Gå til innhold

Best måten å gjør det på?

royaltrux

Anbefalte innlegg

Jeg har moped sertifikat (som er gitt ut pga alder), men har ikke kjørt moped før. Da lurer jeg på hva er da det beste måte å gå fram? Skal jeg for eksempel ringe til traffiskole og bestille time, eller holde det med å finne en ungdom i område som kunne lære meg opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg flytta til frankrike skaffa jeg med scooter, for det trenger man ikke lappen på. Jeg hadde nesten aldri kjørt før nå, og fikk heller ingen hjelp med å "lære". Det er ikke så vanskelig, bare stopp og kjør i tide, og følg godt med når du svinger og slikt.

Du kan f.eks starte med å kjøre for deg selv på småveier for å bli vant med mopeden.

Hvis du vil lære fra andre, så kan du f.eks kontakte ungdomskole, vet de holder på med mopedopplæring (kanskje litt kjip akkurat den da, men kan jo bli gratis), eller hør med gutta i nabolaget om noen gidder. Men kan du regler på veien og slikt, så er det ikke så veldig vanskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Å kjøre scooter er lett som bare det (for de fleste, har sett folk som ikke klarer svinge og andre ting), som nevnt over her; bare å gasse og bremse, mens mopedkjøring innebærer jo giring, så er dette noe du ikke kan fra før kan det være en god idê å oppsøke hjelp.

Kan være ok å ta en time slik at du feks lærer å kjøre på grus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...