Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #41 Skrevet 7. september 2006 og den ikke-idiotiske fremgangsmåten ville være ? ← la ungen gå i bursdag og la det være med det
Gjest Gjest_mamma Skrevet 7. september 2006 #42 Skrevet 7. september 2006 Vil nok føle at jeg jeg svikter datteren min litt ved ikke å si noe, det vil jeg gjøre uansett, så får "looken" bli som den vil. Bursdagsselskapet må hun vel få med seg. Takk for friske innspill alle sammen
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #43 Skrevet 7. september 2006 Svikter datteren din? Har datteren din sagt at hun vil at du snakker med denne mammaen?
Hu i Svingen Skrevet 7. september 2006 #44 Skrevet 7. september 2006 Jeg skjønner ikke problemet (eller at det i det hele tatt er et problem), men: Om det så er at denne andre "mamsen" synes at din datter er slitsom / frekk / uoppdragen (eller hva det nå måtte være som er grunn til at hun kanskje har sagt noe til sin egen datter), så er vel ikke det noe du skal trenge å ta opp med henne? Kanskje hun har en grunn til å ikke orke å ha henne på besøk så ofte? Hvis du skulle finne på å ta det opp (hvilket jeg i likhet med andre her synes er litt drøyt) bør du kanskje spørre hva din datter gjør galt, slik at det eventuelt kan rettes på? Mener ikke dette slemt, men kan ikke tenke meg at noen ekskluderer barn uten å ha en grunn. Dessuten; Det er vel bare fint at datteren din blir bedt? Jeg hadde latt henne gå uten noe akkedikk, hun sier vel fra hvis hun selv opplever noe av dette som et problem?
Gjest Gjest_mamma Skrevet 7. september 2006 #45 Skrevet 7. september 2006 Jeg har som du ser sagt takk for alle svar, men fortsett gjerne diskusjonen dere
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #46 Skrevet 7. september 2006 Skjerp deg selv - les hva jeg skriver. Har ikke noe i mot datteren deres, det er holdningene til mamsen hennes jeg reagerer på. Barna lekte mindre og mindre sammen, uten at vi skjønte hvorfor - før dette kom frem. ← Men hvorfor i alle dager må du ta opp din mening om "mamsens" holdninger med "mamsen" i bursdagen? Må du blande deg opp i "mamsens" holdninger? Du kan da ikke gå rundt å tro at du kan endre andres holdninger for at du ikke liker de holdningene
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #47 Skrevet 7. september 2006 Ja, skulle en ha forholdt seg til alle de rare foreldrene man kommer borti gjennom ungenes oppvekst, da... Opplevde en gang en far som ringte og blandet seg borti en overnatting som ikke hadde med hans barn å gjøre. Bestevenninnen til datteren hans skulle overnatte hos en annen jente. Da ringte denne faren hjem dit hvor overnattingen skulle foregå og bad om at den ble avlyst, for datteren hans likte det ikke!
Gjest niomi Skrevet 7. september 2006 #48 Skrevet 7. september 2006 Ja, skulle en ha forholdt seg til alle de rare foreldrene man kommer borti gjennom ungenes oppvekst, da... Opplevde en gang en far som ringte og blandet seg borti en overnatting som ikke hadde med hans barn å gjøre. Bestevenninnen til datteren hans skulle overnatte hos en annen jente. Da ringte denne faren hjem dit hvor overnattingen skulle foregå og bad om at den ble avlyst, for datteren hans likte det ikke! ← Er det mulig?!?!?
Caramba Skrevet 7. september 2006 #49 Skrevet 7. september 2006 Klart jenta skal få gå. Ikke bland deg oppi din datters vennskap. Hun er i en alder nå hvor det er mange gnissninger mellom jentene og det bør foreldre holde seg langt unna, såfremt det ikke er direkte mobbing. Din datter har lyst til å gå, så la henne gå. Ikke senk deg ned på nivået til hun andre mora heller, ikke sikkert du har hørt den riktige versjonen av hva hun har sagt heller...... Hvis hun ikke har sagt det direkte til deg så kan mye være misforstått.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå