jeg tenker på at en gang var denne mannen ett barn.

Alle mennesker har vært barn. Det betyr ikke at vi ikke har ansvar for våres handlinger som voksen. Det er derfor det er forskjell mellom barn og voksen. Som barn har man begrenset evne til å forstå konsekvens av handlingene sine, det har man ikke som voksen.

Forventer ikke at folk skal forstå det heller.

Jeg er trent til skille mellom menneske og handling.

Grei tanke når det gjelder barn men som annen gjest svarer:

det er ingen handling uten menneske, så det er vel ganske unaturlig å skulle skille mellom de to da...

The Sun skriver ikke annet enn det de aller fleste intuitivt tenker. Forskjellen er at de i trykketiden burde hatt tid til å la seg styre av annet enn sin manglende impulskontroll.

Det tenkte jeg også på. Media har tiden til impulskontroll, men de har også et større ansvar, etisk, enn den vanlige mann i gata. Det handler om profesjonalitet. Er man profesjonell så har man impulskontroll. Kan hende man tenker en slik reaksjon inni seg, men man roper ikke ut skjellord etc slik som den sykepleieren.

Enig i dette.

Jeg mener og tenker vel stort sett det samme om han her som f.eks den sykepleieren som skal ha ropt etter ham. Forskjellen er at jeg garantert hadde holdt munn i situasjonen, han får ta sin straff uten at jeg trenger å bli bøddel.

At en avis serverer en slik forside syntes jeg uansett er smakløst. (og det mener jeg overhodet ikke i sympati for ham.)

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:  :ler:  :ler:

Kan bli litt vanskelig "å bite av en hovedpulsåre" iogmed at det er den store åren (aorta) som går fra hjertet og som pumper oksygenrikt blod ut til resten av kroppen. Men skjønner poenget da.

Jeg unner han heller å leve med det han har gjort. Syns det er en mer passende straff

egentlig. Han bør ikke slippe så lett unna med selvmord.

Aha, så det er slik vi er skrudd sammen..også jeg som hadde tenkt og bli lege.

Neida, jeg mente naturligvis ikke selve hovedpulsåren, det hadde blitt litt vanskelig, ja.

Men kan "onde" folk repareres upstairs hadde jo det vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motstander av lynsjemobb og har snev av tiltro til rettsystemet. Mennesker som av en eller annen grunn forsøker ta livet sitt syns jeg synd på. Uansett hva de har gjort og hvem de er.

Det betyr ikke at jeg ikke forakter og hater ham for det han har gjort mot disse jentene, men likevel, dere som ler: Er det slik at noen mennesker er fritt vilt og helst kan trakkaseres til døde, bare dere syns handlingen de har gjort er avskyelig nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet vi om bakgrunnen til denne mannen eller hvordan psyken er?

Mannen er ond ja - men slik drittslenging og hetsing fra andre mennesker kommer han til å dø uansett. Jeg tenker på at en gang var denne mannen ett barn.

Ja, mannen var en gang et barn, et totalt uskydig, fordomsfritt barn som alle barn er når de blir født. Hva med å tenke på de faktorene som gjorde at han endte opp som han gjorde? Hvordan han har blitt behandlet selv? Oppvekst? Det er mange faktorer som spiller inn, men det viktigste er nok påvirkninger fra andre mennesker. Jeg nevner ikke dette for å sympatisere eller for å uskyldig gjøre det han gjore, ikke i det hele tatt. Men hva med å tenke litt lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usmakelig, uansett om mannen er et monster. Vi andre kan godt holde oss på et menneskelig nivå.

Godt sagt.

Men det viser også hvordan britene reagerer på sånne saker -det sto jo en stor menneskende utenfor og skrek skjellsord mot ham da rettsaken pågikk. Noe liknende skjedde jo tidlig på 90-tallet, da de hadde den saken med de to 11-åringene som bortføre og drepte en 2-åring -voksne mennesker møtte opp i hopetall for å rope skjellsord og trusler og kaste stein etter guttene. Jeg var også 11 da, og husker enda hvor sjokkert jeg ble over at voksne "vanlige" mennesker kunne oppføre seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...