Gå til innhold

Hva slags boligalarm?


Mrs. B

Anbefalte innlegg

Vi vil ha tyverialarm, men det er jo ganske mange som tilbyr dette og vi synes det er vanskelig å vite hva som er best.. regner med at vi skal ha i hvertfall 2 sensorer.

Noen som har noen leverandører å anbefale?

Og hva betaler dere for å ha alarm?

Takker for svar. :)

Endret av Mrs. B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg fikk tilbud om boligalarm fra Forsikringsselskapet, de senker nemlig premien din hvis du installerer alarm.

Jeg har boligforsikring hos Gjensidige og fikk installert alarm fra Falken Boligalarm. Det kostet 4600 kroner, noe som inkluderte 3 sensorer, operativdeksel, 2 røykvarslere og komplett installering.

Jeg er svært fornøyd med oppfølgningen fra Falken, etter ett lengre strømbrudd ringer de alltid innen 10-15 sek. for å skjekke at alt er i orden og de ringer også alltid hvis alarmen blir utløst og da må man oppgi ett kodeord.

Jeg reiser mye i enkelte perioder og da er det ekstra godt og vite at man har alarm.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Milla, takk for svar. Har sett litt på den til Gjensidige Nor, men må man ikke da også betale en fast pris i måneden? Eller har jeg misforstått? Det må man kanskje samme hvilken type alarm man velger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er denne årsavgiften på da? Er det også 4600? Vi har allerede seriekoblede røykvarslere, så det trenger vi ikke.. får vel kontakte Gjensidige Nor/Falken og høre hva de kan tilby. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde / Ikke innlogget

Vi har alarm hos Securas Direct etter å ha undersøkt priser rundt hos de forskjellige. Grunnen til at jeg valgte Securitas var at jeg fikk 20 prosent avslag gjennom jobben min.

For romføler, 3 røkdetektorer, 1 varmedetektor, 1 "dings" til ytterdøren, 1 ISDN adapter betalte jeg kr. 7.326 - men det var inkludert 20 prosent avslag. I tillegg betaler vi litt over kr. 330,- pr. mnd.

Men mitt råd er å be om pris fra forskjellige selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som skrev innlegget over - det jeg glemte og si var at hos oss var det brannvarslings-systemet som var dyrest. Det blir ikke så kostbart om du kun skal ha innbruddsalarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Skal vi se..... årsavgiften er på 3400 kroner, jeg har delt den i to så jeg får en faktura på 1700 kroner 2 ganger pr. år. Det er absolutt verdt pengene og jeg får betydelig lavere premie hos Gjensidige også. Dessuten gir det meg en trygghetsfølelse når jeg er ute på reise eller er feks. ute på middag en kveld.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Har alarm fra Securitas. En hyggelig mann installerte 2 romfølere, en dørkontakt (alarmen utløses hvis døren åpnes), en røykvarsler, fjernkontroll og kontroll-panel.

Instaleringen kostet kr 6120,- Månedspris er på kr 233,-

Er veldig fornøyd. Fjernkontrollen har en panikk-knapp slik at man kan varsle Securitas om noe skulle skje. Har alltid fjernkontrollen ved sengen om natten :o

Anbefales !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alarm fra Alarm og Lås og er veldig fornøyde. Betaler rundt 2000 per år for abonnement noe som inkl. utrykning både ved brann og tyveri, samt falske alarmer (noen steder må du betale ekstra hvis det viser seg at det er falsk alarm). Installasjonen husker jeg ikke helt hva kom på. Har to røyksensorer, to bevegelsessensorer + en dørsensor.

Har ekstremt dårlig erfaring med Falken og gikk derfor over til annen leverandør. Hva du enn velger, så ikke ta Falkens trådløse alarm, den fungerer rett og slett ikke!

Innhent tilbud fra flere og sett alt sammen opp i et regneark. Noen har høye installasjonskostnader og lavt abonnement, mens andre har en omvendt ordning. Sjekk også bindingstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...