Gå til innhold

Lonesome Doves

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest Myztica

Må bare si tusen takk igjen, for en varm velkomst. Koselig :hjerte:

Det er både herlig og slitsomt å være mamma, Tocogo. Men da snuppa ser på meg og smiler med hele ansiktet, glemmer man fort hvor slitsomt og frustrerende det kan være til tider :ler:

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å finne ordentlige venner jeg, *MissA*. Men jeg har tenkt tanken; Greit, hvis de andre velger å ha overfladiske venner i stedet for ei ordentlig ei, så vær så god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...Men har vi ikke valgt denne ensomheten selv, på sett og vis..? Heller ensom enn overflatisk..?

Velkommen LinKri!!! :velkommen: Håper du vil trives her hos oss! :hoppe:

Jeg fikk en sår påminning om at jeg alltid har stått litt på utsiden i dag, jeg. Det har nemlig alltid vært slik at jeg har vært den siste som har fått vite ting. Nå i dag fikk jeg vite at ei barndomsvenninne har svulst på hjernen som ikke går å operere bort. Bestyrtet som jeg var, tok jeg kontakt med de jentene fra oppveksten jeg har på MSN og som var pålogget. Og dette visste da alle! Blaaaargh, altså! Jeg har faktisk småpratet med flere etter at de fikk vite dette, men har noen giddet å nevne det for meg? :riste: Men skal snakke med hun jeg stoler mest på av de litt senere i kveld, så da kan jeg kanskje få vite litt mer...

Men vi kan da være ganske så enige om at livet egentlig er ganske :hoppe: , jenter? Mitt er ihvertfall det! Men det er så fint med et sted som dette, med en gruppe som dere, at det alltid er noen å mase på, krangle med, erte litt, kose på, le med. Vi kjenner hverandre, men er allikevel ganske anonyme. Derfor er det så enkelt å dele alt. Og de fleste av oss har rimelig lik erfaringsbakgrunn når det gjelder vennskap, noe som i hvertfall for meg gjør det lettere å slippe dere innpå meg. I stedenfor å skyve litt unna som jeg ofte gjør i RL.

Jeg har forresten avtalt fredagspils med en gammel venninne. Det blir kjekt! :perebrus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

hopper litt jeg også da, mest for drua! Men også litt for meg da, hadde en supermorro dag med hesten! hihi.

Og var hos osteopathen som knakk meg her og der, og sa at om et par dager skulle ryggen være så fin atte *håpepådet*. Hehe, var livredd for å dra til han osten, men når jeg kom dit, så bare lo jeg under hele undersøkelsen... reddhet gir rare utslag kanskje? :ler:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Endret av Chic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at herr Ost kunne hjelpe deg! :ler:

Nå har jeg montert sammen mini-stepper'n jeg impulskjøpte i dag, så nå skal jeg trene og se Grey's Anatomy samtidig. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wow, ikke værst niomi! skulle gjort et slikt tiltak jeg også, og må jo være bedre å gjøre det mens man ser på et yndlingsprogram eller noe!

woho, idag fikk jeg istid2 på dataen, gleder meg villt til å se ekornet! thihihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi kan da være ganske så enige om at livet egentlig er ganske :hoppe: , jenter? Mitt er ihvertfall det! Men det er så fint med et sted som dette, med en gruppe som dere, at det alltid er noen å mase på, krangle med, erte litt, kose på, le med. Vi kjenner hverandre, men er allikevel ganske anonyme. Derfor er det så enkelt å dele alt. Og de fleste av oss har rimelig lik erfaringsbakgrunn når det gjelder vennskap, noe som i hvertfall for meg gjør det lettere å slippe dere innpå meg. I stedenfor å skyve litt unna som jeg ofte gjør i RL.

:klem: Blir så glad av å lese sånt jeg! Deilig å ha noen å prate med som har det på samme måte som meg, men viktig å huske alt det gode også :)

(og jeg har droppet treningsprogrammet mitt den siste uka og mere til, så nå sniker jeg meg ut igjen... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Er det treningsprat her også!!?? Jeg skulle ha begynt å trene igjen kjenner jeg...føler at kroppen min er helt ødelagt etter svangerskapet :roll: Men det var den dørstokkmila da :sjenert: Men jeg tar noen turer med vogna da. Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal gå, har flytta til ny kommune... og er ikke så kjent. Men en liten trilletur er vel bedre enn ingenting? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Har ikke vært innom her så mye de siste dagene, men jeg leser alt! Håper på litt roligere tider snart...

Velkommen til LinKri! :smilyblomst:

Nå har jeg montert sammen mini-stepper'n jeg impulskjøpte i dag, så nå skal jeg trene og se Grey's Anatomy samtidig. :klappe:

Oj, det høres ut som en treningsform for meg. Kjeder meg så fort ellers... Skulle hatt en sånn stepper og en treningssykkel eller noe. Men så var det penger og plass... Var stepperen en dyr affære?

Håper ryggen din blir bra Chic! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var stepperen en dyr affære?

Nee, 399 på XXL.

Men ganske krevende greier, altså! Jeg har balanse som Bambi på glattisen, så dette krevde sin Niomi, gitt! Og etter 30 minutter renner svetten av meg. Puhhh! Men superdigg, altså! Også er den så liten at den kan lagres under senga! :hoppe:

Nå skal jeg :dusje: . Gidder ikke å føne håret, så i morra blir en skikkelig bad hair day... :legrine:

LinKri: Trilleturer er jo superdupert, da!!!! You go, girl! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann har skjer det ting ja :) lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Tror deppe/sove/sliten perioden min nærmer seg slutten nå, og det føles godt. Men litt tungt også, nå må jeg ta tak i alt som har blitt utsatt og utsatt. Så i morgen skal jeg først jobbe litt (0700 til 1100) og så skal jeg begynne på følgende liste:

Bestille meny til mammas bursdagsoveraskelsesfest

Finne gave til mamma

Skrive en jobbsøknad

Ringe ang en annen mulig ledig stilling

Ringe ang et mulig vikariat

Handle matvarer

Lage Enchiladas til middag

Vaske tøy og brette en hel haug

Støvsuge

Klarer jeg alt det i morra skal jeg jammen meg kose meg med en god rødvin etterpå :)

Men jenter hva syns dere om denne menyen? Vi blir 10 voksne mennesker som skal feire en rund dag.

Forett: Ørretcarpaccio marinert med einebærolje, urtesalat og ristet krabbekake med paprikaaioli. Grissini.

Hovedrett: Høst servert på tre måter. Medaljong av dåhjort, røkt lammerull, viltpølse med fenikkel og jaktost, årstidens friske grønnsaker, hjemmelaget potetterte med krydderurter, kremet skogsoppsaus.

Tenker jeg lar være å forhåndsbestille dessert, for restauranten har en ganske spennende dessertmeny og da kan folk velge litt mer fritt der. Hmm, føler meg litt usikker, er ikke akkurat vant til å arrangere ting på restaurant. Hvor lang tid mellom ankomst og mat? Skal vi ha en drink først? hvordan får vi lurt med oss mamma? Æsj, så mye som skal planlegges og grubles over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jenter hva syns dere om denne menyen? Vi blir 10 voksne mennesker som skal feire en rund dag.

Forett: Ørretcarpaccio marinert med einebærolje, urtesalat og ristet krabbekake med paprikaaioli. Grissini.

Hovedrett: Høst servert på tre måter. Medaljong av dåhjort, røkt lammerull, viltpølse med fenikkel og jaktost, årstidens friske grønnsaker, hjemmelaget potetterte med krydderurter, kremet skogsoppsaus.

Tenker jeg lar være å forhåndsbestille dessert, for restauranten har en ganske spennende dessertmeny og da kan folk velge litt mer fritt der. Hmm, føler meg litt usikker, er ikke akkurat vant til å arrangere ting på restaurant. Hvor lang tid mellom ankomst og mat? Skal vi ha en drink først? hvordan får vi lurt med oss mamma? Æsj, så mye som skal planlegges og grubles over.

Jeg er ganske voksen, men kresen. Samtidig er jeg glad i god mat, og ikke redd for å prøve ting. Jeg kan godt si hva jeg mener om menyen:

Forretten: Høres skummelt og spennende ut på en gang. Litt skeptisk til både ørretcarpaccio - det er vel rå fisk?- og ristet krabbekake -men hvis det smaker noe i nærheten av laksepaté så vet jeg hva det er og det er godt :)

Hovedrett: viltpølse er helt grusomt, røkt lammerull er jeg skeptisk til. Ellers høres Medaljong av dåhjort, årstidens friske grønnsaker, hjemmelaget potetterte med krydderurter, kremet skogsoppsaus helt nydelig ut.

Dessert: velge selv er fint :)

Drink før maten: lurt :)

Hvor lang tid før maten serveres: tja, cirka et kvarter etter at alle har kommet? Dumt å sitte for lenge å vente, samtidig trenger dere litt tid til smalltalk og aperitif.

Hvordan lure med mamma: si til henne at du skal ta henne med på restaurant, og spandere på henne, "blir koselig med en tur bare vi to". Så -ta da- er jo resten av gjengen der når dere kommer dit :) Evt allier deg med en venninne av henne og gjør samme greia, pass på at alle andre er "opptatt" hvis moren din foreslår å ta med flere.

Lykke til :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, det var mye jeg ikke helt vet hvordan er her. Hvis ørreten er rå, høres det skummelt ut. Krabbekake liker ikke jeg, men jeg er sær. Medaljong av dåhjort høres kjempegodt ut. Lammerull og viltpølse er jeg ikke sikker på, men tror jeg ville likt det. Resten høres veldig bra ut. Det er ihvertfall et spennende måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den menyen høres himmelsk god ut :) Hadde jeg vært mammaen din, eller en av gjestene, hadde jeg blitt veldig fornøyd. Jeg ville ikke vært skeptisk til ørretcarpaccio, sushi er jo også rå fisk, og det er veldig godt det. Ellers har jeg smakt viltpølse på restaurant før - det finnes ikke vondt i min munn i hvertfall. Du kjenner vel kanskje de som kommer og vet om de er veldig kresne eller ikke? det er ihvertfall en meny jeg ville ha valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspill på menyen. Trur vi går for den jeg, er ingen kresne mennesker som kommer heller :)

Da jeg kom meg hjem fra jobb i sta, med dundrende hodepine, finner jeg mannen min sovende i senga for han hadde spydd på jobben i dag. Æsj, stakar mannen! Da blir det litt omgjøring på to-do lista mi. 1 prioritering nå er å dulle litt med han, han er jo så snill og god med meg når jeg er syk. Så får vi se hva annet som blir gjort...

Ha en fin dag alle duene :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg har vært innom her...

Velkommen LinKri-snuppa! :hoppe:

Jeg må si jeg kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver, og jeg det du har opplevd/opplever gikk sikkerlig inn på meg.

Men du har oss da,vennen. :klem:

Håper ting blir litt bedre med venninner og sånt etterhvert. :kose:

Stakkars mannen din,Lisee :troest: Du får dulle litt med han,så kommer han seg nok snart. :)

Jeg skal snart stelle meg litt og stikke av gårde til byen. I dag har jeg kort kveldsvakt,men må rekke innom byen for å se litt på klær og sånt.

Er bedt i innflyttingsparty til lørdag,men vet ikke helt hva jeg skal gå med. Har lyst på noen nye overdeler,så tar jeg vel kanskje en stiling jeans og støveletter til ;)

Denne helgen har jeg faktisk blitt bedt ut på noe både fredagen og lørdagen :overrasket: Det er veldig mye til å være meg. På fredagen er det stor fest for kunsina mi som blir 21 år, og på lørdag er det innflyttingfest som jeg nevnte. :hoppe: Det føles gøy å ha noe planer å se frem til...vanligvis har alle andre masse planer og ting de gleder seg til i helga, uten om meg! :sjenert:

Jeg og kjæresten min ser lite til hverandre denne uken :tristbla: Han reiser en del med jobben for tiden. Men heldigvis kommer ser jeg han snart igjen, og da skal vi på visning :hoppe: Det blir spennende! Litt rart å snakke om det å flytte sammen...

Så sånn er ståa hos meg om dagen.

:klem: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men heldigvis kommer ser jeg han snart igjen, og da skal vi på visning :hoppe: Det blir spennende! Litt rart å snakke om det å flytte sammen...

Så spennende! Dere har ikke bodd sammen før? Er det eie eller leie dere ser etter? Kjæresten og jeg ble samboere for omtrent ett år siden, da hadde vi vært kjærester i 5 år... og jeg hadde lenge hatt sååå lyst til å flytte sammen lenge, men han ville ikke. Det var ikke noe gøy, men nå som vi bor sammen er det så koselig :) Fint å ha noen å komme hjem til, og trives mye bedre i denne leiligheten enn i hybelen jeg bodde i før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for ei sippeberte...

Sett på Extreme Home Makeover på TV3, om en familie med tre små barn som har mistet mamma'n i leukemi. Grein skikkelig, gitt! Lettrørt? Å, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...