Gå til innhold

Lonesome Doves

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Hm, finne jobb først ja. Man skal jo ha noe å leve av. Husrom finner man seg alltids etterhvert.

For min del skjedde den første store flyttinga da jeg skulle begynne å studere, og det gikk kjempefint. Ble fort kjent med folk og stortrivdes. Har senere flyttet pga. jobb og det er mildest talt ikke spesielt moro, men ville forsåvidt ikke vært moro der jeg kom fra heller. Når man er kommet godt opp i jobbealder så er det ikke så lett å bli kjent med folk, for alle har nok med sitt.

(Gjett hvorfor jeg henger rundt her, da?  :ler: )

Okej, takk for råd! :)

Hvordan blir det med jobbintervju og sånt da? Reiser man på det uansett hvor langt unna det er? :sjenert: Kanskje teit spm. men er helt grønn på det her. Har bodd på samme sted hele livet.

Kjører ikke bil så det blir vanskelig å pendle uten å måtte bruke maaasse på tog f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, man reiser. Som regel er det jo sånn at den mulige arbeidsgiveren dekker reisen. Her jeg bor nå så er det et halvt land unna der jeg er fra, sånn omtrent og min nåværende arbeidsgiver dekket både flyreise og resten av transporten + overnatting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange arbeidsgivere er villige til å ta intervjuet på telefon. Så ber de deg evt komme til dem på 2 gangs intervju... Men det kommer kanskje ann på hva slags jobber du søker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for rådene alle sammen! :)

Skal på møte med Aetat til tirsdag og får kanskje flere råd der.

Forresten, Cata, før du postet alderen din i en tråd et sted trodde jeg alltid du var rundt min alder. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, Cata, før du postet alderen din i en tråd et sted trodde jeg alltid du var rundt min alder. :sjenert:

:sjenert::ler::rodme:

:klø:

Jo, jeg er definitivt gammel nok til å ta det som et kompliment ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, her har det skjedd mye siden sist jeg var innom! :)

Først, velkommen til Malina og HerbGirl! :vinke:

Chic: Jeg bodde sammen med 6 andre en periode. Det var stort sett hyggelige folk, men endel irritasjoner ble det selvfølgelig. Jeg var veeldig glad når jeg flytta...

Det er nok enda verre for deg. Det er vanskeligere når man kjenner godt, og skal ha et forhold til de man bor sammen med. Ikke bare bare å ta ut alle sine frustrasjoner da!

Håper det ikke blir alt for lenge til dere finner dere et annet sted å bo. I mellomtiden får du "klage" her! :Nikke::klem:

Lisee: utrolig søt "liten" gris! Blir det nesten som å ha en hund? Altså turer i massevis, kos, lære den "god oppdragelse" og sånne ting?

Ha en god søndag alle duene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all velkomsten.jenter! :klem:

Noen som har noen morsomme planer for søndagen? Denne dagen kommer til å bli en sikkerlig sløvedag,kjenner jeg :sjenert:

Ha en fin søndag du også, Brumma og alle dere andre! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsplanen min er:

Blir nok litt daffedag som vanlig, så skal jeg såklart i stallen og kose meg med Milla i regnet, og så skal jeg nok rydde litt!

Kanskje jeg til og med skal se denne Ultraviolet med Milla Jovovich, noen som har sett den? Hehe...

Brumma: Det er akkurat det som gjør det ekstra vanskelig, at dette er bror til kjæresten og hans dame!!! Så man må lixom gjøre litt for at forholdet skal være ok, vi kommer jo tross alt til å møtes ganske ofte selv om vi flytter ut. Disse brødrene er jo så glade i hverandre ;)

Hvem er HerbGirl? Skjønte ikke helt innlegget hennes jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er HerbGirl? Skjønte ikke helt innlegget hennes jeg  :ler:

Hvis det var innlegget på denne siden du tenkte på,så skjønte ikke jeg bæret jeg heller :ler: Regner med hun kanskje svarte på noe...

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag alle duene! Jeg prøver fremdeles å slutte å utsette oppgaven min. Skal bare spise litt mat og vanne blomster hos svigers nå, så kanskje jeg får gjort noe i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

I dag har jeg vært flink pike og jobbet i hagen, snudd komposten, klipt plenen, luket og ryddet vekk visne greier, stablet vekk noen tilovers-heller og steiner.... føler meg deilig sliten i kroppen og fornøyd nå :) Og så ringer dama til broren min og det ender opp med at vi får middagsgjester i dag. Koselig. Så da var det rett i fryseren for å se om jeg fant no' spennende, og så rett på KG for å få tips på matforumet, hehe. KG-avhengig jeg?

Brumma*: Ja, omtrent som å ha en hund, bare mye mye mye koseligere :sjarmor: Og mange flere som stopper og prater når vi går tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke jobben.

Søndagsplanen min er å se på film og spise kalkun. :sikle:

Lisee: Er grisen et kosete dyr? Ligger den lissom på fanget som en katt eller hund? :)

Chic: Jeg har ikke sett den filmen. Hva handler den om? Nå er jeg fan av Milla Jovovich da, så jeg hadde forventet at den er bra. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var synd, CocoPuff! :klem: Men du ihvertfall fått med deg en nyttig erfaring.

Søndagsplanene dine høres veldig bra ut! Hvilken film skal du se?

Jeg har vært skikkelig husmor til nå idag. Kjøkken og bad er vasket og jeg har bakt brownies. :sikle: Spørs om jeg ikke skal finne fram litt god mat og en film jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CocoPuff, kjedelig du ikke fikk den jobben da! :klem: Men det finnes mange andre, du får nok napp et sted :)

Filmen var spesiell.. Hehe... Men kul å se på, alle movene og slikt! Helt grei underholdning! Og milla ser jo perfekt ut som vanlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CocoPuff: Synd det med jobben, men det kommer sikkert nye sjanser :)

I går var jeg og sambo på kino :) Vi er sjeldent ute sammen, bortsett fra å spise ute da, så det var kjempekoselig :) Så Click med Adam Sandler, og selv om det er en komedie så begynte jeg å grine.. Var en veldig sterk scene da, med at pappaen hadde prioritert jobben fremfor familien, og plutselig var de store og han hadde gått glipp av alt..

Det er litt slik med pappa og... Han vet ikke hva jeg studerer, han vet ikke hvor jeg studerer, han vet at jeg bor i Oslo, men det er alt. Det er liksom mamma som har tatt seg av alt som har med oss barna å gjøre hele oppveksten, vær med på kontakttime på skolen, foreldremøter, kjørt til fritidsaktiviteter.. Og selv om pappa og jeg har bodd i samme hus i 16 av mine 20 år, så er det vondt å vite at han har prioritert jobben fremfor meg, og han har ikke en spesielt karrierebejagende jobb heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CocoPuff: Synd det med jobben, men det kommer sikkert nye sjanser :)

I går var jeg og sambo på kino :) Vi er sjeldent ute sammen, bortsett fra å spise ute da, så det var kjempekoselig :) Så Click med Adam Sandler, og selv om det er en komedie så begynte jeg å grine.. Var en veldig sterk scene da, med at pappaen hadde prioritert jobben fremfor familien, og plutselig var de store og han hadde gått glipp av alt..

Det er litt slik med pappa og... Han vet ikke hva jeg studerer, han vet ikke hvor jeg studerer, han vet at jeg bor i Oslo, men det er alt. Det er liksom mamma som har tatt seg av alt som har med oss barna å gjøre hele oppveksten, vær med på kontakttime på skolen, foreldremøter, kjørt til fritidsaktiviteter..  Og selv om pappa og jeg har bodd i samme hus i 16 av mine 20 år, så er det vondt å vite at han har prioritert jobben fremfor meg, og han har ikke en spesielt karrierebejagende jobb heller..

En komedie kan plutselig bli annerledes om det er ting som berører en personlig...

Vet hvordan det er å ha en far som prioriterer jobb foran barn.......... :klem:

Men fint at du hadde det koselig med kjærsten igår da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Ikke en ting går min vei denne gangen! Jeg er utslitt etter litt for mye jobbing. Jeg har blåst budsjettet mitt for september allerede! Bilen er fucket opp, må ha ny diff som er helt umulig å finne. Hun der jeg lissom er sammen med har drevet og sendt nakenmms-er til en annen fyr siden lenge før vi ble "sammen". Exen min, som jeg egentlig heller vil ha, er bare dønn vanskelig.

Det er et hav mer av greier, men jeg gidder ikke ramse opp - tatt det groveste nå.

OG JEG VIL IKKE VÆRE HER, jeg vil på rømmen med null å tenke på. Men det går ikke akkurat nå min venn i nøden, bilen, er handicapet. Og iaffal ikke når økonomien ser ut som en bloody tragedie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Ikke en ting går min vei denne gangen! Jeg er utslitt etter litt for mye jobbing. Jeg har blåst budsjettet mitt for september allerede! Bilen er fucket opp, må ha ny diff som er helt umulig å finne. Hun der jeg lissom er sammen med har drevet og sendt nakenmms-er til en annen fyr siden lenge før vi ble "sammen". Exen min, som jeg  egentlig heller vil ha, er bare dønn vanskelig.

Det er et hav mer av greier, men jeg gidder ikke ramse opp - tatt det groveste nå.

OG JEG VIL IKKE VÆRE HER, jeg vil på rømmen med null å tenke på. Men det går ikke akkurat nå min venn i nøden, bilen, er handicapet. Og iaffal ikke når økonomien ser ut som en bloody tragedie.

Fysj da! :klem: til deg...

Høres ikke greit ut! Men tenk på at det kommer til å gå oppover igjen!

Men stusser litt.. hvorfor er du sammen med ei når du egentlig vil ha en annen? Er det ikke da bedre å ikke være sammen med noen (som jeg har forstått, så kan du ikke gå tilbake til exen?) og heller tenke igjennom ting når det gjelder kjærlighetslivet og prøve å komme over denne exen før du går videre?

:klem: igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...