Gå til innhold

Kinamat?


Malama

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Vi har stort sett landa på chop suey-sausen vi. Prøvde den tomatsausen en gang, det syntes jeg makte FÆLT!

Men den peppersausen, den har jeg fortsatt ikke funnet, og en gjennomsøking av blue dragon sin hjemmeside viser at jeg kke finner noe som heter det, så det heter vel noe litt annet enn jeg ser for meg, så kanskje jeg har sett det utn å vite det da. Så... hva heter denne, litt eksakt, eller hvordan ser den ut? (er det pose eller flaske, f.eks?)

Jeg vil jo gjerne utvide repertoaret litt... ettersom dette har blitt en del av vårt kosthold nå.

Etterhvert burde vi nok prøve på ferske grønnsaker også, for frossengrønnsaker ER nå engang frossengrønnaker da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet & sour og Honey & Coriander er også veldig gode sauser fra Blue Dragon :)

Tomatsausen liker ikke jeg heller.

Ferske grønnsaker er det aller beste ja, og det tar egentlig ikke så mye lenger tid å hakke opp for eksempel litt løk, squash, gulerot, paprika, + minimais fra boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den szechuan krydret tomatsaus fra Blue Dragon ja over stekt svinekjøtt, nudler og grønnsaker. Du kan jo bruke de fleste grønnsaker.

Hvis ikke har vi av og til stekt ris med skinke/kylling. Da kan du ha feks raspet gulrot, kål, løk osv steker det sammen med risen og kjøttet og knuser et egg å har over som du rører inn i retten. (et egg per porsjon)

Hvis ikke har du jo den tradisjonelle woken med kjøtt, grønnsaker og saus etter hva du har lyst på. Svin + chop suey eller kylling + karri er veldig godt.

Og for ikke å glemme: Vårruller! om du kjøper de ferdiglaga eller lager de selv er det utrolig godt med ris og sweet chilli saus fra santa maria.

Endret av Tante Dora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tomatsausen prøvde vi, jeg syntes den var fæl. Min kjære likte den, men vi har holdt os til chop suey saus etter det, for den liker vi begge. (vurdeer å prøve noe annet etterhvet da :) )

Men tomatsausen var ingen hit...

Men det viktige, det er jo at jeg har PRØVD. VÅGET :)

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det viktige, det er jo at jeg har PRØVD. VÅGET :)

Det er det absolutt!

Jeg liker HoiSinsausen fra Blue Dragon, den er litt sterkere enn ChopSuey, kanskje du kan prøve den en gang? Heldigvis er de jo ikke så dyre, så det er greit å prøve litt forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har stort sett landa på chop suey-sausen vi. Prøvde den tomatsausen en gang, det syntes jeg makte FÆLT!

Men den peppersausen, den har jeg fortsatt ikke funnet, og en gjennomsøking av blue dragon sin hjemmeside viser at jeg kke finner noe som heter det, så det heter vel noe litt annet enn jeg ser for meg, så kanskje jeg har sett det utn å vite det da. Så... hva heter denne, litt eksakt, eller hvordan ser den ut? (er det pose eller flaske, f.eks?)

Jeg vil jo gjerne utvide repertoaret litt... ettersom dette har blitt en del av vårt  kosthold nå.

Etterhvert burde vi nok prøve på ferske grønnsaker også, for frossengrønnsaker ER nå engang frossengrønnaker da....

kansje dei meiner Black bean (eller noe sånt) sausen te blue dragon? den synst ivertfall eg e kjempe god, men så er ikkje eg så kresen heller, men den er jo verdt eit forsøk :)

trur da e denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne tråden har gjort så utrolig mye godt for magen min:) hadde aldri hørt om blue dragon sausene, og skal si de piffet opp woken. Kjøpte med meg zechuan sausen i dag, og den var egentlig helt ok. men ble litt mye i lengden kanskje? har kun prøvd den og søtsur sausen, men den likte jeg ikke. er det noen som har tips til en saus i nærheten av zechuan, som kanskje er litt sterkere? var så mange å velge mellom :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes TS er flink til å utfordre seg selv, og prøve nye ting- selv om du vet at du er kresen. Det tar litt guts det altså...

Alle må begynne et sted, og smak utvikler seg jo etterhvert som hva man er blitt vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...