Gå til innhold

jentebursdag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selvsagt bør hun få gå i selskap. Jeg forstår ikke foreldre som vil blande seg så mye oppi barnas liv.

Og jeg må si at jeg også reagerte på at du gav datteren din en større is enn de andre bare fordi hun hadde bursdag. Synes sånt er en uting.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mamma
Skrevet

Jeg ga henne ikke en større is, hun fikk det på restauranten vi hadde selskapet på. Som mor forbeholder jeg mer retten til å blande meg i mine barns liv når behovet er der. Så får situasjonen bestemme om det er barnet som trenger støtte til å gjøre noe selv, eller om de voksne må snakke sammen. Det er vel ikke noe eksepsjonelt i det akkurat.

Skrevet
Jeg må også innrømme at det er ikke alle jentene i min datters klasse jeg synes like godt om, men jeg kan da ikke unnlate de til bursdagsfeiringer. Det hender også at de jentene jeg ikke er så begeistra for er med min datter hjem, å det kan jeg heller ikke nekte dem. Det er tross alt min datter som velger sine egne venner.

Barn har også tendenser til å krangle seg imellom, og til å bytte venner. Sånn er det vel med de fleste, å da må vi som foreldre legge bort våre holdninger og ta godt imot barnas venner.

Vi har egentlig ikke negative holdninger til andres barn, til det er vi mennesker så ulike. Alle hennes venner har vært tatt i mot på samme måte. Det du skriver om holdninger er jeg enig i - men jeg vil gjerne at bursdagsbarnets foreldre skjønner hva jeg mener om deres. Hva sier du hvis en av dine har med seg hjem en jente som du ikke er kjempebegeistret for - og de leker kjempefint sammen. Hvis hun spør om å få ha henne med hjem neste dag sier du da : nei det får du ikke for hun er så slitsom å ha her, jeg liker ikke måten hun oppfører seg på ? Skal mine holdninger være å godta det på datteren min sine vegne ?

Er det jeg som har dårlige holdninger ? Halloo - tenk følgende scenario: hvis jeg hadde hatt dårlige holdninger og blandet meg inn i livet til datteren min og skapt uvennskap - så hadde det bare vært å fortelle datteren min hva den andre mammen sa, snakke om denne mammen til andre foreldre (og ikke til henne selv), nekte datteren min å være der osv osv.

Vi har ikke gjort noen av delene derfor blir dette bare et scenario - en tenkt situasjon - som vi ikke kommer til å havne opp i. Fakta er uansett hvordan man vrir og vender på det at denne mamsen har sagt til sin datter at hun ikke får være sammen med min - men likevel kommer bursdagsinvitasjonen. Jeg vet også at ikke alle jentene i klassen er bedt, så noen blir holdt utenfor uansett .

Gjest Gjest_mamma
Skrevet

uff da, det ble bare gjest på innlegget overfor. Det er gjest_mamma som skriver

Skrevet

Jeg trenger ikke å like verken foreldrene eller ungen så lenge min datter ønsker å gå i en bursdag hun er invitert i.

De gangene jeg blander meg er når det dreier seg om mobbing og hvis det stadig gjentar seg at en i flokken er ekkel mot de andre, eller de andre er ekkel mot en. Noen ganger hjelper det at vi foreldre går sammen og får inn en bedre tone.

Skrevet

Hei Ts.

Jeg tror ikke at du tenker på noen av de rådene andre har kommet med. Jeg tror at du uansett vil snakke med den andre jentens foreldre på selveste gebursdagen hennes sånn at foreldrene får vite hva du mener om ungen deres.

Skjerp deg

Skrevet

Enig med de andre her. Jeg ville ikke brydd meg med dette. Kanskje bursdagen kan hjelpe på forholdet også?

Skrevet

Hvordan vet du hva denne mammaen har sagt til datteren sin?

Og 5 klassinger forteller lang i fra hele versjon om hendelsforløp.

For alt det du vet er disse to bestevenner på skolen.

Skrevet
Synes bare det er litt rart at hun blir invitert når de ellers har så lite med hverandre å gjøre...

Kanskje alle jentene i klassen er bedt da. Hadde jo vært ille om alle untatt jenta di ble bedt...

La henne gå om hun vil

Gjest Gjest_mamma
Skrevet
Hei Ts.

Jeg tror ikke at du tenker på noen av de rådene andre har kommet med. Jeg tror at du uansett vil snakke med den andre jentens foreldre på selveste gebursdagen hennes sånn at foreldrene får vite hva du mener om ungen deres.

Skjerp deg

Skjerp deg selv - les hva jeg skriver. Har ikke noe i mot datteren deres, det er holdningene til mamsen hennes jeg reagerer på. Barna lekte mindre og mindre sammen, uten at vi skjønte hvorfor - før dette kom frem.

Gjest Gjest_mamma
Skrevet
Hvordan vet du hva denne mammaen har sagt til datteren sin?

Og 5 klassinger forteller lang i fra hele versjon om hendelsforløp.

For alt det du vet er disse to bestevenner på skolen.

barnet sa det selv. derfor vet jeg det. Jentene leker fint på skolen der er alle i lag (uten mamsene, he he)

Gjest Gjest_Gamal_*
Skrevet
Da blir det vel til at hun får gå, slik hun selv forventer. Men jeg hadde liksom ikke lyst til å la foreldrene til bursdagsbarnet slippe helt unna. Bursdagsinvitasjonen er en anledning til å lufte meninger med dem mener nå jeg. Vi snakkes ikke så ofte til vanlig.

Det er alltid noen som ikke blir bedt -  så det hadde vi takla. Bedre det enn å være de som skal fylle opp "kvota"...

Himmel og hav - hadde du virkelig tenkt å sanksjonere dattera di fordi du mener du har noe uoppgjort med mora til bursdagsbarnet?? Dersom du regna med at de serverte hasjkaker og gjæra eplemost, ok. Her står du i fare for å gjøre hva mora til den andre gjør.

Skrevet

La jentungen gå i bursdag!

Har du problemer med mor til bursdagsbarnet får du snakke med henne om det, men ikke på datterens fødselsdag!

Det datteren hennes har fortalt at moren hennes har sagt, kan jo være tatt ut av en eller annen sammenheng. Kanskje det ikke var så alvorlig tenkt en gang.

Jeg har faktisk sagt til min datter at det ikke passer at X besøker deg i dag. Nettopp fordi denne ungen er fryktelig slitsom å ha i huset. Da må de i så fall være ute har jeg sagt. Det hender at jeg er syk og ikke orker å ha ekstra (masete) barn på besøk.

Ungene er jo gode venner likevel! (Her er det unger stort sett hver dag. Det er bare hyggelig det! Men det er jo ikke alltid det passer å 'komme inn'!)

Er jeg da en dårlig mor? Kommer du da som mor til X å nekte X å komme i min datters bursdag? Og fortelle meg hvorfor på bursdagen? :tristbla:

Synes du lager et problem av ingenting jeg!

Skrevet

Og det at de har lekt mindre sammen i det siste kan bare være en ren tilfeldighet!

Sånn er det jo med barn. De har sine favoritter i perioder.

Kanskje hun har begynt på en eller annen fritidsaktivitet også? Sånn at hun er opptatt flere ettermiddager i uka?

Skrevet
Himmel og hav - hadde du virkelig tenkt å sanksjonere dattera di fordi du mener du har noe uoppgjort med mora til bursdagsbarnet?? Dersom du regna med at de serverte hasjkaker og gjæra eplemost, ok. Her står du i fare for å gjøre hva mora til den andre gjør.

Det er sikkert en måte å se det på, men hvorfor skal bursdagsselskapet være annerledes enn de andre dagene ?

Gjøre det samme som denne mamsen - nei jeg velger ikke venner for datteren min - her er det min datter som har blitt valgt bort. Vi vil at de skal være venner uansett, men vil selvsagt ikke sende henne et sted hvor hun ikke er velkommen eller er til bryderi.

Skrevet

Hvis hun ikke hadde vært velkommen hadde de ikke bedt henne!!!! :roll:

Skrevet
La jentungen gå i bursdag!

Har du problemer med mor til bursdagsbarnet får du snakke med henne om det, men ikke på datterens fødselsdag!

Det datteren hennes har fortalt at moren hennes har sagt, kan jo være tatt ut av en eller annen sammenheng. Kanskje det ikke var så alvorlig tenkt en gang.

Jeg har faktisk sagt til min datter at det ikke passer at X besøker deg i dag. Nettopp fordi denne ungen er fryktelig slitsom å ha i huset. Da må de i så fall være ute har jeg sagt. Det hender at jeg er syk og ikke orker å ha ekstra (masete) barn på besøk.

Ungene er jo gode venner likevel!  (Her er det unger stort sett hver dag. Det er bare hyggelig det! Men det er jo ikke alltid det passer å 'komme inn'!)

Er jeg da en dårlig mor? Kommer du da som mor til X å nekte X å komme i min datters bursdag? Og fortelle meg hvorfor på bursdagen?  :tristbla:

Synes du lager et problem av ingenting jeg!

Hadde vel ikke tenkt å lufte dette på selve bursdagen, men litt i forkant. Jeg tror nok du er en helt vanlig snill og god mamma - men hva skjer når du sier sånn til datteren din ? har hun sluttet helt å være sammen med denne ungen eller bruker de fremdeles fritid sammen ? Tipper det siste, noe som ikke er lfellet her. De gjør ikke avtaler om å komme til hverandre på samme måte som før.

Gjest Gjest_mamma
Skrevet
Hvis hun ikke hadde vært velkommen hadde de ikke bedt henne!!!!  :roll:

tja, hvis bursdagsbarnet har hatt noe å si så kan vel det hende ?

Skrevet

Men kjære deg. Bursdagsbarnet vil ha henne der, hvis ikke det holder for deg så får du ta kontakt med denne moren da, men jeg tror det er du som kommer til å ende opp looking like a fool

Gjest Gjest_mamma
Skrevet
Men kjære deg. Bursdagsbarnet vil ha henne der, hvis ikke det holder for deg så får du ta kontakt med denne moren da, men jeg tror det er du som kommer til å ende opp looking like a fool

og den ikke-idiotiske fremgangsmåten ville være ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...