Gå til innhold

Samliv og Seksualitet; Vanskelig iblant

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle sammen,

Jeg har bodd sammen med min "mann" i 2 aar, og vi er forlovet. Forholdet vaaert er veldig bra, og vi kommer bedre overens enn noen av mine tidligere partnere. Vi er verdens beste venner og vi har det veldig goy, hyggelig, og fint sammen.

"Problemet" er sex'en. :( Vi har sex saa sjelden at jeg rett og slett glemmer hvordan det er! Naar jeg sier sjelden, mener jeg kanskje 1-2 ganger i maaneden. Da vi forst mottes, var det paa samme maaten.....men det var greit for meg da, og jeg falt hodestups for mannen som var mer opptatt av intimitet, kos, og naerhet UTEN sex.

Forholdet vaart er fremdeles veldig intimt, vi klemmer og kysser en masse, ligger i armene paa hverandre naar vi ser paa TV osv. Men vi har "ALDRI" sex. Vi har snakket veldig mye om dette, men finner desverre ingen losning. Selv om det er ett problem for meg, er det ikke et problem for han- han er fornoyd med sex en gang i maaneden. Jeg maa legge til at naar vi forst har sex, har vi veldig bra og fin sex..ingenting aa klage paa.

Naa etter 2 aar i denne situasjonen finner jeg meg selv oftere og oftere i aa dromme om mer spontan sex (skal jeg og sambo ha sex maa det planlegges; sex kommer liksom sist paa lista hans; forst maa han se TV, saa vaske leiligheten; saa gaa paa shopping; saa sove; etc, etc).

Prover jeg aa forfore han, blir jeg avvist 9 av 10 ganger. Jeg har desverre begynt aa tenke paa andre menn.........Savner aa fole meg tiltrekkende og begjaert. :cry:

Huff, jeg vet ikke hva jeg skal gjore. Problemet er vel rett og slett at jeg har ett normalt stort behov for sex, mens han har ett minimalt behov. Som jeg sa, forholdet ellers er helt topp, saa jeg vil nodig bryte ut. Jeg maa vel jobbe hardere for aa laere meg aa leve med sex kun 1 gang i maaneden......men hvordan skal jeg greie det?

Jeg setter pris paa alle tilbakemeldinger, tips og tanker. Tusen takk.

Fast bruker (som vil vaere anonym med dette innlegget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn går det når jenter vil vente med sexen....

Som jeg har sagt mange ganger før, god sex er helt avgjørende hvorvidt forholdet skal holde eller ei. Så kanskje dere jenter også en vakker dag forstår at dere også burde prøve ut typen før dere involverer dere?

W

Litt synd at noen aldri lærer... =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco,

Naa er det faktisk slik at jeg overhodet ikke er interessert i aa gjore det slutt med samboeren min...og som sagt har vi ett veldig bra forhold.

Nei, jeg har akseptert at han er slik, og jeg elsker han fremdeles like mye. Og nei, jeg dumper han ikke pga for lite sex. Jo, sex er viktig for meg- men ikke avgjorende!

Paa slutten av innlegget mitt skrev jeg:

Jeg maa vel jobbe hardere for aa laere meg aa leve med sex kun 1 gang i maaneden......men hvordan skal jeg greie det?

Jeg spurte heller IKKE om raad til forbedre sex'en vaar, eller tips til aa forandre paa mannen min. Jeg var interessert i aa hore synspunkter/raad til hvordan jeg kan bli bedre til aa takle denne situasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonyme Ellen26 :hoho:

Høres ikke så greitt ut. Selv om dere høres ut som dere har det bedre enn mange andre.

Tja, om du skal "lære" å leve med å ha sex 1 gang i mnd. Du kan jo onanere ofte selv. Og det å føle seg tiltrukket og begjæret. Jeg tenkte på at du kunne jo gå på byn å flørte litt. Jeg mener ikke at du skal føre noen bak lyset, eller at du skal være utro. Men rett og slett en uskyldig flørt i ny og ne.

Det er vel det jeg kommer på som kan hjelpe. Men jeg tror at dersom du skal fortrenge følelsene dine, så kan du kanskje ende opp med å miste ALL sexlyst mot din mann totalt. For det er jo på en måte det du må gjøre.

Jeg synest nå at på samme måte som DU prøver å tilpasse deg din mann og HANS behov, så kan han og`gjøre det samme. Forresten, hva med å avvise han etter at alle "viktige" gjøremål er unnagjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg levde i et sexløst ekteskap. Og mye av grunnen til at det tok slutt var nettopp derfor. Synd, men sant. Vi endte opp med å være venner ikke kjærester, og noe av det fundamentale i et forhold forsvant. Nemlig intimiteten og følelsen av å være attraktiv.

Forholdet vaart er fremdeles veldig intimt, vi klemmer og kysser en masse, ligger i armene paa hverandre naar vi ser paa TV osv.
Det funker en stund på den måten, men etterhvert vil ( i hverfall jeg) man ha mer. Sex ER viktig!!!

Skal for all del ikke dømme dere nord og ned, men ser faresignalene...

Gå til en sexolog og prøv å fiks dette på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snodig det der; jeg har i hvert fall gitt opp å snakke med venninner om det - de bare klager over at det blir for mye. Kan bli for mye. Og blir det snakk om dette at mannen har liten sexlyst så blir det til en skavanke ved jenta. Sånn har i hvert fall jeg følt det.

Sambo og jeg har vært sammen i "årevis" og allerede etter et par år begynte det å bli temmelig slapt. Da plaget det meg og jeg var veldig aktiv i forhold til å ta initiativ før det gikk opp for meg at det antageligvis kom til å fortsette sånn. Han er rett og slett ikke særlig interessert i det. Og jeg ble veldig lei meg, og vurderte sterkt om jeg ville fortsette dette. Det er sårt å ikke være ønsket; at den mannen man bor sammen med ikke har lyst på en. Sånn tenkte i hvert fall jeg.

Jeg tror at de fleste tilfellene der jeg har fundert på å forlate ham har hatt en ingrediens av nettopp at vi har hatt så dårlig sexliv. Eller slapt er vel riktigere, det er bra når det først er noe der. Jeg tør ikke en gang si høyt hvor sjeldent det er.

Vi er samtidig verdens beste venner, vi deler mange interesser så det er egentlig helt uaktuelt å gå fra ham; jeg kjenner godt igjen det du sier med at det er mye klemming og fysisk berøring ellers.

Min metode er kanskje for mange forkastlig ("Hvorfor ikke bare forlate ham!"), men hvem er perfekt i denne verden. Og den fungerer for meg. Kanskje du kjenner den igjen? Hvis ikke så får du den gratis :wink:

I mange år har jeg vært "forelsket" i en annen mann. Jeg har stjålet denne (heldige skulle jeg tro?) mannen, en jeg aldri har snakket med og som det er høyst usannsynlig - men samtidig sannsynlig nok til at dette fungerer - vil snakke med eller bli kjent med. Hadde vi vært et par hadde han sikkert hatt veldig lyst på meg bestandig og i hvert fall hver gang jeg har lyst. Langt over gjennomsnittet kjekk selvfølgelig, som alle prinser er. Av og til krysses våre baner, aller hastigst, og da er det julekveld for meg i senga. I min del av senga.

Jeg vet ikke om jeg vil anbefale deg å fortsette, det må du vel kjenne på magefølelsen. Du er ung og har mange aktive år foran deg ennå.

Men du er i hvert fall ikke aleine om dette. Hvis det kan være noen trøst da?

Og pris deg lykkelig over to ganger i måneden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Det er faktisk veldig godt aa hore at andre har det paa samme maaten. Mange synes vel at jeg burde brutt med denne mannen.....men jeg har det som du Anne Mona; det er rett og slett for mye bra til at jeg kan gjore det. Jo, jeg er fremdeles ung og alt det der...men jeg er ganske sikker paa at jeg kommer til aa angre hvis jeg ender forholdet.

Det er rart hvordan livet er. Da jeg motte "mannen" min, var det nettopp dette jeg ble forelska i. Etter aa ha hatt flere mindre vellykkede forhold med menn som var veldig opptatt av sex (ja, sannsynligvis kun opptatt av kroppen min og sex..), var det utrolig deilig aa treffe en som var mest opptatt av andre ting. Lite visste jeg den gangen om at dette ville bli ett problem i fremtiden..... :(

Joda, jeg vet at det er mange par som sliter med dette. Naa har vi sex ca 1 gang i maaneden, og jeg vet at andre har sex enda mer sjelden. Men for meg er det alt for lite. Jeg vil jo vaere trofast og fortsatt tenne paa mannen min, men det er veldig lett aa begynne aa tenke i retninger man kanskje burde holde seg unna.

Ja, Anne Mona; jeg vet alt om aa ikke fole seg onsket/ at mannen man elsker ikke har lyst paa en. I starten var det veldig vanskelig for meg, jeg trodde at det var meg det var noe galt med, at jeg ikke var tiltrekkende nok......Naa har jeg laert meg at det er ikke meg det er noe galt med, vi har bare ulike behov for sex.

Uansett, det er fint aa vite at andre har det paa samme maaten. :D Dette er liksom noe jeg ikke tor aa snakke med mine venninner om; jeg foler liksom at det er noe galt med meg. "En jente skal da ikke ha problem med aa faa sex liksom....."

Vel, takk for svar alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest manjana

Jeg leste innlegget dit og det med stor forståelse.

Har det selv slik at mannen min og jeg har veldig forskjellig sex behov.Og det blir som du sier man begynner og lure på er det meg.....Men et annet problem er at jeg har blit utrolig sjalu pga dette her. Mye forde jeg hvet han runker etter blader. Er liksom enklere det en og gjøre noe med meg.

Vi har snakket mye om det og prøver nå etter hvert og møte hverandre lit på halveien. Så det hjelper jo lit. Men jeg er ennå sykelig sjalu og må inrømme at jeg fortsat snoker mye for og finne ut om han er utro...

Klarer liksom ikke stole 100% på han lengre,siden han har skylt på at han ikke har så stor interesse i å ha så mye sex,så fersker jeg ham på og runke etter blader og finner blader/filmer gjemt runt om kring.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tidligere var jeg i et forhold med liten sexlyst fra samboeren min... :-?

Etter vi fikk barn ble det verre.

Sex er viktig for meg, så det ble en altfor stor mangel i mitt liv... :cry:

Går ut i fra at du har pratet med ham om problemet.

Da er du den eneste som vet om dette er noe du kan leve med eller ikke...

Lykke til.

Klem fra en lykkelig Maya30 :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For oss er det litt omvendt. Han har større behov for sex enn meg. Men her er det snakk om at eg er nøgd med ein gong i veka, medan han vil ha omtrent kvar dag. Men det er den same problematikken. Og eg vil bare sei at det ikkje er så lett å vera den som må avvisa heller. Men sex er faktisk ikkje noko godt når ein ikkje har lyst på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må jo kunne gå an å snakke om et kompromiss her? at mannen din også kunne jobbet litt bevisst for å stimulere sin egen lyst. du høres jo veldig sikker på at du er glad i ham som mer enn en venn - så jeg tror jeg ville snudd og vendt på saken på så mange måter som mulig for å finne en bedre løsning enn slik det er i dag.

selv har jeg en venninne som tidligere hadde det på samme måten, men hun fant rett og slett ut at kjæresten hennes var bestevennen hennes - etter at hun hadde gått bakover i forholdet og funnet ut at den fysiske tiltrekningen dem i mellom aldri hadde vært særlig sterk. de ble enige om å gjøre det slutt, men er fortsatt svært nære venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må jo kunne gå an å snakke om et kompromiss her? at mannen din også kunne jobbet litt bevisst for å stimulere sin egen lyst. du høres jo veldig sikker på at du er glad i ham som mer enn en venn - så jeg tror jeg ville snudd og vendt på saken på så mange måter som mulig for å finne en bedre løsning enn slik det er i dag.

selv har jeg en venninne som tidligere hadde det på samme måten, men hun fant rett og slett ut at kjæresten hennes var bestevennen hennes - etter at hun hadde gått bakover i forholdet og funnet ut at den fysiske tiltrekningen dem i mellom aldri hadde vært særlig sterk. de ble enige om å gjøre det slutt, men er fortsatt svært nære venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...