Gå til innhold

Litta jente, HØY gutt?

Gjest Gjest_Usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Usikker_*

Hei

Jeg er en gutt på 23 år som er forelsket i en jente på 26 for tiden. Hvor viktig er det egentlig for dere damer at gutten er høyere?. Jeg er bare 1.70 og veier 65 Jeg har datet jenter som er så små som 160 som jeg er et halvt hue høyere enn og de ergrer seg over at jeg "ikke er bare litt høyere". Jeg har litt komplekser med dette da mange av damene jeg forelsker meg i i utgangspunktet ikke ønsker seg en Liten fyr. Og dessuten så får jeg oft ehøre at jeg har for små hender.

Har sett små og kompakte menn med veldig pene damer, men de er også nesten bolere med knapt nok hår på huet. Min ex var litt høyere enn meg, men hva kommer det av at små og søte jenter vil stå på stige for å kysse typen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, kansje det trigger en følelse av å være beskytta at gutten er høyere?

Uansett, det er jo deres kompleks, ikke ditt. Du er nå så høy som du er, lite å gjøre med det. Om jenter henger seg opp i det er jo det deres problem, ikke ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kansje det trigger en følelse av å være beskytta at gutten er høyere?

Uansett, det er jo deres kompleks, ikke ditt. Du er nå så høy som du er, lite å gjøre med det. Om jenter henger seg opp i det er jo det deres problem, ikke ditt.

joa, og liksom jeg kan ikke se at 1.70 er så forferdelig lavt. Altså, beskytta og beskytta, jeg er da uansett høyere eller like høy som de fleste jenter. Så whats the problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, si det, du.

Det er et eller annet med "tryggheten" det gir at han er høyere enn meg, men faktisk hadde det ikke gjort noe om typen var 10 cm lavere(han er 28 cm høyere enn meg) :ler: Men jeg er bare 156 cm, da, så da skal det ikke så mye til før noen er høyere enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva kommer det av at små og søte jenter vil stå på stige for å kysse typen sin?

Det er jo ikke alle som vil det da, jeg ble dritlei av å stå på tå når jeg skulle kysse høye fyrer. Jeg er 163 høy og har en kjæreste på ca 173. Min bror som er bare 162 høy (!) har en kjæreste som er ca like høy som han selv (men han er rimelig muskuløs da). Min kjæreste er også ganske "kosebamse". Jeg, og jeg tror mange andre jenter, har større problemer med at gutter er "pinglete" enn at de er lave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv ca 1.80, og ser bare på menn som er høyere enn meg selv (dessverre utelukker det en god del... ). Jeg har prøvd å date lavere menn, men merker at jeg (ubevisst) luter ryggen, bøyer knærne litt og prøver å gjøre meg mindre enn jeg er, for at han skal slippe å se opp når vi står ansikt til ansikt. Og det er så slitsomt!!

Jeg har lyst til å pynte meg med høyhæla sko, ikke alltid ha flate kinasko på fest når jeg går ved siden av en mann, uten at jeg tror at han tenker "hva er det for en lang stake som står ved siden av meg?" :ler:

Men dukker drømmeprinsen opp og er litt lavere enn meg, skal du se at det ikke har så mye å si likevel, jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norwegian Blue

Trives best med gutter som er samme høyde, eller 2-3cm høyere(sånn at vi er like høye når jeg har på sko med hæl). Kunne godt ha vært sammen med noen som er lavere eller høyere, men jeg ser ihvertfall ikke bevisst etter gutter som er høyere enn meg. Selv om par i alle høyder kan være kjempesøte sammen, ville jeg ikke foretrukket en som var et hode høyere fremfor en som var like høy, hvis de ellers hadde helt de samme kvaliteter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv ca 1.80, og ser bare på menn som er høyere enn meg selv (dessverre utelukker det en god del... ). Jeg har prøvd å date lavere menn, men merker at jeg (ubevisst) luter ryggen, bøyer knærne litt og prøver å gjøre meg mindre enn jeg er, for at han skal slippe å se opp når vi står ansikt til ansikt. Og det er så slitsomt!!

Jeg har lyst til å pynte meg med høyhæla sko, ikke alltid ha flate kinasko på fest når jeg går ved siden av en mann, uten at jeg tror at han tenker "hva er det for en lang stake som står ved siden av meg?"  :ler:

Men dukker drømmeprinsen opp og er litt lavere enn meg, skal du se at det ikke har så mye å si likevel, jeg vet ikke...

Joda, men nå syns mange menn at høye jenter er litt sexy.Jeg har selv en liten fetish for høye jenter, det er noe som tenner meg ekstremt med det. Eller så har egentlig ikke høyde noe særlig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor meg jeg faller bare før høøøye gutter. Selv er jeg veldig liten, så strengt talt trenger ikke mannfolket være veldig høyt for å være høyere enn meg, men alikevel er gutter på 180++ mest sexy i mine øyne. Sambo er over 190, det plager meg ikke. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men nå syns mange menn at høye jenter er litt sexy.Jeg har selv en liten fetish for høye jenter, det er noe som tenner meg ekstremt med det. Eller så har egentlig ikke høyde noe særlig å si.

Er du lav selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg, og jeg tror mange andre jenter, har større problemer med at gutter er "pinglete" enn at de er lave.

Det er et eller annet med "tryggheten" det gir at han er høyere enn meg

Jeg trodde ikke moderne likestillte kvinner hadde behov for "trygghet" og "beskyttelse" fra "tøffe" og "harde" menn :klø:

Ergo skal størrelse ikke ha noe å si hverken her eller der. Aksepter og etterkom dette snarest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser på meg selv som en moderne og likestilt kvinne, likevel søker jeg både trygghet og til en viss grad beskyttelse i en partner, samtidig som jeg liker at han er tøff og hard, noe som langt ifra betyr at han trenger være høy, ikke engang høyere en meg.

Jeg har truffet en vanvittig sexy mann, som er kjempeinteressant i mine øyne, han er 170, jeg 174. og ikke søren om jeg har tenkt å gå med lave sko bestandig heller, selv om vi går sammen.

en lav mann er ikke nødvendigvis en liten mann, hadde han vært tynn og ikke trent i det hele tatt i tillegg... så kanskje, for da hadde jeg muligens følt meg litt stor ved hans side.

men altså, for min del ville ikke en mann på ts høyde vært for lav, til tross for at jeg er høyere en ham.

opplever vel oftere at menn synes det er ett problem med at kvinnen ikke er lavere en dem, men har nå sett at manglende høyde helt fint kan oppveies med god selvtillit. :ler:

er mannen trygg på seg selv og sin kropp, både høydemessig og ellers, tror jeg ikke det er noe problem. så lenge han treffer en kvinne som er trygg på seg og sin høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opplever vel oftere at menn synes det er ett problem med at kvinnen ikke er lavere en dem, men har nå sett at manglende høyde helt fint kan oppveies med god selvtillit.
Menn har aldri vært igjennom noen likestilling, og har derfor, stort sett, de samme (primitive?) tanker omkring kvinneidealet som de hadde for hundre år siden.

Ergo skal kvinnen være lavere en mannen, ergo er det et problem hvis kvinnen er høyere. Hvorfor ? Årsaken er nok mere primitiv og dyptgående en bare pga selvtillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Årsaken er nok mere primitiv og dyptgående en bare pga selvtillit.

Der er jeg uenig, min erfaring tilsier at lave menn som er trygge på seg selv og sin fremtoning og sitt ego, ikke har samme problem med å være lavere en kvinnen som det en lav mann uten samme trygghet har.

jeg har derimot opplevd at lave menn med stor trygghet på seg selv, oppfatter kvinner som er høyere en dem som flotte og gjerne kan være direkte stolte av å ha "kapret" en høy og vakker kvinne.

men tror nok kanskje det er noe i at mange menn er mer utrygge på seg selv idag, kanskje nettop pga kvinnens likestilling og selvstendighet, og det kan kanskje ramme de menn som er lave litt ekstra? så de er altså desto mer avhengig av trygghet på seg selv.

men at mannfolk liksom er på samme stadie som for 100 år siden, uten å ha fulgt utviklingen what so ever når det gjelder mennesker... det synes jeg ikke er en helt rettferdig fremstilling av menn generellt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke moderne likestillte kvinner hadde behov for "trygghet" og "beskyttelse" fra "tøffe" og "harde" menn  :klø:

Ergo skal størrelse ikke ha noe å si hverken her eller der. Aksepter og etterkom dette snarest  ;)

Det er ikke fordi jeg trenger trygghet eller beskyttelse jeg vil ha en mann som ikke er pinglete. Det er bare det at jeg tenner rett og slett ikke på sånne menn. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, og jeg er overhodet ikke opphengt i utseendet på andre måter. Men det er nå en gang sånn at enkelte ting tenner man på, og enkelte ting tenner man ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som går hånd i hånd med en kvinne som er 10 cm høyere en han selv ser rar ut. Hvorfor ? Joda, menn er faktisk primitive menn selv i år 2006, selv om enkelte kvinner fnyser og avviser det.

Selvtillit er ikke faktoren, instinkter er det.

I mannens hjerne er det han som skal være den "sterke" og den som leder og forsørger kvinnen. En høyreist kvinne og en lav mann, snur hele dette bildet på hodet.

I gjennomsnittsmannens hjerne blir derfor dette forholdet tolket som feil/ikke det rette.

Ergo er han ikke komfortabel med situasjonen, og unngår den.

Akkurat som enkelte menn ikke liker at kvinner tjener mere en dem selv, eller er (alene)forsørger av familien.

Det er primitive mekanismer som sier at det er feil. Man kan ikke forvente at menn skal glemme instinkter det har tatt dem millioner av år å utvikkle.

Det er greit å fleipe med menns primitive tankegang i disse likestillingstider.

At innstinktene er "feil" eller upassende for et moderne likestillt samfunn for så være. Det betyr likevel at mannen selv synes det er vittig, eller i stand til å endre på sine tanker over natten.

En helt annen ting er om vi faktisk vil endre oss ;)

Det er bare det at jeg tenner rett og slett ikke på sånne menn. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn

Akkurat! Du er styrt av de samme primitive instinkter som menn er.

At du ikke ser det selv, eller er villig til å innrømme det, er en annen sak.

Du tenner selvfølgelig på høye menn, siden disse evolusjonsmessig har visst seg å være sterke og bedre egnet til å forsørge (beskytte) deg selv og din kommende familie. At dine medsøstre er av den samme oppfatning, gjør deg bare mere overbevist at valget er det rette. Er vi ikke herlig primitive !? :ler:

Har lest kvinnelige forskere si at det å tre inn en middelklassepub, er som å ta et steg tilbake til steinalderen. Kjønnrollene og spillet er så primitivt (tradisjonellt) at det nesten er utrolig i 2006.

Nei, slå dere til ro med dere primitive hjerner. Bevvist eller ubevvist. Tankene er som regel til deres beste, og vil nok ikke forsvinne med det første. Likestilling eller ei ;)

Endret av PoolBoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat! Du er styrt av de samme primitive instinkter som menn er.

At du ikke ser det selv, eller er villig til å innrømme det, er en annen sak.

Du tenner selvfølgelig på høye menn, siden disse evolusjonsmessig har visst seg å være sterke og bedre egnet til å forsørge (beskytte) deg selv og din kommende familie. At dine medsøstre er av den samme oppfatning, gjør deg bare mere overbevist at valget er det rette. Er vi ikke herlig primitive !?  :ler:

Nå må du roe ned litt her, for du sier det motsatte av det jeg har sagt før i tråden. Som sagt driter jeg i om menn er høye, jeg skal gifte meg med en mann på 173. Men jeg liker litt kosebamsete typer, ikke tynne, pinglete. Jeg vil ikke akkurat si at det er et primitivt instinkt, fordi det ville da bety at alle jenter liker samme type menn som meg. Det er vel ikke helt sant, de fleste liker høye, slanke menn.

Jeg tror faktisk at du tar feil til en viss grad når du sier at man velger partner utifra innstinkter, jeg tror det er tillært. Kvinneidealet blir jo tynnere og tynnere (og får større og større pupper.) Dette er jo ikke naturlig, menn burde jo ha likt sunne kvinner med store hofter.

Alle har forskjellig smak, og alle typer kropper har sine tilhengere. Men det som idealet akkurat nå, er selvfølgelig mest populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...