Gå til innhold

En husmors bekjennelser


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Velkommen til min nye dagbok! Hvem er jeg? Jente i sin beste alder, gift siden i fjor med min elskede, også kalt Mannen, eller Min bedre halvdel. Vi har en datter på vel 6 måneder – Lille venn - som jeg for tiden er hjemme med i permisjon. Det blir spennende å prøve husmor-tilværelsen en stund, etter mange år i jobb. Jeg fryder meg over å få være så mye sammen med Lille Venn og gleder meg til å følge henne i utviklingen fremover. Hun er et barn som gråter lite (foreløpig), ler mye og elsker å sove (foreløpig). Vi bor ellers i en leilighet midt i Oslo og stortrives med det.

Jeg liker å lage mat, bake, pynte, invitere til selskap. Og kose meg med å spise god mat, se film, lese blader, aviser og bøker, treffe venninner - og shoppe! Kort sagt er jeg en ekte livsnyter! Misliker derimot sterkt å rydde og vaske, dvs disse uendelige rutinene som bare må gjøres om igjen og om igjen uten at man ser en ende på det… Men jeg liker jo å ha det koselig rundt meg da og trives ikke med rot, så jeg skal bli flinkere…

Endret av Martha Stewart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er Lille venn lagt for kvelden og sover søtt, med en bamse på hver side av hodet sitt, som vanlig. Dvs jeg vekker henne like før jeg legger meg selv, vanligvis rundt midnatt, for å gi en siste flaske før natten. Vi prøver nemlig å få henne opp i vekt og da er det viktig å få gitt nok måltider i løpet av døgnet. Dessuten foretrekker vi at hun helst ikke våkner for tidlig på morgenen fordi hun er skrubbsulten... Foreløpig sover hun til 7-8 hver morgen, og det er helt herlig!

Det gikk litt enklere å gi grøt i dag enn i går, da hun endte med å kaste opp igjen maten. Det er visst ganske vanlig at bebisene kaster opp før de har vent seg til å svelge fast føde, siden brekningsrefleksen er ganske sterk hos de små.

Vi begynte med aller første grøtskje sist lørdag, det var stas! Ihvertfall for meg... ;) Det var utrolig gøy å betrakte lille venn da hun tankefullt smattet på hver munnfull med risgrøt. Men de neste dagene var hun ikke så interessert, risgrøten er nok ganske tam i smaken. Så allerede etter to dager begynte jeg å gi pæremos ved siden av, skal si det falt bedre i smak! I dag blandet jeg all risgrøten med litt pæremos, i tillegg til at jeg også ga noen skjeer ved siden av. Vil vente enda litt før vi introduserer enda en grøttype.

Min far ringte i kveld og sa at han har lyst å komme en av de neste dagene. Her skjer det så mye for tiden så jeg har egentlig ikke så lyst på overnattingsbesøk, men syntes ikke jeg kunne si nei heller... Håper det bare blir en natt.

Ellers har Lille venn ligget en del for seg selv i dag og lekt. Hun har ikke mindre enn tre forskjellige matter i stuen, to på gulvet og en i lekegrinden. Så hvis hun kjeder seg pleier vi å flytte henne over til et annet sted. Det er artig å se hvordan hun stadig utvikler seg i motorikken.

I dag er jeg egentlig ganske fornøyd med meg selv som husmor. I tillegg til at jeg selvsagt har stelt, matet og gitt Lille venn medisiner, så har jeg kokt flasker (den nye dampsterilisatoren var et genialt kjøp!), laget mer morsmelkerstatning, handlet matvarer, vasket klær og laget middag til Min bedre halvdel kom hjem fra jobb. Leiligheten trenger å ryddes skikkelig, men det får bli i morgen...

Til middag i dag hadde vi salat med pasta, bacon, avocado, mango, cherrytomater og pinjekjerner, pluss hvitløksbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...