Gå til innhold

Lonesome Doves

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morgen alle sammen :) Og velkommen til alle nye duer :klem:

Planer for dagen : Shopping :danse: Fikk lønn i dag!

Og jobbintervju, men det prøver jeg å fortrenge inntil videre. Gruer meg litt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle duene (alle duene) heisann, hoppsann, fallerallera, de fløy omkring mellom trærne". Av en eller annen merkelig grunn begynner jeg å nynne på den hver gang jeg går inn i boka vår. :ler:

Nettverket på jobben er treigere enn rushtrafikken inn til Oslo på ettermiddagene, så i går skrev jeg faktisk jobbsøknad og CV på engelsk mens jeg ventet på at nettet skulle gjøre unna oppgavene jeg ba den gjøre. Ting som til vanlig tar sekunder tok i går minutter. Og utålmodige meg holdt på å forgå av kjedsomhet. :frustrert: Jobbsøknad på engelsk er.... Ja, la oss si utfordrende, så det spørs om det blir noen ny jobb på meg... Jobben hadde vært perfekt, da. Annen, mer fancy tittel (går opp til senior innen det jeg jobber med), samme oppgaver og ansvar, 40.000 mer i lønn regner jeg med å kunne forhandle fram, kortere reisetid og billigere månedskort. *Vil ha, vil ha, vil ha* :sur:

Jeg går på Grete Roede, og har tatt av 16.5 kg etter jul. Hatt et par dårlige uker, egentlig, hvor jeg ikke har klart å la skolebrødene i kantina være, så var spent på resultatet i går. Men jo, jeg hadde gått ned 1.8 kg på to uker! :klappe: Så nå nærmer jeg meg mål med stormskritt, gitt! Da jeg begynte hadde jeg BMI på over 30 (= så ut som ei sjøku :ler: ), og i går passerte jeg den magiske grensa til narmal-BMI Juhuuu!!!

Alvine: Lykke til på jobbintervju! Skal krysse både fingrer og tær!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Toblerone vil jeg også ha!

Alvine - lykke til med jobbintervju!

og niomi, du også? :)

Jeg er tett i hodet som bare rakkern idag, slim og skit, øra klør, halsen klør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morn (litt i seneste laget) til alle sammen! Har sovet helt til nå :sjenert: . Venter svigermor på besøk så nå må jeg gå å sette på vaffeljernet og hive sammen en røre.

Alvine ; lykke til idag!

Ha en fiiiin dag, alle sammen :klem: til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Alle duene (alle duene) heisann, hoppsann, fallerallera, de fløy omkring mellom trærne". Av en eller annen merkelig grunn begynner jeg å nynne på den hver gang jeg går inn i boka vår.  :ler:

God ...formiddag! Jeg hører alltid for meg en spinkel stemme som roper "Alle mine duer kom hjem"! Nesten så jeg lukter svett gymsal også! :ler:

Så flink du har vært med slanking, Niomi! :klappe: Jeg er ikke akkurat på slankern. men prøver (uten videre hell riktignok) å holde meg unna søtsaker og denslags. Det er vanskelig! All ære til deg!

Nå skal jeg hoppe i dusjen og så skal jeg til frisøren. Gruer meg litt, for jeg blir stort sett misfornøyd med resultatet... Men ny frisør, ny sjanse! *Prøver å tenke positivt*

Lykke til med jobbintervju, Alvine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vi langt nede på lista dere! Må dytte oss opp litt. :)

Har skjedd en del her siden sist ja. Var på trening i omtrent hele går, så da var jeg jo ganske opptatt, og i dag har jeg prøvd å være flink på jobben...

Hvordan gikk det på intervjuet da, alvine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lang dag på skolen i dag også, og så var det rett hjem og sjekke kontoen :) Fikk lønn i dag, over 18 000 kr :D Synes det er bra utbetalt for en pleieassistent i kommunen :) Nå var alt slitet verdt det :) Var 4000 mer enn det jeg hadde regna med, men tok noen ekstra vakter underveis da, så det økte tydeligvis bra, så dette var en gledelig overraskelse..

Skal operere puppene om 10 dager, det koster masse, men nå er jeg enda ung og har lite utgifter, det hadde vært verre å måtte ta operasjonen, med hus, bil, mann og barn, både av økonomiske og praktiske grunner.. Så nå får jeg jekka de litt opp:) Gleder meg :)

Nå holder jeg på å trene som en gal, for å trene meg opp litt før operasjonen, for da må jeg være i ro i 3 uker, og jeg som trener nesten hver dag.. Blir vanskelig for meg det, og jeg vil ikke gå opp i vekt, så da må jeg være ekstra flink med maten :) Men jeg som for 1 år siden hadde tidenes dårligste kondis, løp nå 20 minutter heeeelt i strekk, det er jeg litt stolt av jeg, iallefall siden jeg før midten av august hadde treningspause siden april... :)

Hva gjør dere i kveld da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvordan jobbintervjuet gikk, Alvine :)

Har vært skole for meg i dag også. Liker ikke presentasjoner og sånt, men i dag meldte jeg meg frivillig for å holde første presentasjon i klassen. Fint å få det overstått først.. så nå kan jeg gå å grue meg til det ;)

Er imponert over alle som trener sånn her! Prøver på det jeg og, og skulle gjerne vært mer ute i skogen og gått enn det jeg gjør. Liker sopptuerer og fisketuerer..

Og lønn er bra, noen dager til jeg får lønn nå :sjarmor: Litt sommerjobbpenger, og litt penger fra det jeg har jobbet etter at jeg "sluttet". Greit å spe på studielånet. Sparer til leilighet også, så som jeg sa: får utbetalt en kvart kvadratmeter denne måneden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle fått lønn idag jeg også, fra sommerjobben, men fikk ingenting. Andre gang på kort tid de har rotet med lønna... :frustrert:

... Og jeg som hadde tenkt meg på shopping imorgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skulle gjerne vært litt på shopping ja :) *drømme* Gleder meg til å kjøpe masse nytt undertøy jeg:)

Sparing er også bra, det må jeg begynne med snart.. Men det sier jeg jo alltid :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heldige dere er da, med så masse penger! heh...

har ikke jobb engang jeg, så lønn er litt mye å forvente ;)

Idag har jeg vært syk, hoster som en gal og feber. Eneste jeg har gjort, dro i stallen og fant hesten min full av sår så der måtte det jo litt stell til, og så dro jeg til legen med hosten min for å prøve å få tak på noe morfinhostesaft som ikke fins i landet, men han ga meg resept på astma medisin han... :overrasket::overrasket: hm... jeg hoster og har feber!!!! dustelege!

Og så har jeg prata med mamma på telefon da, det var koselig, ser ut til at jeg drar hjem til norge i november :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakar Chic :kose: Må ikke være syk! Sender deg masse "bli frisk"-energi!!!!! :klem:

Selv har jeg sovet en time på sofaen i ettermiddag. Var helt gåen da jeg kom hjem fra jobb! Tror jeg skal legge meg litt tidligere i dag enn hva jeg har gjort i det siste, gitt... :sjenert:

Samboeren dro ut på sykkel i kveld, og da ble jeg så inspirert at jeg snøret på meg jobbeskoene og tok en liten treningstur. Kneet mitt hangler litt, men en halvtime på asfalten gikk heldigvis greit.

Nå skal jeg se på Grey's Anatomy. Hver gang jeg ser denne serien, kommer kirurgen fram i meg igjen. Jeg skulle nemlig bli det, jeg. Jeg var 12 år da jeg bestemte meg for det. Og var fast bestemt fram til 2 uker før søknadsfristen til høgre utdanning gikk ut. Da ville jeg plutselig ikke lenger. Litt krise, kan du si - for hva i alle dager skulle jeg finne på da? Huff, det var skikkelig livskrivse, altså :ler:

Ønsker alle en super-duper kveld - og Chic: Skaff deg legetime når du er i Norge og få med deg Cosylan tilbake til Frankrike, så har du det i tilfelle du blir syk senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å jada, jeg skal nok sikre meg en flaske eller to med hjem til frankrike neste gang! fysj å fy.

så snilt av dere å tenke på meg :) håper jeg blir frisk fort i en fei!

hehe, grey's anatomy... dama til bror til kjærsten (vi bor sammen som en fin fin familie...eh) kjøpte sesong dvd'en, og så på det her en dag mens jeg satt på dataen... det hørtes utrolig fjernt ut!!! er det sånn når man ikke ser på tv'en, men bare hører? syntes akkurat den serien hørtes så.....skuespill ut! spesielt ei dame!!!

kanskje ting virker annerledes, når man bare hører... aldri tenkt på det før men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, Chic. forkjølelse er plagsomt, veldig plagsomt.

Jeg har skrevet meg inn i manntallet på en ekstrajobb jeg skal ha noen måneder framover. Dessuten har jeg vært snill nabo og vasket felles gang og trapp, så nå har jeg ren samvittighet (og trapp) en stund.

Det er bare 10 minuttersgreie å vaske den trappa, men like stort ork hver gang.

Lat? jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noen sånne småting som å vaske trappa som er et skikkeli ork, men som egentlig ikke tar noe tid eller krefter å gjøre! merkelig det der..

men så flink du er som gjorde det da ;)

forkjølelse er plagsomt ja, skulle bare ønske jeg var normal og hadde det i tre dager som alle andre, men neida, når jeg først får det så har jeg det i tre uker! håper det ikke blir verre, vil så gjerne være i form til fransk kurset begynner neste uke...

sitter og tar dobbel dose av piller apoteket mente ga samme effekt som morfin hostesaft (men hva vet de når de ikke engang har morfinhostesaft i landet) så jeg er litt tullerusk her... men det må til, blir så sint og så blir jeg sliten av denne hostinga!

eller så er det bare feberen som gjør meg tullerusk.. jaja.. hold ut med meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggrisene som har fått lønning...Jeg får ikke penger før den 27, og er allerede ganske blakk :tristbla: Er så kjeeedelig å være blakk. Får alltid så lyst å shoppe da. Typisk...

Nettopp sett Grey`s...syns det var en ganske kjedelig episode idag.

Så flink du er , Cata! Er jo ofte de "små" tingene som er mest ork. Men det er deilig når det er gjordt :)

God bedring, Chic! :klem:

Nå er planen at jeg skal skifte sengetøy på senga, men det er så kjedelig. Men fort gjort egentlig. Får gå å gjøre det med en gang så er jeg ferdig med det. Deilig å legge seg nydusjet i nytt sengetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...