Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2002 #1 Del Skrevet 21. mars 2002 Er det noen som har noen gode råd til meg!? Jeg søler stadig vekk rødvin på klærne mine når jeg er ute/fester, og jeg får de ikke vekk!! *håpløs, ja..* Masse fine nye klær jeg ikke kan bruke fordi flekkene ikke går vekk.. Kjedelig!! Har prøvd med Zalo og Bio-Tex o.l, men ingenting hjelper! Nå har jeg jo vasket klærne, men er det noe som kan fjerne flekkene likevel? Håper noen kan hjelpe meg!! Det er vel ikke så lurt å klore elastiske klær/blonde..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Versace Skrevet 22. mars 2002 #2 Del Skrevet 22. mars 2002 Heisann, jeg fikk omtrent 34 dl med rødvin utover den splitter nye Tommy gensren min som var grå, og veldig dyr for å si det sånn. Skikkelig kvalitet stoff. Jeg tok først litt papir og tørket opp fuktigheten, så hadde jeg masse salt over stedene jeg hadde fått rødvinen, og det hvite teppet. Han som sølte dette og di andre jentene tenkte jeg krise. Jeg tok det, ganske så pent. Dagen etter var alle flekker borte og genseren var helt fin Salt er Undermiddel når det gjelder slike ting siden det trekker til seg all fuktighet. Fant ikke ett eneste merke på genseren eller teppet.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 24. mars 2002 #3 Del Skrevet 24. mars 2002 Som Versace sier, salt er tingen. Men dette funker imidlertidig bare hvis flekken er fersk. Et annet tips som har reddet x antall duker og kjoler for meg er følgende: kok opp melk og hold flekken ned i den kokende melken til den er borte. Det gjør ikke noe at tøyet ditt ikke tåler kokvask, denne behandlingen tåler tøyet. -Så lenge flekken ikke er kjempestor, selvsagt.. Lykke til 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 25. mars 2002 #4 Del Skrevet 25. mars 2002 Ei venninne har tipset meg om at potetmel skal være bedre enn salt... Ellers er tipset å legge det i kaldt vann mens flekken er fersk (ikke varmt!)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyanna Skrevet 25. mars 2002 #5 Del Skrevet 25. mars 2002 Masse kaldt vann MED EN GANG. Løp på badet med en gang det skjer, vreng av deg klesplagget og skyll flekken. Da slipper du å ødelegge plagget med saltrenner også... (bruk hårføner eller håndtørrer til å tørke med)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2002 #6 Del Skrevet 25. mars 2002 Takk for alle gode råd, men det hjelper meg ikke så lenge flekkene er "gamle" og jeg har vasket klærne.. Eneste det med melk kanskje jeg kan prøve?? Hjelper det på vaskede flekker, og er det bare med helt hvite klær en kan gjøre det, Birgitte? Vurderer å klore det som er hvitt, men synes det er litt skummelt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå