Tulla2 Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Jeg skal levere noen "stikkord" til barnehagen om hva jeg forventer av den. Synes det er vanskelig å formulere så jeg trenger noen innspill på hva DU forventer av barnehagen. Det jeg kommer på: - at barnet blir sett som et eget individ og ikke bare som en av en gruppe - at barnehagen forteller med en gang ( ved henting) om noen har gjort noe med mitt barn eller om mitt barn har gjort noe med et annet barn. Feks om mitt barn har klort opp et annet. Vet jo at jeg ikke kan gjøre noe med det, men vil likevel VITE det). - at barnet lærer sosialisering - at de voksne vurdere klær etter vær og vind (de har jo klær til forskjellig vær liggende der) - omtanke/kos fra de voksne (etter behov selvsagt) - at jeg blir møtt av personalet i forbindelse med henting/bringing hver dag og at de sier noe om hvordan dagen har vært - at eventuelle bekymringer blir tatt på alvor og ikke feiet under teppet det var det jeg kom på - har DU noe du forventer av barnehagen? trenger tips......... Bare for å ha det sagt, jeg er kjempefornøyd med "min" barnehager, er vel derfor det er vanskelig å sette ord på forventningene.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Jeg synes du har mange gode punkter der. Og alt jeg klarer å komme på synes jeg er dekket inn under dem på en eller annen måte. Jeg er akkurat ferdig med en veldig dårlig barnehageopplevelse (har tatt gutten min ut derfra). Det aller, aller viktigste for meg er at barna blir sett - at de blir tatt på alvor, trøstet når de trenger det, rett og slett tatt godt hånd om. Ellers har jeg noen ønsker til min "perfekte" barnehage - hvor de er opptatt av godt kosthold, aktivitet, samlingsstunder, osv
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 For meg er det i tillegg viktig at barnet får utfordringer tilpassets alder, eks at barnehagen har tilgang på puslespill, spill generelt osv tilpasset barnets alder (slik er det ikke der vi er.... Alt er tilpasset småbarn). Det viktigste er at de føler seg trygge da..
Leanne Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Synes du har mange gode punkt... Men jeg ville tatt med: - at barnehagen har faste rutiner, samlingsstund til ca samme tid hver dag, mat til faste tidspunkt. Men også rutiner som går på det å vaske hender før mat, etter do besøk osv. (faste rutiner fører til trygghet) - At de voksne er med på å lære barna å vente på tur. - At det er månedsplaner som foreldre får utdelt så vi også har oversikten over hva som skal skje. at planene stort sett følges, men også at det er rom for spontanitet - At hvert enkelt barn blir sett, men de må også se barnegruppen som en helhet. Hvordan fungerer barna sammen, hva kan hele gruppen jobbe med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå